[TI] Nieuw hier, even voorstellen!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

katla

Nieuw hier, even voorstellen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 08:51

Hai,

In 2003 heb ik voor het eerst kennis gemaakt met dit ras, wel te verstaan via een plaatje. Een irish cob/tinker in het echt had ik nog nooit gezien. Sinds een tijdje mag ik echt genieten van dit bijzondere ras, ze zijn zo gaaf!!!!
Ik verzorg/lease een tinker en heb het super naar mijn zin, geweldige paardjes met een superlief karakter. Ach ik hoef het jullie niet uit te leggen Knipoog Het is een fantastische en harmonieuse kudde, 3 merries (allen drachtig) en een hengst jaarling.

2,5 week geleden is er een tinker bijgekomen/teruggekomen. Deze tinker moest helaas in 2007, wegens privéomstandigheden van de eigenaressen verkocht worden. 8 maanden later is zij weer op haar thuisbasis, op marktplaats zagen wij haar opeens te koop staan en ze (de eigenaressen van de tinks) hebben haar teruggekocht. Helaas verkeert ze niet in zeer gezonde staat. Last van schimmel, ringworm, mijt/parasieten. Het ergste van dit alles was nog dat ze zo ontzettend is teruggezakt in omgang, het was een ontzettend lief paardje wat alles kon toen ze verkocht werd. Het lieve paardje zit er nog steeds in, maar je moet wel even door een muur heen (wat nu overigens steeds beter lukt).
Simpel het omdoen van een halster zorgde voor wild west taferelen, voetjes geven/uitkrabben was uit den boze, bij het zien van het zadel stonden haar ogen groot en neusgaten wijd zo paniekerig. Geen idee wat er gebeurd is bij de eigenaresse waar ze die acht maanden doorgebracht heeft Verdrietig .

Nu inmiddels 2,5 week verder hebben we veel bereikt met heel veel rust en liefde. Ze begint weer zichzelf te worden, de tink die ze was voordat ze in november 2007 verkocht werd. Vanaf het moment dat ik haar zag ben ik helemaal verkocht, haar karakter en haar mensgerichtheid is bijzonder (ondanks dat er nu nog een groot deel van haar karakter verscholen gaat achter die muur).

-De halstertraining: werpt zijn vruchten af, ze laat het toe zonder verzet.

-Zadeltraining: na een paar keer kennis gemaakt te hebben met het zadel, erop gelegd te hebben, ontspannen ermee gestaan te hebben, gegrondwerkt te hebben ermee zijn we afgelopen vrijdag wederom een stap verder gekomen. Ik ben erop gaan zitten, na een tijdje stappen kon ze zich echt ontspannen dus toen gelijk afgestegen. Afgesloten op een goed moment.
Voor de zekerheid zat ze wel aan een longé, dit omdat ze de eerste keer hevig bokkend haar berijder eraf geworpen heeft. Foutje van ons, we dachten dat we vrij snel konden beginnen met rijden. Ze was echter net 4 dagen bij ons. Ze schrok toen haar neus de beugel en voet raakte toen ze achterom keek. Helemaal in paniek ging ze de bak door. Wederom hadden wij vraagtekens, wat is er in godsnaam met haar gebeurd om zo ver terug gezakt te zijn zo paniekerig te zijn.

- grondwerk; daar reageert ze eigenlijk super op. Het kwartje moest even vallen, maar al vrij vlot snapte ze wat Maartje bedoelde.

- wijken voor druk: Ze pakt het super op, ook hier moet eerst weer het kwartje vallen.

- hoefjes geven; na 1,5 week lang alleen maar voetjes te vragen en een paar tellen vasthouden kunnen we nu haar hoeven uitkrabben!

Op dit moment staat ze nog steeds gescheiden van de kudde, ze had schimmel, ringworm en parasieten/mijt in haar sokken. De imaverolbehandelingen zitten er inmiddels op. Vandaag zal ze haar laatste behandelingen krijgen voor de parasieten en mijt in haar sokken. Als alles goed gaat mag ze waarschijnlijk eind deze week herenigd worden met haar kudde. Ik ben zeer benieuwd, ze is tenslotte 8 maandjes weggeweest.

Hieronder wat foto's, helaas zit ik op mijn werk dus de nieuwste foto's kan ik nog niet laten zien.

