[TI] Het humoristische leed dat (s)tinker heet...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Andrea_
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:29

Nuage schreef:
Hij ontspant :)

Ja, en hoe.. :D :+ }>

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:30

hmm tja ehhh
sil heeft niet met door draad heen gaan ed
nee die moeite neemt ie niet......... hij maakt het hek wel los :+

1 keer stond ie achterin het land bij de kudde met allemaal nieuwsgierige paardjes voor zijn neus van hallo wie is jij ???

1 keer waren we aan het mesten komt ie voorbij galoperen richting de uitgang van het park waar in het shetten landjes hengstige merrie's staan
maar geen paniek wand je roept een keer en hij draait acuut om ( het gekke beest)

1 zijn box uit gelopen (ik had de deur niet helemaal goed dicht gedaan) is ie de halve gang aan boxen voorbij gelopen richting de zadel kamer wand daar hoort ie geluid en ligt vers stro
zit je gezellie in de zadel kamer zie je ineens paard om de hoek kijken
(2 boxen verder staat ook een hengst)

nee sil haalt idd ook heel wat dingen uit waar je eerst een half hart infarct van krijgt maar heel rap ook weer om kan lachen :D

Andrea_
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:39

Ik zit gelijk in alle profielen te kijken van jullie, om een voorstelling te maken van jullie Tink!!
Kijkend naar de foto van de Tinkers en jullie tekst erbij van het topic,moet ik soms erg hard lachen... := +:)+ :D

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:00

Chad die

* poept altijd in zijn drinkensbak
* wil altijd het onderste hooi hebben
* gaat graag op je tenen staan (geeft verlichting ofzo) }>
* doet graag een stapje opzij als je opstapt (met krukje) 10000 x
* eet het liefste je haar op tijdens het hoevenkrabben (of je billen)
* laat je graag joggen tijdens het uit de wei halen
* laat graag scheten als je zijn staart doet :9

Jaron die

* poept altijd in zijn drinkensbak
* wil altijd het onderste hooi hebben
* loopt je graag omver (ook al geef je tegendruk, hij loopt DOOR)
* gaat graag tegen je aanhangen in de stal (lees: jij staat al tegen de stalwand aan :P )
* probeert in de badkuip te klimmen (knappe jongen als hem dat lukt)
* is meesterontsnapper als de stroom er niet op staat }>

En dan heb ik Jaron nog maar een kleine maand op stal staan }> }> }>

Nuage

Re: Het humoristische leed dat (s)tinker heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:14

Doet me echt denken ook aan mijn eerste tinker Jack.
Ik woonde toen nog bij mijn vader en Jack stond buiten in de wei.

We zaten heerlijk tv te kijken en zaten tegenover de schuifpui en grote ramen. Pikdonker buiten dus je zag niks.

En opeens.... TADAAA sprong het licht buiten aan (bewegingsmelder) en stond er 600 kg voor het raam ons aan te kijken van "Hey! Dáár zijn jullie dus!"

Kwam echt niet meer bij hahaha was hij gewoon door het houten hek gewalst en naar het huis gelopen :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:39

Hier ook een lolbroek en een echt varken. In 8 jaar heeft hij heel wat dingen uitgevoerd. Altijd mooi vies is niet lelijk. Hoe schoon ik hem ook probeer te maken hij heeft ongeveer 5 minuten nodig zich weer smerig te maken. het toppunt is op mooi doorg gras na een wasbeurt eerst even plassen om daarna erin te gaan liggen draaien en je een geel ipv wit paard hebt.

Inderdaad overal in rondroeren met je been of hoofd, modder, poep, de drinkbakken. Alles onderzoeken met je mond, afpakken en kijken of het eetbaar is, oa de tl lampen, lichtknopjes, ritsen, mutsen, chaps, camera's telefoons, broodjes hamburger, bananen. Van de week zat hij met zijn hoofd in een kliko waar gelukkig niets inzat.

Hij heeft een aantal jaren geleden het voor elkaar gekregen iedere dag een bad te nemen in de drinkbak badkuip in de wei. Eerst je voorbenen erin en daarna je achterbenen bijzetten en gaan liggen. Koel je lekker af en de badkuip is leeg. }:0

