Ik gebruik voor mijn tinkermerrie een enkelgebroken bit. Geen idee hoe je dit noemt (is dit een trens?) Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik me er nooit in verdiept heb... Misschien moet ik dat maar eens doen. Heb er nog nooit problemen mee gehad, misschien is dat het. Vaak rijd ik een blokje om zonder iets in, gewoon zo uit de box, halstertje om en even lekker keuvelen. Ze wil nog wel eens drammerig zijn, maar reageert goed op druk.
ik rij beide tinkers met myler. Gilbey alleen met de dressuur en daar buiten met een ongebroken pelhem met dubbel teugel. Beggar eigenlijk altijd met myler en alleen met springen met de pelhem.
heb ik het verleden veel geprobeerd maar kwam hier op uit doordat deze goed paste mbt de ruimte in de mond en werd niet doorheen gelopen als Gilbey het weer eens in haar hoofd kreeg.
xxconchita
Geplaatst: 24-12-10 11:32
dubbelgebroken
bowitha
Geplaatst: 26-12-10 21:49
ik rijd inderdaad ook met een myler op advies van de tandarts en ik moet zeggen dat gaat hartstikke goed
Meschien kunnen jullie me helpen ik ben op zoek naar een myler bit 11.5 leven 2/3 ik heb er nu eentje maar daar zitten sleuven in en ik ben nu op zoek naar een myler bit 11,5 mt ringen maar dan zonder sleuvel i.v.m wedstrijden .
als jullie iets weten of zelf hebben en willen verkopen laat het me even weten iedregeval bedankt
groetjes ilse
Gilbey
Geplaatst: 04-01-11 22:52
ik denk dat je het beste naar een winkel waar ze myler verkopen (bijv. Country Mill) kunt gaan en daar zouden ze hem voor je kunnen bestellen. Dat heb ik ook met die van mij gedaan (wilde ook zonder sleuven en die was niet standaard op voorraad)
ik ben al bij een aantal geweest in de winkel maar aan gezien mijn maat nog al lastig is, moet hij helemala gemaakt worden en dat duurt een half jaar voor dat die er is hebben ze mijn gezegt vandaar dat ik het ook zo even probeer
Gilbey
Geplaatst: 04-01-11 22:58
daar zal je toch tegen aan blijven lopen, maar wat heeft cool een smal bekkie voor een tink. Dat krijg ik met Gilbey al te horen en die heeft 12,5 (voor veel rassen heel normaal)
ja het is echt een klein bekkie he wat hij heeft daarom is het zo lastig om die mylers te vinden de meesten zijn te groot maar stal dat ik een 12,5 kan vinden zou ik er dan gewoon bitringen aan kunnen doen zo dat hij wat kleiner valt of zeg jij je moet echt naar de maat kijken die hij nu heeft ? ik loop stad en land af voor zon bit echt niet normaal zo lastig is het
ja dat denk ik ook indd ik ben ook niet zo voor met bitringen dan ga ik toch maar is naar coutr mill voor info hoelang het gaat duren voor dat die er is zouden die hem kunnen bestellen denk je
piene
Geplaatst: 11-01-11 19:26
ik rij ook bitloos.
ik stuur dmv neckreinig/zithulpen. paard loopt veel meer ontspannen en is een stuk stabieler geworden.