midgie schreef:Ik heb er 7 lopen en vind er eigenlijk alleen maar voordelen aan, als je van knuffelen poetsen houd , je bent lekker uren aan het poetsen als ze weer eens lekker in de blubber hebben gelopen, lange haren vlechten en niet te vergeten die sokken en dikke staarten uit de klit houden.
Nee even zonder dolle,
Je kan met een tinker heel goed rijden, zelfs heel licht in de hand en hulpen zijn ze , ik heb zelf ook de zwaardere types en die kun je echt ook als een ballerina laten lopen, misschien nog beter dan mijn dressuur gefokte gelder van 180.
Dat van het koliek heb ik eigenlijk niet, ook geen mok af wat dan ook.
Sommige hebben idd een hoge pijngrens , maar als je je tinker goed kent kun je zeker aan ze merken als er iets niet in orde is.
Denk dat het enigste nadeel is de mensen die zeggen dat een tinker altijd wel geschikt is voor een beginner en dat een tinker sterk en vaak ongevoelig is ben ik het ook niet mee eens, dat ligt echt aan de ruiter/begeleider
Juist vind ik een tinker heel gevoelig en je kan ze echt op een pink rijden als je maar eerlijk met ze omgaat, dan gaan ze voor je door het vuur, maar ja dat geld eigenlijk voor elk ras toch?
Ik vind het een heerlijk en eerlijk ras en ben nog elke dag heel blij en gelukkig dat ik deze kanjers in mijn bezit mag hebben.
idd 
Het enige "nadeel" verder is dat als je er 1 hebt je er meer wilt