Een deel van jullie zal het zich nog wel herinneren.
Een paar jaar geleden ben ik met Sylke naar de keuring geweest in Uden van het Nederlands Tinker stamboek. Ik had er niet veel verstand van (van die stamboeken) en Stoeterij Gadedijk (waar Sylke vandaan komt) had mij geadviseerd naar deze keuring te gaan.
Sylke was op dat moment heel mager, maar omdat er tegen mij gezegd werd dat het best wel eens zo zou kunnen zijn dat het stamboek zou sluiten en ik niet wist hoe lang het duurde voordat Syl op gewicht was, had ik besloten naar de keuring te gaan.
Om een lang verhaal kort te maken, ik stond daar met m'n pony, helemaal netjes gewassen, ik had al een smak (zak)geld uit gegeven (om lid te worden, voor de keuring enz. enz.). En toen kreeg ik op een nogal botte manier te horen dat ze een "fries" was. En bedankt...
Zo zag ze er toen uit: http://www.mijnalbum.nl/Foto-UPUOHEZZ.jpg
........................................
Nu, ik heb Sylke laten dekken door de ICS hengst Geronimo.
Mijn veulen word dus wel opgenomen bij het stamboek maar dan als crosbred.
Maar, ik zou er ook voor kunnen kiezen om Syl nu te laten keuren, ze ziet er heel anders uit dan een paar jaar geleden zoals je op deze foto kan zien:

Ze is veel ronder, en doordat ze nu (nog steeds niet dik) maar op normaal gewicht is, toont ze ook korter.
Maar wat is wijsheid? Weer een smak geld uit geven, lid moet ik al worden om mijn veulen op te laten nemen. Maar het is wel weer 75 euro voor een thuis opname.
En weet iemand hier hoe het dan zit met haar paspoort, want ik heb destijds een paspoort van het Nederlands tinker stamboek aangevraagd, omdat ze die toch moest hebben.
Alvast heel erg bedankt!

)

. Hoewel je nu dus heel goed ziet dat hij Tinker is eigenlijk als veulen ook al vind ik. Maarja. Ik weet ook nog niet bij welk stamboek ik eerst ga gaan voor te keuren.
Gewoon opgeven joh ! Komt wel goed deze keer.
heb al meerdere "tinkers" gezien met duidelijke invloeden van andere rassen die ook gewoon opgenomen zijn
mocht er al een anders ras in zitten dan nog eerder Fellpony