Idd ben het wel eens dat ik me soms ook afvraag waar het heen gaat die kleintjes vond de grens v 1.35m eigenlijk prima
dan heb je een leuk maatje voor kids en idd voor volwassenen vanaf ca 1.45m (afhankelijk v bouw)
Maar zo vroeg ik me paar jaar geleden ook af waarom iedereen steeds groter wilde
Dat moeders zo klein was dacht ik nog die heeft misschien een slechte start gehad of zo (veel ziek in jonge jaren of zo?!), maar dat dochter ook zo klein blijft moet toch ergens door komen, maar dan verdenk ik idd ook eerder voorouders dan dwerggroei 
Bij dwerggroei zijn ze toch ook veel meer uit verhouding?!
tamary schreef:128 zal deze pony echt niet halen, daarvoor is ze al te ver richting uitgegroeid.
Met 3 jaar zitten dieren die genoeg (en niet teveel te) eten gehad hebben op iets van 98% van de eindstokmaat en koudbloeds groeien eerste jaren iets sneller dan gemiddeld. Kans dat deze merrie groter wordt dan 118-119 is dus nihil.
Mag ik vragen waar je die wijsheid vandaan hebt? Mijn ervaring is namelijk niet zo
mijn ervaring is dat een groei van zo'n 5-7 cm na hun 3e helemaal niet abnormaal is
dus denk idd ook wel dat ze de 1.28m niet gaat halen, maar zo'n 1.22-1.25m wel.