Door of in een heining vastzitten en daar verder niet op reageren. De andere paarden zijn volledig overstuur en meneer doet alsof er niets aan de hand is. Een keer troffen we hem aan met zijn been in gaas vast. Lag hij rustig te grazen en te wachten tot we hem kwamen redden. Heb je hem los staat hij op en gaat meteen weer dooreten. of sleept er 25 meter metalen heiningdraad en 5 paaltjes aan zijn staart, waarom zou je daar op reageren. Eten is belangrijker, maar elke keer als hij verderop ging kijken gingen de andere paarden volledig op tilt.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:57

karuna schreef:
Door of in een heining vastzitten en daar verder niet op reageren. De andere paarden zijn volledig overstuur en meneer doet alsof er niets aan de hand is. Een keer troffen we hem aan met zijn been in gaas vast. Lag hij rustig te grazen en te wachten tot we hem kwamen redden. Heb je hem los staat hij op en gaat meteen weer dooreten. of sleept er 25 meter metalen heiningdraad en 5 paaltjes aan zijn staart, waarom zou je daar op reageren. Eten is belangrijker, maar elke keer als hij verderop ging kijken gingen de andere paarden volledig op tilt.

idd! sil heeft ook al een keer met een bil riem van zijn deken aan een weide paaltje vast gezeten
ikke maar roepen en roepen maar hij bleef stug staan
rammelen met de bix bak leverde een hupeltje op en pas daarna had ik zo iets van eh..........
hmm laat ik maar eens naar hem toe gaan

zat die pipo met een clipje aan een ringetje van van de waterbak waarmee die weer aan een paal zat vast
hoe krijg je het voor elkaar :+

tinker eigen vrees ik

al vrees ik nog steeds dat ie daar langer heeft vast gestaan dan me lief is :o

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:00

dat vind ik dan weer een hele goede eigenschap.. pablo is eens met zijn halster achter een pomp (zon ouderwetse) blijven hangen.. hij bleef ook gewoon staan..

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:06

dat doet gil dan weer niet...
die reageert net zo spatisch als dat al die andere paarden zouden doen...
die raakt in paniek...
begint te springen te stuiteren te rennen te njaa...
jullie begrijpen het vast al wel...

tinkerdagen in leusden in september...
meneer stond aan een lange lijn vast aan de trailer...
en gaat met zijn voetje op de lijn staan...
dus ik zie dat en loop naar hem toe om zijn voet op te tillen...
begint hij met zijn hoofd te rukken...
majah die lijn kwam niet los...
sta ik er net naast...
raakte hij kennelijk zo in paniek...
njaa hij kwam dus omhoog en sloeg beide hoeven vol in me buik...
krijg nog buikpijn als ik er aan denk
baasje lag dus op de grond...
wat doet die knurft :D
gaat hij ook nog heel vrolijk aan me staan snuffelen
zo van wat doe jij daar nou...
om er vervolgens naast te gaan liggen _O- _O-

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 06:37

thanks Lecytinker :D

lees het van nuage dr eerste tink en schiet spontaan in de lach, zie het helemaal voor me :D

keer tijdens trainen met de kar breekt er een wiel onder de kar vandaan, flop kar scheef, chuck staat gelijk stil, kijkt om en je zag hem denken, doe jij nou joh.

tijdens 1 vd eerste shows, chuck op het blok, gaat ie er zo lomp vanaf dat er een touw vh blok onder zn ijzer schiet, paard vast met het been aan het blok, en dan gewoon stil blijven staan, zo van, haal er eens af, sta ik daar voor dat publiek als een gek aan dat been en touw te trekken haha, alles goed gekomen en heel veel mensen hadden zoiets van jee dat dat paard gewoon blijft staan.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 08:05

hier 1 die op alle mogelijke manieren in een boomgaard wist te komen. onder het draad door, er overheen (bijna 2 meter hoog, maakt niet uit!) er tussendoor...

springen met iemand op haar rug neemt ze de moeite niet voor: je kan er ook doorheen lopen, voel je niks van!

eten zelfs tijdens draven aan de hand, als het touwtje maar lang genoeg is ;)

wedstrijd wie t hardst kan galopperen met de hond vind ze helemaal t einde...

edit: tinkermuts, dat doet die van mij idd ook: rustig in de knoop komen staan met draad, longeerlijn of halstertouw. en dan been omhoog van: baasje, zie je dan niet dat je me moet komen redden?

Yoxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 09:15

Baileys zoekt regelmatig een plekje om haar sokken tegen te schuren
boomstam, opstapje van schuilstal, betonnen bloembak,...

