[TI] Tinker rovers...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dominique8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:24

Jeetje, wat een verhalen zeg... Begin me nu ook zorgen te maken...

Ga gelijk mijn profiel aanpassen!

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 13:49

Kreeg een bericht van de gestolen paarden hyves.... :=

Bericht was gisteren geplaatst....
Citaat:
Afgelopen nacht\ vanmorgen zijn 2 friese twentermerries verdwenen uit een weiland grenzend aan het bos te Wittelte.
De hekken van het weiland stonden open en de politie wil\kan er verder niets aan doen.
Wie helpt om deze 2 paarden terug te vinden.
'Helaas' gaat het hier om friese paarden waardoor zij weinig tot geen kenmerken hebben betreft aftekeningen.
Wel hierbij de chipnummers: 528210002076705
en 528210002021525

Wie heeft iets verdachts gezien op de vrijdag op zaterdagnacht\ morgen in Wittelte, alle tips zijn welkom, de eigenaren willen hun paarden heel erg graag terug, daarnaast hopen wij dat de daders niet ver zullen komen zonder eigendomspapieren en pasoorten.
Misschien iemand die een (buitenlandse) auto en trailer heeft gezien met 2 friese paarden erop.
Wie helpt!!

Woplala

Re: Tinker rovers...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:50

In welke regio valt Wittelte? :o Het is volgens mij sowieso niet bij mij in de buurt...

herbielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:52

nou dat is ook erg hea
ik hoop dat dit andere mensen dit nooit overkomen!

Jessie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:05

hey.

er waren laatst bij ons op de pensionstalling 2 dames van rond de 20-25 zou ik ze geschat hebben die bij ons ook zomaar het erf op kwamen en ze kwamen ook even naar de paarden kijken mijn moeder rijdt dus op een tinker en ze vertelde dat 1 van de meiden uit italie kwam en die hebben foto's gemaakt van die tinker.. en nu dit ik deze topic zo lees denk ik wel pot verdomme .. t zou toch nie waar zijn, wij hebben vaker rare dinge mee gemaakt dat er een tractor is gestolen en rare mannen op het terrein noem ma op. maar gewoon 2 meiden die paardjes komen kijke zou je niks van verdenke..of moet ik er wel wat achter gaan zoeken.. bij ons is ook alles af gezet maar onze tinker staat wel overdag in de wei.. pfff...krijg er nu toch de kriebels bij.. ff onze stal eigenaren inlichten..maar zijn er meedere mensen die zoiets hebben mee gemaakt in de omg. brabant met name eindhoven ???

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:19

Ik krijg hier wel de kriebels van hoor. Wij hebben geen tinkers op stal, maar genoeg ander leuks. En op 't land[stukje lopen van stal] staan de jonge friesjes in de opfok.. [weinig toezicht].

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:37

Wittelte is Drenthe...... vlakbij havelte

Wel vlakbij mij dus :=

riona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 23:32

Ik heb vanmiddag een man bij mijn wei gehad. Hij wilde mij waarschuwen. Zondag had hij een blauw busje aan de kant zien staan en 2 mannen die bij de wei stonden te kijken en 1 die naar de trailer/huis liep. De mannen draaiden hun rug naar hun toe. Deze man vond dat zeer vreemd en heeft gelijk het kenteken genoteerd. De wagen kwam uit hongarije. Hij zei ik las net dat er paarden zijn gestolen en zag u nu staan dus vertel ik het maar om te waarschuwen. Heb die man hartelijk bedankt en de politie gebeld. Die moet ik morgen terug bellen.
Heb nu extra draad gespannen zodat ze ze niet zo mee kunnen nemen maar nu dichter naar ons huis moeten komen. Gelukkig loopt er een vrij drukke straat en fietspad langs vandaar dat het die man ook was opgevallen. Maar jak ben er wel wat onrustiger van geworden. Gelukkig heb ik een mechelse herder die heeeeeeeel hard kan blaffen dus ik hoop dat ze dat heeft afgeschrikt en de drukke weg oja en mijn jackr russeltjes niet te vergeten :D .

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 08:38

Wat fijn dat die man je kwam waarschuwen! Goed in de gaten houden dus.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 17:36

He bah Rita.... dat is echt verontrustend :=

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 17:49

Welke regio zit je Riona?

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 07:47

getver, daar zal je toch niet aan moeten denken dat ze je paardje meebnemen.

mijn tinkerdames kan niemand bijkomen, maar bij mn tinkerhengst wel, dat is oa ook de reden dat ik hem smiddags altijd op stal gooi, weet dat het dan nog kan maar ze zien hem dan niet vd weg af, toch net weer beetje veiliger idee voor me, maar ga hem niet helemaal binnen houden, dat vind ik sneu voor hem.

Andrea_
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:08

Nou wil ik toch weten of dit soort gevallen ook al Nederland- en Belgisch Limburg bekend zijn?
Wat een akelige verhalen allemaal, je kunt niemand meer vertrouwen...

FlappieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:29

Wat AmaliaJulia heeft meegemaakt heb ik ook meegemaakt een paar weken geleden. Ik heb zelf een tinker en die stond in de bak samen met de fries van mijn vriendin. Ineens lopen er 3 ieren het erf op en die zijn buitengewoon geinteresseerd in mijn tinker. Ze vroegen of ze te koop was en of ik wist waar ze tinkers verkochten hier. Er stond er één vlak bij mijn paard en ze werd echt grondig geinspecteerd, niet zoals iemand die je toevallig tegenkomt en het gewoon een leuk paard vind. Toen vroegen ze of we ook trailers te koop hadden. Waarop ik dus zij dat er helemaal niets te koop was en dat het geen handelstal was. Ze gingen weg in 2 witte bestelbusjes. Hij vertelde ook nog dat hij 's avonds weer terug ging naar Ierland voor het weekend. Het gekke was dat het verder 3 keurige jonge knullen waren, maar ik krijg de rillingen hiervan. Volgens de staleigenaar werken er Ieren hier aan de snelweg, dus hoop ik in dit geval maar dat het gewoon erg vrijpostige knullen waren die gewoon enthousiast waren.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:33

wat een mafkezen lopen er toch rond zeg, mijn vriendin heeft ook een tinker en haar vriend heeft er een paar ik zal hen ook eens waarschuwen dat ze moeten uitkijken voor deze gekken.

Elsje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 16:13

Flappie, dat moeten inderdaad dezelfde Ieren zijn geweest. Precies op dezelfde wijze gedroegen ze zich bij mij. Een inderdaad met erg veel interesse heel dicht bij mijn paarden staan inspecteren en vragen stellen.
Waarop ik net als bij jou inderdaad melde dat er helemaal niets te koop was en dat ik ze verzocht om weg te gaan.
Bij mij waren het idd ook drie jonge Ieren, twee slanke en een gezettere man met rood haar die had ook het meeste interesse.
Ze zijn daarna ook niet meer gezien in de buurt. Waar woon jij dan? mag ook per PB hoor.
Ik in de omgeving van Hoofddorp.

wjerbo_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 23:56

bij ons staan een hoop engelsen.ieren op de camping, maar gelukkig staan mn paarden achter slot en grendel in de wei...

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 21:58

even ego ..

Vanmiddag zijn er 2 ieren bij ons op stal geweest en die kwamen tinkers inspecteren
Nu vanavond waren ze er weer ineens en jill stond op stal en ze trokken zo haar mond open , heb ze ff duidelijk weggebonjourd.. en was blij dat leo er ook bij was..
Die mannen waren meteen als een haas weg! in een witte bestelbus en smiddags schijnbaar met een rooie

staleigenaar heeft de politie gebeld en kenteken doorgegeven schijt dat ze in de beeweg op een camping staan.. en op meerdere campings vernielingen hebben aangebracht en zonder te betalen weg zijn gegaan en idd op tinkers aazen..

ohh ik was zo woest en ben nu errg onzeker bah bah dus mensen wees gewaarschuwd misschien loos alarm maar zou het niet over mn hart kunnen verdragen als er 1 weg is en ik wist ervan...

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 07:51

Op de keuring bij Kanters te Someren liepen er totaal 6 ieren heel irritant rond.
De witte bus was er ook bij.

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 12:26

DIVA2 schreef:
Is het misschien slim als ieder zijn profiel even nakijkt en wellicht wat aanpast?
Ik had er zelf geen woonplaats in staan maar wel weer een link naar mijn website, waar dus wel het een en ander te vinden was }:0 .
We moeten ze natuurlijk niet wijzer maken dan dat ze nu al zijn, weten wij het tinkerdeel van Bokt te vinden, weten zij dat ook.....(h*fters :( ...)

Een heel goede tip, maar vergis je niet in je huidige onderschrift, waar je nu een actuele link naar een marktplaatsadv hebt staan. Dan is je woonplaats, telefoonnummer en zelfs locatie op de kaart wel heel erg kado gegeven. Weten ze zeker waar ze ongeveer moeten zijn! :o

Het is erg oppassen geblazen met alle informatie die je op internet zet en achterlaat...denk vooral breder en ga na waar je allerlei info over jezelf hebt staan (hyves, facebook, linked in). Alles wordt gevonden, je bent nooit meer anoniem en daarmee je paardjes dus ook niet |(

Herken veel meldingen en zeker ook de angst!
Er is helaas maar 1 idioot nodig.....

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:27

Ze zijn vandaag in hellevoetsluis gesingaleerd !

Ieren met een wit busje,mijn vriendin belde me en vertelde dat de ieren
haar hadden aangesproken over onze tinkers.

puur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:34

jacky2 schreef:
Ze zijn vandaag in hellevoetsluis gesingaleerd !

Ieren met een wit busje,mijn vriendin belde me en vertelde dat de ieren
haar hadden aangesproken over onze tinkers.

meen je niet! oliebol zeg! komt wel dichtbij nu!

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:42

signaleren is al niet fijn..... Maar ik heb nog nergens echt een melding van jatte vernomen?? ze zijn nu toch al wat maanden hier dat mensen ze hebben gezien... maar dat ze ook echt geroofd hebben????

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 07:28

Ik denk dat stelen er ook niet bij zit.
In Someren op de keuring zijn ze door heel veel mensen gezien.
En ze hebben ook met veel mensen gesproken.
Alleen het zijn hoogst irritante handelaren.

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 07:56

Maak me nu toch wel heel erg zorgen!
Wij hebben hier in de buurt een recreatiepark zitten waar een heleboel polen wonen en daar is al een keer een kaart gevonden met allemaal huizen aangevinkt waar honden zaten, inclusief ons huis. We hadden die week ook al een paar keer wit pools busje langs zien rijden. Hier komt wel vaker een opvallend wit busje heel langzaam langs rijden. en het is hier nog al rustig dus het zou niemand opvallen.
Gelukkig hebben we de ingang van de wei bij de uitloop zitten, en willen ze daar komen moeten ze eerst langs de waakhonden!

Even vraagje, ben het vergeten, waar ligt hellevoetsluis ook alweer?!