[TI] Sokken afgeschoren en komt dit onderuit..denk mijt maar....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Grobegni

Re: Sokken afgeschoren en komt dit onderuit..denk mijt maar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:12

Mijn paard heeft het ook, sinds hij mijtvrij is, staat zijn CPL ook grotendeels stil. Sokken eraf, goed en intensief behandelen en vervolgens zorgen dat de kans op herbesmetting zo klein mogelijk is. Paard niet op stro op stal dat kan een bron van besmetting zijn, liefst zoveel mogelijk beweging om de doorbloeding in de benen te bevorderen. CPL heeft niets van doen met voeding/eiwitten, het is een verstoring van de werking van de lymfevaten.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:16

Grobegni schreef:
Mijn paard heeft het ook, sinds hij mijtvrij is, staat zijn CPL ook grotendeels stil. Sokken eraf, goed en intensief behandelen en vervolgens zorgen dat de kans op herbesmetting zo klein mogelijk is. Paard niet op stro op stal dat kan een bron van besmetting zijn, liefst zoveel mogelijk beweging om de doorbloeding in de benen te bevorderen. CPL heeft niets van doen met voeding/eiwitten, het is een verstoring van de werking van de lymfevaten.

oke nou dan moet het denk ik wel snel beter gaan worden want paard werd al een tijd niet meer bereden door blijvende rugklachten van de eigenaresse, maar ik ga haar 4 keer per week echt rijden dus hoop dat de doorbloeding daar wel beter van word, volgens mij staat alles daar op stro maar ik ga eens kijken of vlas ook mogelijk is daar, moet de eigenaresse ook willen natuurlijk

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:25

Ik bedoel beweging meer als veel uren per dag op de wei staan, langdurige beweging. Alles doen om stalbenen te voorkomen, dat maakt het erger. Mijn paard staat 24/7 op een droge weide, maar ikw eet dat dat niet overal kan ;)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:30

idd nee wei is hier drijfnat (en nogal laag) vanaf half augustus, ze staat wel een aantal uur per dag op een zandpaddock die gedraineerd is en ze gaat ook elke dag een uur in de molen, dus op zich komt ze er meerdere keren per dag uit

TinkerMarley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:48

Mijn Tink had ook zo last van die ...jeuk, bleek ook hele open plekken te hebben van de mok:|, heb van de veearts een gekregen Byemite heet dat, wordt ook voor kippen gebruikt, dit middeltje heeft echt wonderen verricht! 6 weken dagelijks gespoeld en toen alles weg zeg!... nu na 4 a 5 maanden heeft ie weer prachtig ''schone'' sokken terug!

Succes!!

liefling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 20:37

hallo nog weer even een bericht van mijn kant..

inmiddels is naar onderzoek eruit gekomen dat mijn paard CPL heeft.. en geen mok of mijt..
nu hebben we hebben regelmatig behandeld met tea tree shampoo en wordt het al een stuk rustiger. binnenkort krijg ik hier medicatie voor.. ik hou jullie op de hoogte.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 21:51

Had ik wel gedacht :D
ik ben benieuwd welke medicatie je krijgt!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 22:31

Deel je hier ook om welke meds het dan gaat? Fijn dat de benen wat rustiger worden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 22:38

liefling schreef:
hallo nog weer even een bericht van mijn kant..

inmiddels is naar onderzoek eruit gekomen dat mijn paard CPL heeft.. en geen mok of mijt..
nu hebben we hebben regelmatig behandeld met tea tree shampoo en wordt het al een stuk rustiger. binnenkort krijg ik hier medicatie voor.. ik hou jullie op de hoogte.

Wel goed in de gaten houden dat er in de toekomst ook geen mijten in komen,omdat de huid zijn normale gezonde structuur kwijt is,is deze meer kwetsbaar voor mijten.

liefling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 22:04

zodra ik de medicatie daarvoor heb zal ik dat zeker vermelden.

momenteel krijgt hij Joint Comp omdat we nu eerst zijn scheve heup behandelen..hou jullie op de hoogte.

KAD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:47

mijn eerste vermoeden gaat uit naar mok...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:16

KAD schreef:
mijn eerste vermoeden gaat uit naar mok...

eventjes topic doorlezen, er is CPL vastgesteld ;)