Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Nuage schreef:Dat zeg ik ook niet anneliesdj. Maar ik denk dat het wel degelijk mogelijk is om snel het verschil te leren zien tussen de slechtere tinkers en de echte toppers. Zo moeilijk is dat niet.
Als je geen kennis hebt van exterieur dan heb je sowieso een probleem als je een paard gaat kopen, maakt niet uit welk ras.
Mariska_28 schreef:Haha ja "de sokken groeien er nog aan" is een veelgehoorde verkooptruc volgens mij
Nuage schreef:Als je als recreatieruiter alleen afgaat op wat je mooi vind en op die basis een paard koopt dan spijt het me zeer maar dan vind ik het niet vreemd als je opgelicht wordt. Je hoeft er zelf geen verstand van te hebben maar neem dan iig iemand mee die dat wel heeft en laat je paard keuren.
Maar goed ik weet onderhand niet eens meer wat dit met het topic te maken heeft eigenlijk...
anneliesdj schreef:Nuage schreef:Als je als recreatieruiter alleen afgaat op wat je mooi vind en op die basis een paard koopt dan spijt het me zeer maar dan vind ik het niet vreemd als je opgelicht wordt. Je hoeft er zelf geen verstand van te hebben maar neem dan iig iemand mee die dat wel heeft en laat je paard keuren.
Maar goed ik weet onderhand niet eens meer wat dit met het topic te maken heeft eigenlijk...
Je kunt een paard wel laten keuren maar daaruit komt niet naar voren of ie op de kop gebouwd is of sabelbenig is.
En heeft wel degelijk te maken met het topic hoor, gaat er tenslotte om hoe ze komen bij een bepaalde vp.
Biancaa schreef:daarom moet je je dus verdiepen en iemand meenemen die er "verstand" van heeft en de tinker (elk paard) laten keuren. Dat wat jij zei kan bij elk paard zijn, dus dat maakt niet uit.
En inderdaad er zijn veel handelaren die dus tinkers verkopen die dit niet zijn of een kruising. Daarom "fok" ik met een merrie die ster is en probeer me aan de richtlijnen te houden om zo in ieder geval alles een beetje zuiver te houden en geen half bakken was eruit te krijgen.
Niet dat deze neit lief zijn of "minder" zijn maar die horen niet als tinker verkocht te worden en al helemaal niet met de zin "ach joh niet elke tinker heeft sokken hoor" of "hij is toch bont, dus het is een tinker". Als je er niet in verdiept hebt, krijg je dus dit soort handelaren onder je neus en al helemaal als je in een lagere prijsklasse zoekt....
hdv schreef:Ik weet niet of jullie dat ook hebben maar mijn ervaring is dat men tinkers geen echte paarden vindt?!?!
Als ze vragen wat voor een paard ik heb en ik zeg een tinker zie ik ze vaak al denken...
ervaren jullie dat ook zo?