Dan shaked haar hele lijf mee en aan haar smoeltje te zien vindt ze het heerlijk.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:35

_O- Die verhalen :D

Chad had vorige week, in zijn zoektocht naar vreten (hoe anders) zijn voorlok vastgedraaid aan het hengsel van de emmer van Jaron :+

Eerst staat hij dom te kijken, zo van: Wie deed het licht uit? Maar toen ik hem wilde bevrijden, raakte hij ineens in paniek en begon hij met zijn hoofd te schudden, waardoor natuurlijk die emmer tegen zijn knar aan begon te butsen :Y)

Hij helemaal in paniek rennen door de wei (leuk met sneeuw) en maar headbangen en gek doen :(:) Ik stond er echt bij van *zucht... Tinkers*

Na tien minuten woest op de grond gerol en maf gedaan te hebben ging hij af... ik vond de emmer 300 meter verderop - met een flinke pluk haar er aan vast }>

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 10:44

Er zat net nog ijs op hun badkuip, tja, als je maar een klein wak slaat en dan het water wat laat dalen dan bevriest het niet zo erg. Dus ze staan al een hele week met wat ijs erop en vandaag vond sam het genoeg. Geen ijs op haar waterbak aub, staat het eraf te trappen. Ik kijk naar haar en zeg, "wat is er meis?" Kijkt ze me aan en gaat weet halve meter de lucht in met haar poot om op het ijs te hakken. Ik weer, "wat is er meissie, wat is er mis?". Dus weer met die poot op dat ijs hakken. Dus ik ging uitleggen dat dat ijs er voor een reden zit en dat dat moet blijven zitten. Zij WEER met haar poot erop. Dus ik een beetje van. "Ja doei, nou zal het wel gaan hoor, ik heb het uitgelegd". Nou ik kreeg me toch een blik, ze draaide haar kont naar mij en bleef zo even staan. Dus ik weer "Nou sory hoor mevrouw, of is het koningin?" . Denk dat dat de druppel was, want ze draaide haar hoofd even naar mij toe en liep toen weg. Tsssss verwend wijffie dat ze is... Maar het was wel grappig. Laura staat altijd maar wat te kijken met haar mooie witte hoofd en blauwe ogen met Eyeliner. Die kijkt liever, Sam daarintegen staat een hele dag tegen dingen te duwen, te trekken, rammen en zeuren. Die heeft zoveel ego dat je gewoon niet anders kan dan lachen. En dat vandaag dus om een stukje ijs dat er al weken opligt.

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:02

Haha, dat doet Balou ook, ik loop elke dag met een bijl richting de waterbak, maar dan zit er al een gat in. Dus ik een hele dag in de gaten houden, ja hoor, mevrouw doet het zelf... Ook kan ze in een schuilcontainer, maar ze graaft liever een gat in de sneeuw, om daar vervolgens in te gaan snurken...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:30

LecyTinker schreef:
En dat ze een hele dag met hun poot overal in staan te roeren. Hooibakken, waterbakken, voerbakken... Het geeft wel leuke foto momenten.

:= daar heb ik er hier ook eentje van. maar die roert behlave in de drinkbakken, ook door de modderbaggerzooi vooraan de weide.
resultaat; Tinkerlief compleet onder de modder, en steeds grotere modderpoel :+

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:54

Pablo vind het ook heerlijk om uit de tuinslang te drinken, moet je eens proberen je paard te wassen terwijl hij zich in alle bochten wringt om toch maar uit die slang te kunnen drinken..

En dat terwijl veel paarden die ik ken helemaal panisch zijn voor de waterslang..
Heerlijk..

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:37

FitzChivalry schreef:
Pablo vind het ook heerlijk om uit de tuinslang te drinken, moet je eens proberen je paard te wassen terwijl hij zich in alle bochten wringt om toch maar uit die slang te kunnen drinken..

En dat terwijl veel paarden die ik ken helemaal panisch zijn voor de waterslang..
Heerlijk..

Troy drinkt er ook graag uit, maar als je hem dan op hem richt is het ding eng :s

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:45

er komen steeds grappigere dingen voorbij!

ken ook nog wel een paard die altijd zoiets flikt alleen is het een haflinger

je kent toch wel die musketons die soms kapot gaan koop je bij de winkel een losse die zet je vast maar de musketon zit er nog wel aan en ik zet haar in een andere stal en toen wou ze eten en zat ze vast aan de voerbak ik had het niet in de gaten komt er iemand naar mij toe

weet je dat je paard vast zit aan de voerbak?
uhhh nee hoezo? ja ga maar eens kijken

stond ze kei dom voor zich uit te staren en zielig van maak me eens los :+

het is dan geen tink maar wel een super humoritisch paard :D
mischien aangestoken door het virus van mijn tink?

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:33

whahaha lach me echt rot, rare paarden hebben we toch...

heb er nog wel een paar....oh ja, de mijne drinkt ook uit de slang, slurpt ie ook enorm bij, en uit flesjes en blikjes, biertje laat ie zich ook goed smaken.

gaan ook nog wel eens door de mc drive, moet je die achter de balie zien kijken joh als er ineens een paardenhoofd naar binnen steekt, chuck doet nml een moord voor een hamburger :D

en die idioot zit altijd op de achterstang als hij in de trailer staat, vind ie lekker relaxt denk ik...

