[TI] ICS Hengstenkeuring april 2012

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Re: ICS Hengstenkeuring april 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:32

Precies :j. ICS heeft voor mij persoonlijk minder waarde omdat ik Noedel een NSvT paard vind qua type en die merries ook beter bij hem passen :j

Betekend niet dat het helemaal geen waarde heeft. Ben blij dat hij er is goedgekeurd hoor. Maar de drang om er weer heen te gaan is gewoon een stuk kleiner.
En de locatie en de boel er omheen heeft daar ook wel een deel mee te maken dat ik niet zo snel weer zou gaan.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:25

nou uit meerdere verhalen van jou ligt de wijze van ics nl je niet, geen probleem, zo heb ik da met nsvt, maar dan moet je rieel blijven en niet alleen uitgaan van die ene keuring, want je krijgt genoeg al langer mee via "bokt" over eerdere locatie's enz ;)
ik bedoelde het meer, leon,
Als je een dekhengst hebt, moet je je niet zo uit laten over dingen in het openbaar ;) ( kan wel eens negatief werken)

Er zijn tegenwoordig zoveel Ggk hengsten met 1e premie's en sterren, dan zou IK ( als ik dan buiten de deur ga dekken) niet snel gaan voor een 2e premie hengst gaan waarvan ik weet dat de eigenaar nu al zo "praat", en de kans dus groot is dat het altijd bij dat stamboek een 2e premie hengst blijft.
En nou kan iedereen zeggen, ja maar als de hengst goed aanvuld op de merrie maakt die 2e premie toch niks uit??
Klopt, zo denken wij
maar het is de markt die vraagt/ en wilt, dat er maar sterren en weet ik het wat staan, en ja verkooptechnisch speelt altijd mee

(mmm lees het terug, en staat nog niet helemaal hoe ik het bedoel, nahja)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:36

Denk dat er vooral gevallen wordt over de locatie als je als hengstenhouder er komt. De ring was te klein (dit valt op te lossen), het was erg donker (misschien ook wel wat aan te doen), het geluid was minder goed (ook op te lossen). Wc's ben ik niet eens geweest, maar ook dat is iets wat te fixen is.
Het enige waar ik zelf écht over viel was de kwaliteit van de boxen. Ze waren relatief klein en gewoon vies. Er lag 2 cm schoon stro op en daaronder was het gewoon vies stro. En dat voor 40 euro (waar 30 euro per box winst opgemaakt wordt) op een locatie die ook al gratis is, dat vind ik gewoon zonde.

Overigens is er in die omgeving nog een manege die zijn locatie voor dergelijke evenementen ook gratis ter beschikking stelt, heeft meerdere binnenbakken en is verder prima geregeld.
Lunteren wordt als 'duur' betiteld, maar ik vind 250 euro voor een dag als de hengstenkeuring helemaal niet bijzonder veel.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:44

Heb je ook helemaal gelijk in leonoor, 250,= op zo een dag, met meer als 100/200???man publiek dat verdiend men in het "positieve gepraat" van het publiek terug.

Weet je, die "verhelpbare" dingen wat vorig jaar niet ok was, we zullen het NA de keuring weten of er wat mee is gedaan ;)

neemt nog steeds niet weg dat ook ik het leifst een andere locatie zou zien, maar word beetje simpel van dat elke keer maar over geluid en bak hebben, terwijl je nu nog helemaal niet weet of ze hem dit jaar groter gaan maken, is dat wel zo, nou dan kan je 2 dingen weg strepen, doen ze dus niks met dat kabaal van vorig jaar.. thjaa dan zijn het slaapert...

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:45

stalnijmegen schreef:
nou uit meerdere verhalen van jou ligt de wijze van ics nl je niet, geen probleem, zo heb ik da met nsvt, maar dan moet je rieel blijven en niet alleen uitgaan van die ene keuring, want je krijgt genoeg al langer mee via "bokt" over eerdere locatie's enz ;)
ik bedoelde het meer, leon,
Als je een dekhengst hebt, moet je je niet zo uit laten over dingen in het openbaar ;) ( kan wel eens negatief werken)

Er zijn tegenwoordig zoveel Ggk hengsten met 1e premie's en sterren, dan zou IK ( als ik dan buiten de deur ga dekken) niet snel gaan voor een 2e premie hengst gaan waarvan ik weet dat de eigenaar nu al zo "praat", en de kans dus groot is dat het altijd bij dat stamboek een 2e premie hengst blijft.
En nou kan iedereen zeggen, ja maar als de hengst goed aanvuld op de merrie maakt die 2e premie toch niks uit??
Klopt, zo denken wij
maar het is de markt die vraagt/ en wilt, dat er maar sterren en weet ik het wat staan, en ja verkooptechnisch speelt altijd mee

