[TI] Tinker stal mccloud.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dakota_75

Re: Tinker stal mccloud.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 20:59

Hahaha, ja dat blijft altijd een moeilijk iets hè?! ;) Net zo'n derek oglivie verhaal haha. Ik ben er zelf ook altijd heel nuchter in maar vraag me dan wel af van: Hoe kan dat nou? huh? haha

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 21:02

Grai-nie, Geen Grai :D Naam past dus alsnog :))

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 21:08

Dakota_75 schreef:
Dat is ook toevallig dan zeg. En dus ook bang van mannen. Ik kreeg van iemand te horen dat het heel best een trauma kan zijn van het uit de kudde halen in het wild. Dit wordt immers meestal door mannen gedaan. De vraag is hoe dat gebeurt is natuurlijk..

ik heb ooit eens een filmpje mogen zien hoe de uitgekozen tinkers werden ingeladen (door de mensen in Engeland he) .. kort gezegd, daar wordt je nou niet echt blij van ;( en ja, dat zijn meestal mannen, dus dan is het "waarom" wel duidelijk ;)
Heb "vroeger" ongeveer een jaar (naast school) gevrijwilligd bij Vegilin v C, en zover ik weet gingen ze daar wel netjes om met de paarden. (behalve dat soms behoorlijk vroeg inrijden, wat ik maar niks vind)

Heb nog even gekeken of ik een van jullie tinkers herken, maar tot nu toe maar 1 of twee teruggezien op Bokt :+

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 21:17

Wanneer liep jij daar rond, amanda?

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 21:19

Haha Snowdon, ik vind hem wel erg goed :D .

Ik zou het wel erg leuk vinden als iemand iets meer van Cros wist, maar hij is dan ook van na jouw tijd dan dus aangezien het toen al McCloud was. ;) Ik hoorde trouwens ook dat ze een filmdagboek e.d. van de paarden meegeven aan de kopers, maar de vorige eigenaar zei dat ie dat niet had.... Wel jammer vond ik dat.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 21:22

Dat filmdagboek doen ze inderdaad al jaren, helaas heb ik alleen van in NL.

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 21:25

Dat vind ik dan best balen dat ik die niet heb :(

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 21:28

Neem anders eens contact op met McCloud's? Wellicht hebben ze daar nog op tape/digi?

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 21:31

Ja dat wil ik op zich wel maar ik had al eens contact met ze gehad (per mail) en toen waren ze niet echt welwillend zeg maar.... Zeiden dat ik dat dan van de vorige eigenaar had moeten krijgen.....

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 21:34

Ow jammer...

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 21:35

Ja vond ik ook wel, hij kwam ook echt wel een beetje stug over moet ik zeggen. Zat niet echt te wachten op iemand voor info, hij verkocht liever een paard zeg maar ;).

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 22:30

Een merrie kan inderdaad als ze drie jaar is wel een levend veulen krijgen. Ze is echter op haar tweede naar Nederland gekomen, was toen dus al drachtig. Heeft toen het hele trauma meegemaakt van de reis, het inrijden (toen ze 2 en half was) en is toen in oktober naar ons toe gegaan. Ze was toen veterinair gekeurd, maar een drachtigheid had de veearts niet ontdekt, ze was dus ook erg dun, dus daar denk je niet aan. In februari lag er toen een dood veulentje, nog niet volgroeit, in het weiland. Wij hebben haar in oktober eerst gewoon in de wei gedaan en eerst stil gezet, we vonden haar nog erg jong. Als we geweten hadden dat er een veulen in zat hadden we haar in ieder geval nog wat meer bijgevoerd, maar we denken dat al die stress van de overtocht en de conditie waarin ze was er debet aan zijn geweest. We hebben haar vorig jaar weer laten dekken en ik kan je vertellen dat dat dus grote problemen gaf, waarschijnlijk is het daar in Engeland heel raar gegaan, want ze moet er niets meer van hebben.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 00:39

snowdon schreef:
Wanneer liep jij daar rond, amanda?

euh, het eerste jaar dat ze in Oosterstreek woonden ;)
(in het gebouw dat mijn vroegere manege was :+ , vandaar)

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 10:32

Ik heb op 5 december nu dus bijna 9 jaar geleden mijn tinkerruin Bono bij Ellis en haar vader gekocht, in Friesland woonde ze toen nog. Vond het hele aardige mensen en ze hadden filmpje en heel veel te vertellen hoe Bono was.
Bono was het banketstaaf van de kudde, Bono kon goed springen vooral als hij ergens een stukje zag wat groener was dan waar hij stond en dat ik daarom wel moest zorgen voor een stroomdraad bover de hekken, want anders gaat hij er overheen.
Bono was/is ook niet zo op mannen?? trouwens.

Ik kreeg ook toen ze hem kwamen brengen een geluks briefje van 25 gulden, vond ik ook wel grappig.

De eerste tijd heb ik wel een gevecht met hem gehad, en toen hoorde ik via via dat ze hadden vernomen dat de toen nog enige zwarte tinker bij Mollema een kronkel in zijn kop heeft, en niet te hanteren is, dit vond ik natuurlijk niet echt geweldig om te horen, dus gelijk gebeld, want ja had natuurlijk nog wel wat troubels in het begin met hem, er van tussen gaan, keihard wegrennen in galop als je er niet opzat, en dan ook geen rem erop enz.
Dus toen vertelde ze dat hij eerder gekocht was door mensen die een zwarte tinker wilde voor hun 9 jarige dochtertje, en dat ging niet want Boon was daarvoor een te groot en veels te sterk paard, is een echte tank.
Dus ja het maar aangekeken en nouja heb hem nog steeds, dat er een steekje bij hem los zit kan wel hahaha, maar dit is alleen maar grappig, het is een echt boefje maar wel met een heeel klein hartje.

