Oh echt waar? Zo zie je maar weer hoe foto's anders zijn dan in het echt! Als het weer beter wordt ik in Bandit een keer in het echt bewonderen. Vind hem echt giga mooi op de foto's en hij past (zoals ik op de foto zie) denk ik wel goed bij Zabou :-p
JPTinkers
Geplaatst: 17-02-12 10:38
haha ja en k moet nog altijd eens bij jou langskomen
shambo vind ik ook hmmm
en kwam deze tegen phhh niet slecht voor een 2 jarige , moet toch echt de loterij winnen
Mijn droomhengst is inmiddels mijn droomruin geworden; Mijn eigen Miles had voor mij wel alles wat een hengst moet hebben en niet persé omdat het mijn eigen paard is, als 'ie van iemand anders was geweest had ik waarschijnlijk hetzelfde gevonden (Ik ben nog steeds erg blij dat ik hem een sociaal paardenleven heb gegeven waar hij erg blij mee is want wat had hij dat contact met anderen gemist in zijn korte carrière als dekhengst, niet elk paard heeft het in zich om dekhengst te zijn en dat is niet alleen een kwestie van uiterlijk en rastypische kenmerken.....) http://farm4.staticflickr.com/3664/5721 ... a21b_z.jpg
Mijn droomhengst moet natuurlijk zwart zijn
Een fantastische hengst vind ik Coates Oliver
Ook Tonka vind ik prachtig, super mooie cob met onwijs veel uitstraling en een mooi hoofd en check die sokken!
Raven heeft ook echt de wow-factor, alleen geeft hij een groot gedeelte van zijn eigen wow-factor niet door aan het meeste van zijn nageslacht, da’s dan weer jammer, maar een prachtige cob om te zien met alles wat een cob hoort te hebben;
In Nederland vind ik Raven zoon Lord Cameron prachtig, wel een fantastische Raven nakomeling (met een prachtige moeder). Super mooi paard met veel uitstraling. Victorio vind ik ook een mooie hengst met veel uitstraling, maar net een slagje te klein als ik een cob-hengst zou zoeken. Verder zou ik het als zwart-liefhebber eigenlijk niet weten in Nederland, hoorde ooit eens zeggen dat er al zoveel zwarte cob-hengsten in NL zijn, maar waar die zijn, geen idee eerlijk gezegd. Black Shadow vond ik een prachtige hengst; prachtig hoofdje, fantastische sokken, fijne bouw, prima gangwerk en een onwijs mooie uitstraling en natuurlijk de vader van mijn eigen Miles. http://farm3.static.flickr.com/2053/208 ... 7ee563.jpg
Alfie vind ik een prachtig paard qua uitstraling en heel erg cob, maar misschien net iets té cob. Z’n rug is wel echt heel erg kort, te kort in mijn visie. Iets wat i.m.o. niet erg praktisch is, op zo’n rug past geen enkel zadel en daarnaast vind ik zijn bovenlijn niet fijn, het zou me verbazen als dit paard op oudere leeftijd geen rugpijn zou krijgen eerlijk gezegd. Ik hou onwijs van cob-cobs, maar voor mij moeten ze wel praktisch inzetbaar blijven, ook omdat dat hun eigen gezondheid ten goede komt, echt te klein en te kort vind ik persoonlijk niet goed, zeker niet gezien het postuur van de meeste Nederlanders. En de meeste mensen hebben nou eenmaal een paard om wat mee te doen, niet als show-pony. (iets wat veel gypsyfokkers inmiddels wel fokken omdat voor hen het gebruiksdoel grotendeels is verdwenen) Net zo als ik niet van te luxe gefokte tinkers hou, hou ik ook niet van té cob gefokte tinkers.
Ook mooie exemplaren Kinsealy! Miles was ook een prachtige jonge hengst! (nouja, is, maar dan als ruin ) Geef je gelijk wat betreft Alfie daarom is bv voor mij The Lion King zelf ook net iets té De keuze voor Fantaghiro was oorspronkelijk eerst op Alfie gevallen, maar omwille van praktische redenen is het er niet van gekomen en is het Aslan geworden, waar ik persoonlijk erg blij mee was (die mensen hebben overigens ook een merrietje van Alfie gekocht, wat ik dan weer heel mooi in de rug vind, dat wel)
Ik vind bv Jordy van de Langendijk ook een héle mooie zwarte hengst, en wat ik dan noem een luxere cob, al gaan velen dat hier niet begrijpen want met luxe vind ik hem dus vergelijkbaar met Longacre Bro en Celtic Sir Gwynfor bv, bedoel er gewoon mee dat hij wat meer "gestroomlijnd" is, iets minder zwaar, iets minder compact, maar juist een cob die wel héél goed als gebruikspaard en zelfs sportpaard kan worden ingezet. Net als Black Shadow ook
Coates Oliver is idd ook erg jammie En als we dan in de zwarte hengsten zitten: dan mogen Tom Dooleys Black Stallion en Dick Smiths Moses ook bij in het rijtje wat mij betreft. Van wat ik tot hiertoe van nakomelingen gezien heb (al dan niet irl) vind ik die laatste 2 nog wel iets beter/sterker/regelmatiger doorfokken dan Oliver.