(mmm lees het terug, en staat nog niet helemaal hoe ik het bedoel, nahja)

Ik heb hem gelukkig ook niet ter dekking staan voor mensen die zo denken als je in het eerste stuk aangeeft.
Niet uitgaande van die eerste premies en sterren etc. Maar die vinden dat hij goed bij hun merrie past.

ik heb hem ter dekking staan voor mensen die komen voor HEM en hoe hij is/vererft.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:47

stalnijmegen schreef:
Heb je ook helemaal gelijk in leonoor, 250,= op zo een dag, met meer als 100/200???man publiek dat verdiend men in het "positieve gepraat" van het publiek terug.

Weet je, die "verhelpbare" dingen wat vorig jaar niet ok was, we zullen het NA de keuring weten of er wat mee is gedaan ;)

neemt nog steeds niet weg dat ook ik het leifst een andere locatie zou zien, maar word beetje simpel van dat elke keer maar over geluid en bak hebben, terwijl je nu nog helemaal niet weet of ze hem dit jaar groter gaan maken, is dat wel zo, nou dan kan je 2 dingen weg strepen, doen ze dus niks met dat kabaal van vorig jaar.. thjaa dan zijn het slaapert...

In mijn optiek moet de hengstenkeuring dan ook het pronkstuk van je jaarprogramma zijn ongeveer, dus daar hoor je in te investeren. Maar we wachten het af ;) Het is op een zondag toch? Wellicht kom ik nog wel even.

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:06

Ja Leo moet je doen is gezellig :)

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:18

stalnijmegen schreef:
Als je een dekhengst hebt, moet je je niet zo uit laten over dingen in het openbaar ;) ( kan wel eens negatief werken)[/b]

En dat zou nou juist NIET zo moeten zijn, de jury hoort een paard te keuren, niet de eigenaar......
Al is het algemeen bekend dat dat in de praktijk niet zo is en ICS-NL werkt op basis van "wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe...." :+

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:27

De reden dat ik blij ben ook dat het NSvT niet met premies werkt bij de hengsten. Goedgekeurd is goeggekeurd en mag je er vanuit gaan dat het een paard van kwaliteit is. Is een paard 3e/2e premie waardig, is dat niet goed genoeg.

Cecille

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:22

Ik vond ook dat het geluid en de bak wat klein was maar dat weten ze nu wel denk ik... Kijk wij als publiek wilde graag meer bij de keuring betrokken zijn daar hebben ze wat aan gedaan ze hadden een locatie geregeld dat we er helemaal bij konden zijn... Het was de eerste keer daar en daar moet je altijd van leren wie weet hebben ze nu naar nog meer punten geluisterd en is het helemaal super... Het is erg moeilijk om iets te organiseren wat naar ieder zijn wens is maar denk dat ze heus wel hun best doen..

Ik denk dat we eerst eens moeten kijken hoe het dit jaar wordt miss is het een grote verbetering....

Maar ieder zijn mening natuurlijk ;)

Leuk dat tolkien weer naar hun gaat was hij vorig jaar toch ook ?

Ja ben heel benieuwd hoe boris is gegroeid :D vond ik zelf altijd een mooi veulen even kijken of ik nog een veulen foto heb :D

Afbeelding

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:08

vond het ook een leuk veulen cecile :j
wat vliegt de tijd he :wow: ook alweer 3 jaar oud :wow:
samen met Deaglàn en Candyman in 1 groep dus... brr spannend :oo
probeer er nog niet teveel aan te denken hoor :o krijg al stress dan!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:17

Ik snap wat je bedoelt nu Dees, ben het niet met je eens overigens.
Maar je hebt jezelf nu wel verduidelijkt :j

Ik vind €250,- voor een reguliere keuring al goed betaalbaar voor een dergelijke vereniging, laat staan voor een HK inderdaad.