De kudde
Afbeelding

Het ophalen/terugkomst Sandy Sarah
Afbeelding

De ringworm
http://i46.photobucket.com/albums/f140/ ... CF7186.jpg

zadeltraining van de afgelopen 2,5week
http://94.100.113.114/325500001-3255500 ... _JrM7.jpeg
Laatst bijgewerkt door Berdien op 20-08-08 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. twee foto's ter illustratie

annelot

Re: Nieuw hier, even voorstellen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:02

Wat vreselijk zonde wat haar is overkomen! Wat zal ze allemaal meegemaakt hebben zeg, jammer dat paarden niet kunnen praten......
Heel veel succes met haar en welkom op bokt.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:56

Euhm... is dit Sarah niet van Bianca geweest? Verward Verward Verward
*gaat even kijken*

In ieder geval welkom hier! Mooie merrie Vingers aflikken

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:04

Ach ach konden ze het maar vertellen hé wat er gebeurd is??
Maar super dat jullie met veel geduld en liefde nu al zo ver met haar zijn. Ach gut
Héél veel succes met al jullie mooie Tinkers,en welkom hier op Bokt. Groetjes, Doei!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:05

Dit is Sarah van bokker Bianca inderdaad...

Welkom in ieder geval Haha! Zorg goed voor haar want het is een prachtige tinker!

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:05

frenia schreef:
Euhm... is dit Sarah niet van Bianca geweest? Verward Verward Verward
*gaat even kijken*

In ieder geval welkom hier! Mooie merrie Vingers aflikken

nou, ik dacht precies hetzelfde, dat is Saar van Bianca of niet?!?

In ieder geval welkom hier Haha! en veel plezier met de Tinkies!
En succes met Saar....het lijkt de goede kant weer op te gaan als ik dit zo lees! Haha!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:32

Hier hoeft geen boktnaam of naam van vorige eigenaresse bij te pas te komen toch? Bij nieuwsgierigheid was PB misschien fijner geweest?

Succes in elk geval met de nieuwe aanwinst! Mooie merrie idd Ja

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:57

denk toch dat dat een logisch reactie is hoor Leon.
Als Indy hier ineens zou staan met naam en toenaam, dan zou ook half Tinkerend bokt roepen "hee is dat niet Indy van Annemarie?!?"
Haha!
Tis een herkenning denk ik en dan zo van "heeee is dat die en die niet?!"

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:04

Ik dacht ook meteen dat het die Sarah was, maar had bewust niet gereageerd omdat ik me kan voorstellen dat het een beetje gevoelig ligt inderdaad, zoals Leon al zegt ...

Vind het in ieder geval ook een leuke merrie, veel plezier en geluk met haar ! En welkom op Bokt Knipoog

hermes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:11

Ik denk dat iedereen die regelmatig op bokt zit te lezen dit paardje wel herkend heeft en dit verhaal ook met verbazing zit te lezen, niet zo raar dus dat mensen hier op reageren lijkt mij Clown

Verbazingwekkend en raar eigenlijk dat je wel commentaar mag geven als het goed gaat met een paardje maar als het met een paard minder goed gaat door gebrekkige verzorging (wat de reden daarvoor ook maar mag zijn), je daar op een openbaar forum geen commentaar over mag geven, of in ieder geval nog niet eens de conclusie mag trekken dat dit een paardje is wat al bekend is op bokt...
Beetje raar om maar net te doen alsof je dit betreffende paardje nog nooit eerder hebt gezien toch? Knipoog

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:16

leuk paardje! veel succes en vooral veel plezier met haar! welkom op bokt:)

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:28

Leuke merrie ja sara Pling

Om gelijk zo'n verhaal neer te zetten vind ik iets minder want elke tinker kan schimmel en of mijt oplopen
zonder dat ze gelijk slecht verzorgt of behandeld worden.

Macho heeft deze zomer ook mijt terwijl hij dat in die 6 jaar dat ik hem heb nog niet heeft gehad,maar
niemand zal hier zeggen dat ik macho slecht verzorgt toch ? Pling

Tuurlijk vind ik wel dat alles gezegt moet kunnen worden op Bokt,de goede een slechte verhalen.

Daar in tegen vind ik wel dat een oude eigenaar eerst de kans moet krijgen hun verhaal te vertellen voor dat je zoiets plaatst op Bokt,tenslotte is dit schadelijk voor de oude eigenaar.

Zoiets doet heel veel pijn om te lezen voor de eigenaresse en dat verdient ze niet ! Ach gut

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:49

Welkom op bokt TS

jacky ik vind wat jij zegt niet terecht. TS heeft nergens namen genoemd. Ze heeft enkel haar ervaringen genoemd.
als het geen bekende was geweest hadden we allemaal boe en bah geroepen Bloos
Laatst bijgewerkt door Caira op 19-08-08 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:57

ben het met caira eens!
TS heeft zelf geen namen of dergelijke genoemd en vind er niets mis mee dat ze het op deze manier neerzet.

Fijn dat je al aardig wat bereikt hebt sinds ze weer bij jullie terug is, succ6 in de toekomst!

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:22

Caira schreef:
Welkom op bokt TS

jacky ik vind wat jij zegt niet terecht. TS heeft nergens namen genoemd. Ze heeft enkel haar ervaringen genoemd.
als het geen bekende was geweest hadden we allemaal boe en bah geroepen Bloos

Ik zeg ook helemaal niet dat zij namen heeft genoemd,ik hou er gewoon niet van om zulke verhalen te plaatsen
zonder dat je weet of de eigenaar nou wel of niet op bokt zit en zonder zelf het verhaal te horen van de eigenaar.