Tonka doet mij dan weer iets minder. Oké, one of a kind, dat is zeker, en die sokken zijn de max, maar zn croupe vind ik wat minder en zn hoofd doet me ook niet zoveel als sommige andere hengsten.
Raven is ook een plaatje! Helaas alleen veel te vaak foto's van hem gezien in mindere conditie en das toch echt doodzonde! Want dat plakt zich zo in je geheugen vast. Mooie foto van hem die laatste!
Ik ben het ook wel met je eens dat dat luxere Cobs zijn
Ik dacht dat ze destijds naar China Boy oid wilde met Fanta, die vind ik dan weer veel te extreem. The Lion King inderdaad ook.
frenia
Geplaatst: 17-02-12 14:35
help me es even: china boy? wie is dat?
edit: al goed! gevonden! nee, was alfie waar ze heen wilden (vind ik dan toch ook nog beter dan china boy ) maar china boy was toen wel eens aangehaald in het topic
edit: ik bedoel idd met luxe gewoon een iets minder zware cob, maar de meeste mensen denken direct aan een grai of een cob met te lichte beentjes als ze het woord luxe horen
ik zit zo eens wat van deze hengsten te bekijken op youtube en hoewel ik ze helemaal geweldig vind, vind ik ze wel wat logger bewegen ( Gandalf the grey). Prachtige hengst, zeer zeker! Voor een relaxte rit ziet hij r waanzinnig uit, maar onder het zadel voor wat dressuur vind ik hem gewoon niet mooi lopen. Ik houd wel van de relaxte manier, maar ik heb wel het idee dat de eisen tegenwoordig toch wat meer richting de sport gaan ook.
op de meeste filmpjes is hij pas 4 jaar oud en nog maar recent onder het zadel, hij galoppeert er bv nog erg op de voorhand enz. Ik vind het er, gezien zijn leeftijd enz, niet verkeerd uitzien. Ik hou wel van dat relaxte en hij is er ook het type paard voor (heel anders dan bv Jordy van de langendijk enz) en hij stapt wel heel mooi en ver over nu, ik vind hem ook niet de allermooiste he (bv croupe kan veel beter) maar vond het toch leuk hem even te posten Ik heb overigens zelf niet echt de indruk dat de eisen meer richting sport gaan. Hangt er erg vanaf. Ik vind juist dat de eisen enerzijds meer uiteen gaan liggen bv groter paard voor sportmogelijkheden en kleiner paard voor recrea gebruik en familie. Ik vind juist dat het laatste erg in opmars is (groot paard + sport dat was al langer een Nederlands gegeven)
Lucy_1
Geplaatst: 17-02-12 17:01
Er zijn zo ontzettend veel mooie hengsten... Genieten eigenlijk van alles wat er nu voorbij komt!
Ik vind mijn Johnny ook geweldig! Niet de beste misschien, maar karakter is goud!
Verder ben ik helemaal fan van dit koppie! Ook al zo'n geweldig lief karakter! En drukt een enorme stempel op zijn veulens! Pretty Boy!
Frenia, ik had zelf het idee dat er toch steeds meer vraag was naar tinkers die voor recreatie geschrikt zijn, maar ook met een mogelijkheid naar sport. Ik weet het ook niet hoor. Ik kan heel eerlijk zeggen dat ik niet goed op de hoogte ben als jullie. Dus ik twijfel geen moment aan wat je zegt. Ik las idd bij dat filmpje dat hij nog maar net onder het zadel was,dus wat dat betreft liet hij duidelijk ziendat hij een vriendelijke vent was. Ik houd er wel van om het zo te zien, maar ik denk alleen dat als je dan toch voor de perfecte hengst gaat, dat ik toch wat meer eisen zou hebben dan alleen braaf. Mar hemel, ik staar me ook nog steeds blind op uiterlijk, want ik heb nooit de moeite genomen om me te verdiepen in hengsten omdat ik DE hengst al gevonden had waar ik een baby van wilde. Maar nu ben ik dus gedwongen om verder te snuffelen en ben blijven steken bij RobRoy. Maar zolang Sam geen 1ste premie haalt, wordt ze niet gedekt, dus ik heb zeker nog een jaar om verder te snuffelen.
zou me niet blind staren op die 1ste premie hoor, oké het zegt natuurlijk wel iets over je paard maar als je paard een hoge tweede premie haalt, kan die ook prima voor de fok geschikt zijn
Hahahh Frenia, je kent me een heel klein beetje, ik ben een zeikerd... ik ben nu hard aanhet sparen voor hair-extentions voor haar sokken! Ik blijf er toch bij hoor, geen eerste premie, geen baby! Deze regeling geldt echter alleen voor Sam hoor.
Hulstje
Geplaatst: 17-02-12 17:37
Met toestemming van de eigenaren. Mijn toppers en tevens verzorgpaardjes. Sir Camelot en Arclid Bulabos.