Ik heb Sjim bij een manege vandaan hier in de buurt. De eigenaar had een kudde tinkers gekocht uit Ierland. De tinkers waren toen heel erg in opkomst. Ik had ze dan ook nog nooit gezien. Sjim was alleen zadelmak. Ik ging daar voor een lesje heen en naast Sjim stond een kleine haflinger die ik heel leuk vond. Die wilde ik wel rijden en eventueel kopen als die leuk zou zijn. Naast de haf stond Sjim. Raar beest vond ik hem. Uiteindelijk werd ik door een pesterijtje van de manege eigenaar op Sjims rug geparkeerd en ik was gelijk verliefd!
Wilgje is geboren op de manege waar ik toen werkte ( haar moeder kwam bij theo tielemans vandaan ) heb haar gekocht toen ze 2 maanden oud was. Bandit gekocht bij ITS zeer tevreden , is ook de enige geweest met aankoopkeuring ( dit nadat we pas ervoor een veulen kwijt waren geraakt door nalatigheid van de fokker ) Evolet heb ik zelf gefokt en Frietje komt bij stalnijmegen vandaan
Myrddin heb ik bij haar fokker gekocht. Gelukkig maar anders was ze er nu niet meer geweest gezien het hoge sterfte cijfer van paarden, bij deze man. Rav heb ik bij Mero hier op bokt en das hele andere koek. Een fokster met liefde voor het ras en een heel hoog verantwoordelijkheidsgevoel ben ook heel dankbaar dat ik Rav mocht kopen want het is een geweldig dier!
mijn paartje komt bij de manchahoeve vandaan. wilde graag een driekleur veulen maar bleef op marktplaats maar teug komen op callum. ben gaan kijken en was verliefd, fokker was zeer vriendelijk en gaf informatie. voelde goed dus heb hem gekocht en nog geen seconde spijt van gehad. moet zeggen dat paps life zien ook wel hielp. mams stond bij finlays om gedekt te worden door forrest. man wat een gaaf beest.
snowdon
Geplaatst: 19-01-12 22:58
Mindim schreef:
Ik ben Gipsy Spirit nog niet tegen gekomen?? Nu ja, mijn tinker komt bij stal Gipsy Spirit vandaan uit Nijetrijne Friesland.
Er zijn maar weinig particulieren die hier een tinker vandaan hebben. Ik zie ze sowieso niet echt op bokt voorbijkomen, wel op facebook.