Dus mijn ervaring met de fam. Mollema is goed geweest en ben er nog met 2 andere vriendinnen geweest en die hebben er ook ieder een tinker gekocht, Leah (helaas overleden) en mc Conner (later Tyler) deze is nu verkocht naar een stal waar gehandicapten kunnen komen rijden.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:48

Moderatoropmerking:
Diverse off topic reacties verwijderd, graag on topic blijven

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 15:25

Dakota_75 schreef:
Mijn Tinkerruin Crosby (van tinkerstal McCloud dus) komt er ook vandaan.... heb hem er echter niet rechtstreeks gekocht. Hij heeft nog een eigenaar gehad hiertussen in die hem voor de kar wilde hebben. Hiervoor bleek hij (volgens deze eigenaar) echter niet geschikt aangezien meneer te voorwaarts was, ook onder het zadel ging het niet echt goed. Hij heeft hem via een kennis weer in de handel gedaan en daar heb ik hem van gekocht (wist niet dat het handel was, ben gewoon in een heel mooi verhaal gestonken :roll: ).

Het heeft lang geduurd voordat Crosby mij een beetje leerde te vertrouwen, het enige wat hij wilde was hard, harder en allerhardst, hebben veel grondwerk gedaan en rijden nu eindelijk (heb hem vanaf mei dit jaar) sinds een aantal weken echt. Hij is ontzettend alert, ziet vanalles, en gisteren hoorde ik van iemand dat hij waarschijnlijk wel een trauma heeft. Hij moet ook niets van mannen hebben, ook niet van spuiten en dat soort dingen dus er is nog zeker wat werk aan de winkel ;). Maar verder is hij echt superbraaf, echt een kroelkont en een knuffeltinker! *D

Dit is mijn stuk (links mogen toch wel geplaatst worden?):
http://i238.photobucket.com/albums/ff250/Hof66/Afbeelding453.jpg
http://i238.photobucket.com/albums/ff250/Hof66/Afbeelding464.jpg
http://i238.photobucket.com/albums/ff250/Hof66/Afbeelding469.jpg
http://i238.photobucket.com/albums/ff250/Hof66/Afbeelding473.jpg

hoelang hen jij je tinker al want ik geloof dat ik hem 2 jaar geleden heb zien staan bij mccloud toen ik mijn tinker ging bekijken!

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:43

Dat zou heel best kunnen hoor, ik heb hem zelf vanaf mei dit jaar en daarvoor heeft hij nog een andere eigenaar gehad, deze had hem vanaf juli 2008 en heeft hem rechtstreeks toen van Mollema (McCloud dus) gekocht..... Wat ik begrepen heb komt Crosby uit Ierland en is hij bij McCloud beleerd en toen dus verkocht.....

Weet je nog iets van toen dan? Echt alle info is namelijk welkom ;).

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 15:27

Ik heb twee jaar geleden Chestnut Boy van Tinkerstal Mc Cloud gekocht daar (roepnaam Chad) en ik heb er een hele fijne Tinker aan :j
Hij is niet de allergemakkelijkste soms, heb er ook wel eens mindere periodes mee gehad (alleen maar willen rennen, vanaf het moment dat ik opstapte er gelijk vandoor gaan bijv.) maar hij is gewoon wat "eigenwijs" zeg maar :D

Chad was nog maar 3 toen ik hem kocht en nog maar net zadelmak - hij had geloof ik net 10 keer een zadel op gehad, dus ik heb hem een keer of 10 gereden hier thuis, daarna lekker het land opgegooid en pas in het voorjaar, na ongeveer een goed half jaar, weer langzaam opgepakt met grondwerk en daarna weer rijden. Eerst gewoon lekker paard zijn, lekker wat doorgroeien, alles verwerken etc etc. Dat heeft hem goed gedaan :j

Van Mollema niets dan lof. Tuurlijk, het zijn handelaren die commercieel denken, maar dat moet ook! Kom op, hij moet er van LEVEN! Maar ik vond het verschrikkelijk aardige mensen die de tijd namen voor je, ze hebben mij alle mogelijkheid geboden Chad uit te proberen, ik ben twee keer teruggegaan, heb hem op buitenrit gereden, in de bak, kreeg alle vrijheid om te doen wat ik wilde. Niks moeilijk of stug. Ik kon alles inzien wat ik maar wou. Ik heb ook alle papieren meegekregen, videodagboeken, ook uit Engeland opnames vanuit de kudde, hele waardevolle opnames vind ik.

Van alle stallen zijn er negatieve berichten te horen, maar voor mij is McCloud een goede handelaar. Ik zou er zo weer een Tinker halen :j

palominotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 18:48

Ze hebben nu een advertentie op marktplaats waar in staat
dat je deze maand bij aankoop van een Tinker een starterspakket krijg!
Dat wil zeggen: leren hoofdstel/zadel en een dekje.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 18:51

die actie hebben ze vaker ;)

palominotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 19:13

Oke dan,
zag het voor het eerst :D

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:22

dat is bijna altijd