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:42

ow mijn tinker moet je niet zien met een blikje drinken

ik heb altijd blikjes fanta op stal staan
ik doe dan dat ding erafbreken en hij slurpt het zo leeg een flesje ace drank moet je hem zien gaan zijn lippen zijn dan helemaal oranje zal eens kijken of ik het kan filmen is echt grappig!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:41

als ik zo al die verhalen hoor...
denk ik af en toe dat mijn tink geen tink is...

toen ik in duitsland op stage was,
was gil mee...
omdat ze daar geen ontbijtdrank kennen(ik kan niet normaal eten smorgens)
nam ik maar kleine pakjes appelmoes mee...
alleen zit dat dus in zo'n zelfde verpakking als die breakers van frische vlag...
mijn tink jatte altijd mijn pakjes...
om die vervolgens zelf helemaal leeg te slurpen :?
geen id hoe hij wist je je zon ding op moest drinken...
maar hij wist het :D

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:06

haha wat een leuke verhalen allemaal:D
veel van de streken herken ik ook in de tinker van mij :P
maar ze haalt nog wel de meeste streken uit bij het longeren(en ook echt alleen als ik haar longeer als mijn nichtje haar longeert doet ze het niet, waarschijnlijk omdat ik haar meer rij dan longeer:P)
als ik madam luna wil longeren moet ik eerst zorgen dat het draad van de longeercirkel dicht is anders loopt madam er uit met mij er achter aan hangend aan de longeerlijn :+ .
en ik kan haar nog net in draf krijgen maar galop ho maar :P
en als ik haar eindelijk in galop heb moet ik uit kijken dat ze niet in een keer een 180 graden draai naar de andere kant maakt :')
en als ze dat toch voor elkaar heeft gekregen moet ik haar eerst tot stilstand zien te krijgen maar nee dan wil madam niet stil gaan staan en gaat ze vrolijk in middendraf verder :+
en als ik haar eindelijk stil heb gekregen longeer lijn weer goed heb kunnen we weer vrolijk verder _O-
maar voor de rest is ze een echte schat van een tinker :+:

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:55

Rino als veulen was altijd erg vervelend... Hij heeft een keer terwijl ik de stal schoon stond te maken vanuit het niets in mn kont gebeten. Ik draaide me kwaad om en stond hij daar met een ontzettend blij koppie, nou ik heb hem wel even laten weten dat dat echt niet kan, maar dan ben je niet lang meer boos daarna :P Ook was hij kampioen uitbreken....hij kroop tussen de draden door en ging dan lekker aan de wandel en ook echt bij zn moeder weg....mijn vorige staleigenaar was zich rotgeschrokken omdat hij opeens voor zn neus stond :D Bij de opfok heeft hij ook de eerste keer naar buiten de draden gesloopt... Eigenaresse mailde me dat hij toen hij net buiten was de koeien zag in de andere wei, en misschien dacht hij wel dat het zn moeder was :Y)

Anouk staat bekend als tenenliefhebster :D Heel veel mensen hebben al blauwe voeten overgehouden aan haar.... Ik moet ook altijd zeggen "pas op voor je tenen!", maar ze krijgt het nog wel vaak voor elkaar om erg close te zijn met iemand *D Ik heb haar ook weleens losgeklikt voordat we bij de opening waren van de wei met het idee dat ze wel achter haar weidemaatje de wei in zou lopen...not... in een mum van tijd draaide ze zich om en wandelde als een blije eikel langs de vijver zo het bosje in wat op het terrein zat...en leuk dat ze het vond! Ze is als de dood voor ballen, en alles wat maar een ronde vorm heeft. Ik liep ooit met haar op een terrein voor de keuring van Boyan (Lunteren?), en daar zitten dan betonnen balvormige dingen in de grond. Nou ik dacht echt dat ze bovenop me zou springen! Hoezo ballenfobie?

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:20

mijne houdt er ook heeeel erg van om uit de slang te kunnen drinken :+
en vind ballen ook eng, maar alleen die buxus-balletjes die gesnoeid zijn }:0

als hij in zijn stal staat gaat ie altijd met zn kont tegen de stal aan schuren, lijkt dan net of ie gaat zitten :D maar is alleen niet zo euk voor zijn staartje ;)

en zn maatje max de shet is heel lief, als harvey terugkomt van het rijden moet max eventjes stilstaan zodat harvey aan hem kan schuren, zie je die shet wegrennen omdat hij eventjes zijn oren moet krabbelen :D

of harvey tildezijn poot eerst op zodat max eraan kon krabbelen :?