[TI] Extra ledenvergadering NSvT op 18 april 2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebren

Re: Extra ledenvergadering NSvT op 18 april 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 02:29

Op starjo reactie.
Daarom vind ik het zo jammer dat de western niet meegenomen is in het sportpredicaat.
Juist de zwaardere Tinkers / Cobs zijn heel geschikt voor de western sport.
Een goede ruiter kan heel veel presteren in de western met zijn bonte paardje.
Idem voor de dressuur.
Het is de ruiter die de capaciteiten van zijn paard naar boven haalt.

starjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 07:46

:D Misschien iets om aan te halen bij de eerst volgende ledenvergadering?
En de ruiter haalt de capaciteiten naar boven , maar het moet toch ook wel in je paard zitten , het komt wel van beide.

Mijn haflinger heb ik met veel moeite en inspanning naar M2 gereden met 1 winstpunt, ben toen gestopt , omdat ik wist dat wij niet hoger zouden komen, het liep altijd net zo dat ik geen winst had op de middendraf, hij was wat stijl in de schouder(ouderwets type), en dan hebben ze toch wel moeite met die middendraf. }> Vond het eerlijker om toen te stoppen.
Maar met Baxter (Tinker) had ik in 4 wedstrijden al 7 winstpunten gereden in de M1, hij viel onder het type vanner, en kon echt heel ruim lopen, viel ook altijd in de prijzen met hem., Helaas is hij overleden, en hebben we ons niet kunnen bewijzen in hogere klassen |( |(

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 08:07

Ariebren schreef:
Op starjo reactie.
Daarom vind ik het zo jammer dat de western niet meegenomen is in het sportpredicaat.
Juist de zwaardere Tinkers / Cobs zijn heel geschikt voor de western sport.
Een goede ruiter kan heel veel presteren in de western met zijn bonte paardje.
Idem voor de dressuur.
Het is de ruiter die de capaciteiten van zijn paard naar boven haalt.

Western is nog niet meegenomen in het sportpredicaat. Zal echt wel komen, alleen moeten er dan ook nog wat tinkjes de western in ;)

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 09:55

En er zal dan een westernrijder in de sportcommisie moeten komen, want waar je geen kaas van gegeten hebt kan je ook niet opzetten.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:24

de opgang van de Vanners vindt ik ook een beetje hoog. De M2 is toch een beetje ver weg de L2+1 had ik nog wel willen proberen maar ik denk dat ik nu vroegtijdig afhaak.

Maar het moet ook niet makkelijk zijn ook lang niet alle kwpn ers halen de norm.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:29

momo_lover schreef:
de opgang van de Vanners vindt ik ook een beetje hoog. De M2 is toch een beetje ver weg de L2+1 had ik nog wel willen proberen maar ik denk dat ik nu vroegtijdig afhaak.

Maar het moet ook niet makkelijk zijn ook lang niet alle kwpn ers halen de norm.

Vanner = M1+5

Dus 'gelukkig' geen M2 ;) De overgang L2 naar M1 wordt doorgaans niet als extreem moeilijk ervaren.
M1 naar M2 vaak weer wel.

En daarbij, de wedstrijden rijd je toch voor de lol? Als je er komt, kom je er. Kom je er niet, dan niet.
Tenminste, zo ervaar ik het ;)

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:38

sorry verkeerd gekeken M2 waren de cobjes. Maar ik heb een doel nodig om te gaan trainen en de L2 is nog geen onbekend gebied voor mij alleen voor mijn paardje. Dan blijv ik zelf wat makkelijker gemotiveerd om door te trainen maar de M in dat zie ik mezelf niet zo snel doen. Maar andere zullen het wel halen en de motivatie en doorzettingsvermogen te hebben.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:41

De M zie ik mezelf nu ook nog niet zo snel doen (met KWPN wel te verstaan) maar ik heb dat wel als trainingsdoel ;)

Als je natuurlijk bij voorbaat al het idee hebt het niet te gaan halen... dan zal dat nooit lukken.

Het is ook niet echt de bedoeling dat mensen nu fanatiek gaan rijden en starten om dat sportpredicaat te gaan halen lijkt mij. Als je start, dan doe je dat omdat je graag wil starten met je tink. Predicaat is dan een bonus :j

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:51

lijkt me leuk om te halen en zou mijn ma een plezier doen door ook dara nog een poging aan te wagen :)

Maar als die merrie van mij een bak ziet wil ze al rechtomkeert dus we hebben nu als doel netjes een paar rondjes in de bak lopen en dan misschien met 3 keer per week bak training en 3x naar buiten komen we nog wel bij de L. Als dat dan gelukt is zonder veel tegenstand zou ik denk ook een poging gaan verleggen naar de M maar dat is nog een heel end weg.

Maar ik ben wel zo iemand die het wel zou proberen te halen lukt het nietdan lukt het niet zo ben ik ook wel. Of een wedstrijdt leuk is hangt hier ook een deel van de stal af waar je start bij de 1 wordt je met open armen ontvangen met je tink maar bij de andere kijken ze je gewoon weg. daarom ben ik ooit gestopt met onderling starten voor de gein.

Maar ik vindt het wel een leuk initatief dat ze er zijn gekomen nu. En misschien zal niet meteen veel tinkers e halen heel rustig komen ze er wel.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:44

Leonoor schreef:
De M zie ik mezelf nu ook nog niet zo snel doen (met KWPN wel te verstaan) maar ik heb dat wel als trainingsdoel ;)

Als je natuurlijk bij voorbaat al het idee hebt het niet te gaan halen... dan zal dat nooit lukken.

Het is ook niet echt de bedoeling dat mensen nu fanatiek gaan rijden en starten om dat sportpredicaat te gaan halen lijkt mij. Als je start, dan doe je dat omdat je graag wil starten met je tink. Predicaat is dan een bonus :j

dat vind ik ook predicaat is dan een bonus.
ik zou dus starten omdat ik het leuk zou vinden en om te kijken hoe ver je komt.
of dat nu met een tinker is of met een fries of ander ras.

ouke zou ik starten omdat ik het leuk vind en zien wel hoever we samen komen