Ben ook benieuwd naar Boris! :)

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:36

kinsealy schreef:
stalnijmegen schreef:
Als je een dekhengst hebt, moet je je niet zo uit laten over dingen in het openbaar ;) ( kan wel eens negatief werken)[/b]

En dat zou nou juist NIET zo moeten zijn, de jury hoort een paard te keuren, niet de eigenaar......
Al is het algemeen bekend dat dat in de praktijk niet zo is en ICS-NL werkt op basis van "wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe...." :+

nou volgens mij kan je mij niet snappen, want waar zeg ik dat IK het paard keur??
wat ik met de laatste zin bedoel, laatste stukje. is als de eigenaa dan dus niet meer na dat andere stamboek gaat het daar dus altijd een 2e premie hengst zou blijven...
niet dat de jury hem zo blijft beoordelen omdat de eigenaar zo praat
beetje boelshit van wie zoet is krijgt lekkers wie stout is de roe....
want hoe konden ze dan Mac afkeuren?
kan ik daar wakker van liggen?? nee
tuurlijk ben je op zo een moment teleur gesteld en vloek je even alles bij elkaar, dat is menselijk en hoord erbij
maar ik blijf daar niet over door hammeren zoals meerdere wel doen
eigen paard is goud waard, zo is dat ook hier.
maar ik hoef niet erover door te gaan hoe ze wel niet durfde hem niet goed te vinden
mijn puppekind, die is toch de beste??
( in penny taal sprekend)

wat ik me dan nu meteen afvraag he

Wat als jullie paarden wel ggk waren, hogere premie's hadden gekregen enz.
en zeg dan niet, dan had ik hetzelfde gepraat als nu
want wat doe je dan uberhaupt (nog) op zo een ICS-NL dag??

Ik blijf daar gewoon komen, gewoon omdat ik het gezellig vind, met geluid of zonder geluid.

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:43

Kinsealy, het is dus wel degelijk zo, dat de buitenlandse leden die kosten op zich nemen, omdat wij dus thuiskeuringen organiseren en niet iets af hoeven te huren, de reiskosten , hotel en het eten word door
de buitenlandse leden die zich opgeven voor zo´n thuiskeuring gedeelt.
Bijv, bij mij nodig ik merriehouders uit de buurt uit die keuren willen en veulens willen opnemen en dan
word het door ons gedeelt, zo maakt het het minder kostbaar, en anders was je de kosten kwijt aan de benzine en nu kun je thuis blijven met je jonge spul :j

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:45

Al had Noedel een eerste premie gehad, had ik hetzelfde oordeel erover hoor :) Daar veranderd niks aan.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:48

cp112 schreef:
Al had Noedel een eerste premie gehad, had ik hetzelfde oordeel erover hoor :) Daar veranderd niks aan.

huu op welke reactie komt dat nou dan weer

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:48

stalnijmegen schreef:

Ik blijf daar gewoon komen, gewoon omdat ik het gezellig vind, met geluid of zonder geluid.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:50

das dus geen antwoord op mijn vraag
wat doe je op zo een ics-nl dag
als je ze niet mot, ze niet goed vind keuren etc etcdat was DE vraag

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:54

Dat heb ik niet gezegd :) Heb alleen gezegd dat ik meer waarde hecht aan de goedkeuring van het NSvt :).
En daaronder ook specefiek bijgezet dat het dan niet betekend dat ik geen waarde geef aan het ICS-NL.
ICS was voor ons zelf ook de eerste keuring waar wij kwamen, moeten ook alles nog leren. Maar ik vond het persoonlijk tegen vallen.
En dan kom je op de keuring van het NSvT en heb je een prachtige locatie en mooie ruime boxen etc. Er waren misschien niet zoveel hengsten nee, dat is jammer en dus ook een voordeel van het ICS, maar dat stamboek is ook groter dus is logisch. Maar toen zag ik gelukkig dat het ook anders kon.

Vind het inderdaad zonde dat op zoiets belangrijks (en helemaal als het zo groot is als het ICS) dat er op de locatie bezuinigd wordt.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:15

Ik kom voor de paarden en bepaalde mensen die daar ook rondlopen.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:16

snowdon schreef:
Ik kom voor de paarden en bepaalde mensen die daar ook rondlopen.

Ik doel op de mensen die er met hun paarden komen ;)

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:47

stalnijmegen schreef:
nou volgens mij kan je mij niet snappen, want waar zeg ik dat IK het paard keur??
wat ik met de laatste zin bedoel, laatste stukje. is als de eigenaa dan dus niet meer na dat andere stamboek gaat het daar dus altijd een 2e premie hengst zou blijven...
niet dat de jury hem zo blijft beoordelen omdat de eigenaar zo praat
beetje boelshit van wie zoet is krijgt lekkers wie stout is de roe....
want hoe konden ze dan Mac afkeuren?
kan ik daar wakker van liggen?? nee
tuurlijk ben je op zo een moment teleur gesteld en vloek je even alles bij elkaar, dat is menselijk en hoord erbij
maar ik blijf daar niet over door hammeren zoals meerdere wel doen
eigen paard is goud waard, zo is dat ook hier.
maar ik hoef niet erover door te gaan hoe ze wel niet durfde hem niet goed te vinden
mijn puppekind, die is toch de beste??
( in penny taal sprekend)

wat ik me dan nu meteen afvraag he

Ik zeg nergens dat ik vind dat jij zo keurt :? Of misschien begrijp ik het verkeerd....

