Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:En dat is vaak het probleem met het houden van paarden; veel mensen hebben paarden om er gebruik van te maken
Citaat:Waar blijkt dat uit dat een paard het LEUK vindt om te doen?
Citaat:Citaat:
en als je een paard gaat beleren die onder de 4 jaar is (en dan vind ik 4 jaar eigenlijk nog te jong) dan ben je niet bezig in het belang van het paard, of je er nou 1x in de week op gaat zitten of mee gaat mennen of je doet dit 4x in de week, te jong is te jong en je bent dan alleen bezig met je eigen belang/plezier ten koste van het paard
En hier ben ik het dus echt niet mee eens. Wie heeft dit verzonnen? Aangetoond? Is dit een feit? Nee, jou mening. Net als dat het een anders mening kan wezen het wél eerder te doen. En dit is in jou ogen alleen maar foutfoutfout en dan denk je niet aan je paard
steffyentom schreef:CP is wel bewezen in de groei schijven van je paard
steffyentom schreef:
Citaat:Tenslotte wil ik tegen Gwahir ook nog even zeggen dat ik mijn paarden niet gebruik, sterker nog, ik voel mij vaak door onze (10!) paarden gebruikt omdat ik een groot deel van de dag bezig ben om voor hen te sloven en zij geen klap uitvoeren behalve dan eten, spelen, lekker bewegen, slapen en lekker sociaal met elkaar zijn!
hermes schreef:oja.. in mijn vorige verhaal vergeten dat ik inmiddels 41 ben en dat ik dus...uhmmmm....35 jaar paardenervaring heb, weet niet of dat kan opwegen tegen een wetenschappelijk onderzoek?
snowdon schreef:hermes schreef:35 jaar paardenervaring heb, weet niet of dat kan opwegen tegen een wetenschappelijk onderzoek?
Ongeacht de inhoud van die ervaring: Nee
Wetenschappelijk onderzoek is nooit te vergelijken met een levenslange ervaring van 1 persoon.
Of lees ik je zin nu verkeerd?
Citaat:Helaas geeft ook deze website geen bronvermelding
Bronvermelding
Timing and rate of skeletal maturation in horses, Deb Bennett, 2005
Equine Science, Sarah Pilliner & zoe Davies, 2004, ISBN 978-1-4051-1944-3
steffyentom schreef:http://www.equinestudies.org/ranger_200 ... 8_pdf1.pdf
Veel leesplezier (overigens weet ik niet of hier geheel alles in staat er zijn er velen meer)
Onder dit artikel zijn nog veel meer bronnen te vinden.