Wat goed dat jullie als 'slechts geïnteresseerde leden' aanwezig waren, hopelijk gebeurt dat in de toekomst nog veel vaker
Of dit 'gedoe' met persoonlijke wrok en frustaties te maken heeft... Er zullen geheid emoties meespelen, maar ik geloof niet dat dat de drijfveer is. Feit is dat de consternatie wel is ontstaan bij een groep mensen die al vanaf het begin nauw betrokken is bij het stamboek en zodoende het NSvT als stamboek zeker een warm hart toedragen. Ze zien echter een bepaalde ontwikkeling waar ze (vind ik terecht
) bezorgd om zijn en proberen op deze manier de boel onder de aandacht te brengen.
Het hoe en waarom laat ik in het midden, dat is aan de mensen die er nog dichter bij staan om daarover uit te wijden, vind ik. Ik ben het eens dat een nieuwe vereniging tijd nodig heeft om zijn draai te vinden. Maar vergeet niet dat het huidige bestuur al flink wat ervaring heeft met bestuursfuncties en het verenigingsleven en zodoende al van de appel en het ei weten
) hebben, maar blijven stoken.
)
Niet dat ik daar zelf geheimzinnig over gedaan heb, dat ik voor de Battie schrijf staat gewoon in mijn bericht.
Ik noem mijzelf buitenstaander omdat ik weliswaar sinds vorig jaar voor de Battie schrijf, maar verder niets met de vereniging of met het bestuur te maken heb. En van de voorgeschiedenis (stichting) van de NSvT weet ik niets en van het fokken van tinkers erg weinig.
) ben ik inmiddels wel 
Nee dus.