Mijn mening over het ICS was voordat ik naar een keuring ging al net zo, de enige reden waarom wij met onze paarden naar de HK zijn gegaan (waarvan overigens Miles wel is ggk ;-) met op 1 punt na te weinig voor een 1e premie....) is omdat we, wanneer we met eigen merries zouden fokken, een paspoort met afstamming erin zouden krijgen zonder toevoegen van NGGK etc. That’s it. Een afstamming hoort voor zover bekend geheel in een paspoort bij een paard te staan vind ik en dat bereik je alleen door met stamboekpaarden te fokken. (en aangezien al bijna onze paarden ICS-NL stamboekpaarden waren, was dat de meest logische keus, zie het nut er niet van in paarden constant over te schrijven tenzij er een aanwijsbare reden voor is)
Natuurlijk ben ik nog steeds pissed over de gang van zaken toen onze paarden zijn gekeurd, zou iedereen zijn die in onze schoenen zou staan ;-). En wie zoet is krijgt lekkers etc. blijkt weldegelijk uit het feit dat bijvoorbeeld mijn GGK hengst nooit op de hengstenlijst van het ICS heeft gestaan. Reden die ICS mij per mail gaf: zij wilden voor mij geen reclame maken.....Dus idd. wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe....
Maakt niet uit meer verder, Miles is geruind (en niet minder leuk ;-)), maar neemt niet weg dat het wel degelijk van belang is hoe er gekeurd wordt.
Dat jij een keuring gezellig vindt is prima, leuk dat je een leuke dag hebt, niks mis mee, zijn veel mensen die dat daar hebben, maar een HK is meer dan een social event en los van mijn eigen paarden, het ICS-NL keurt echt niet altijd even onpartijdig ;-)

Maar los daarvan, jij zegt precies hoe het is al dan niet zo door jou bedoeld ;-), iemand die een hengst heeft, of die veulens fokt of anderzins afhankelijk is of denkt te zijn van keuringsuitslagen laat het vaak wel uit zijn hoofd om zijn mening in het openbaar te zeggen omdat men bang is voor represailles van ICS-NL bestuur/jury. Een handig wapen van ICS NL, niemand durft iets te zeggen omdat hen dat raakt in de portemonnee en mensen die wel wat zeggen worden weggebonjourd of de mond gesnoerd.... Hoe vaak heb ik wel niet mensen horen klagen over stamboek beleid of keuringsbeleid, maar in het openbaar er iets opbouwends over willen zeggen ho maar, maar dat geheel ter zijde....
En dan mag iedereen zeggen dat ik dat zeg omdat een van onze hengsten is afgekeurd en de andere op 1 puntje na de premie niet haalde die wij graag hadden gezien, dat zal men zeker zeggen, maar dat neemt voor mij niet weg dat dat voor mij bevestigd wat ik daarvoor al vermoedde. Was het anders gelopen dan had ik vast een andere mening gehad, of niet, kan ik niet zeggen want dat is niet zo, hoewel de locatie, ookal hadden onze beide paarden een eerste premie gehaald, op z'n voordeligst gezegd niet echt tof was, en dan bedoel ik niet het toilet of de catering.....

Maar weer genoeg gezeurd voor nu ;) .......

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:35

ohh maar marijke ( en de andere) weten dat ik ook wel eens iets openbaars negatief heb gezegd, of mijn mening geef als ik ergens niet mee eens ben, dat ik met sommige bestuursleden niet door een deur kan, off what ever..
Maar ik blijf er niet over door gaan, ze weten mijn standpunt klaar ermee, zo denk ik dan.
ondanks wat er dan ook voor gevalllen is, kan ik gewoon mailen/bellen, krijg antwoord en komen ze chippen indien nodig

ene ggk of niet, de veulens hier hebben gewoon de naam van papa in het paspoort staan, maar dat is voor een ander topic ;) :+

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:41

Cecille schreef:
Leuk dat tolkien weer naar hun gaat was hij vorig jaar toch ook ?

Klopt :j

Leuk dat Boris komt! En des te spannend dat hij samen met jouw eigen hengst in de groep komt :P

Hihi, Frenia al in de stress := :D

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:46

Bowen komt ook weer. Is het niet met mij is het wel met Sas. Shay is namelijk ook op 1 april uitgeteld :+ Dus als ik er niet biij ben staat Shay op ontploffen.

Bowen gaat in februari al naar Corne, word hij gelijk ingereden en daarna getraind voor de keuring.