Uit het andere topic wat quotes, zonder namen omdat het me niet lukte om meer dan twee quotes te plaatsen in dit nieuwe topic

Het gaat om het volgende, is het wenselijk om paarden die (veel) tinkertypische eigenschappen vertonen, maar toch ook duidelijk zichtbare andere invloeden bezitten, hoge premies te geven op keuringen?
Dat Tinkers kruisingen zijn van vanalles dat is duidelijk maar zouden kruisingen die 'nu' ontstaan, behalve opgenomen worden in het stamboek, zo hoog geprimeerd moeten worden zoals nu soms gebeurd??
Schieten we dan het fokdoel (wat is het fokdoel eigenlijk precies?) niet mis?
Donna is toch ster inmiddels??
Klopt. Zelfs Reserve kampioen Tinkermerries 3 jr en ouder 9-9-06
Hoe kan zoiets gebeuren, paard van de foto heeft overduidelijk friezen kenmerken (let alleen al op de oren) zou het dan toch te maken hebben met de keurmeesters die ook friezen keuren? Dit lijkt mij een heel kwalijke zaak, niet om het nst in een kwaad daglicht te stellen, maar wel om het keurbeleid onder de loep te nemen. Denk niet dat er ook maar 1 cob eigenaar zit te wachten op een friezenfokdoel.
Ik denk niet dat dit topic bedoelt is voor zulke discussie. Ga er ook verder niet op in. Het is trouwens geen Cob, maar een Grai.
Ik denk dat beide (NST & ICS) het probleem hebben gehad dat ze de de vader/moeder van het veulen niet wisten of dat het niet door gegeven is in de hoop dat het paard opgenomen werd in het stamboek.
En als ze een beetje de kenmerken vertonen, vind er inderdaad gewoon die opname plaats.
Niemand zit te wachten op kruisingen.... niet met friezen, niet met fjorden, niet met haflingers, met niets.... Ik geloof dat iedereen wel wil proberen het ras zo zuiver mogelijk te krijgen. Maar daar gaat jaren overheen en dan glippen zulke opnames zoals dit veulen er gewoon doorheen...
ik had er ook over gemaild al...ik verbaasde me er namelijk ook ietsie over. En niet zozeer over de opname om eerlijk te zijn, maar wel om de titel "reserve dagkampioen"...en wat er bijv zou gebeuren als ze nu nog verder zouden gaan met de keuringen en het toch wel bekend is dat paps volledig Fries is.
En moet Caira wel gelijk geven...ook ik zag onmiddelijk Friese kenmerken. Dat kan eigenlijk iedereen zien.
Maar ook namens mij...niet om rel te veroorzaken hier of om iemand zwart te maken. Verbaasde me er gewoon over.