MIjn mening,iedereen moet dat voor zich zelf bepalen.

Het klopt wat jij zegt dat als wij de eigenaar niet hadden gekend we boe en bah hadden geroepen,
tenminste een grote groep !

Ik vind dat een groot nadeel van bokt,iedereen springt erboven op en later heeft iedereen weer spijt en
meende iedereen het niet zo,maar mensen worden wel gekwets op die manier.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:39

Boe bah

Ik ken de eigenaar nml. niet persoonlijk Knipoog

De ts wil haar ervaring kwijt en maakt hier een topic voor aan.
Niets mis mee lijkt me omdat bokt een forum is waar mensen hun verhaal delen met anderen.

Dat het dan toevallig een tinker is van een bokker die minder teruggekomen is als weggegaan zou niet verteld mogen worden?
Wat Caira al eerder opmerkte zou het van een onbekende of nog erger handelaars(je weet wel van die "bekende" op bokt Clown ) zijn dan was het boe bah en nu zou men de kop in het zand moeten steken en zal er vast een goede reden voor zijn??????

Heel veel succes met je mooi meisje en met de juiste verzorging en een hoop geduld heb je zo weer die droomtinker terug...ik herkende haar nml. ook direct om dat ik het een erg mooi tinkje vind.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 23:18

leuk toch dat sarah via een omweg weer op bokt terug is gekomen. Ja ik had haar niet herkend, zoals ik haar op de foto's van bianca kende was ze altijd helemaal zwart. kennelijk heb ik nog nooit haar rechterkant kunnen aanschouwen.
en zoals ik lees doen jullie het hartstikke goed met d'r. OK dan!

leon miss snappen we het beter als je de waarom erbij schreef in je post?

xlaurax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 08:38

Hey, ik zie allemaal bekende paardjes Haha!
Bangle Lovers

Leuk zeg, dan hebben jullie volgend seizoen 3 veulentjes.
Weet je ook wie de vader van de veulens is?
Wat een enorme leuke jaarling, wat zijn jullie plannen met hem?
Wordt hij uiteindelijk verkocht of gaan jullie met hem naar de keuring?

katla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 13:05

Hoi hoi,

Allemaal bedankt voor het welkom heten. Sinds vanmorgen staat Sarah eindelijk bij de kudde, dit ging goed. Later vandaag zal ik even de foto's en filmpje linken.

@Laura: ik verzorg Sarah, de eigenaressen zitten niet op bokt. Ik zal je even pb-en over de kudde en de komende veulens.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:04

Pellie schreef:
leon miss snappen we het beter als je de waarom erbij schreef in je post?

Huh? Ik volg je nu ff niet...

Tuurlijk mag men boe en bah roepen, maar een naam kan toch wel achterwege blijven? Ik vind dat TS geen blaam treft, maar vind het niet netjes van de reagerende bokkers als je het paardje herkent dat dit dan zo in het topic vermeld moet worden. Maar als men de betrokkene graag overlaad met dit soort reacties, mij ook best. Dikke vette pluim voor diegenen, wat een gevoel voor de medemens.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:08

Even voor de duidelijkheid:
Ik herkende het paard en stelde de vraag of dit wel dat paard was.
Of het nu van x of y is/was doet er in principe niet toe.
Ik zie dan ook niet in waarom dit privé en niet publiek zou mogen?
Ieder paard kan wel eens ringworm of mijt oplopen (nvdr: mijn Tinkerbell heeft weer mijt Rolleyes )
ik hang er dus ook geen waarde-oordeel aan vast of dit nu het paard van x of y is geweest.

Voor wat betreft de TS: ze heeft zeer zeker het recht om openlijk haar kant van het verhaal te schilderen, ze noemt overigens geen naam en als dit verhaal dan pijnlijk is voor de ex-eigenaar indien die dit leest... sja... dan heeft die nog steeds het recht haar kant te vertellen.
Ik weet het hoe en wat niet, wist zelfs niet dat Sarah verkocht zou worden, vandaar ook mijn eerdere verbaasde reactie.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:40

heey welkom op bokt.
De eerste keer dat ik dit zag dacht ik ook he is dat sara niet van bianca. Maar dat een paard mijt heeft betekent nog niet dat hij slecht verzorgt is, brandon had ook mijt.

migo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 21:21

welkom op dit forum.....

Chantaljamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 21:24

Hallo daar

Welkom op bokt! Heel veel plezier van je verzorgpaardje en dat je maar veel foto's en verhalen mag plaatsen

*Ik wil even kwijt dat de discussie weer nergens over gaat, fijn welkom is dat.....
.......de paardenwereld is klein en vooral de tinkerwereld. Doe je niks aan* Slim

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 21:30

Leuk leuk en welkom Haha!

Mooie tinkers.