[TI] nieuwe aanwinst (heel verhaal)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biancaa

nieuwe aanwinst (heel verhaal)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 23:47

Nou op verzoek van Frenia Tong uitsteken Een topic speciaal van mijn nieuwe aanwinst. Ik zal even kort uitleggen wat haar verhaal is.
Sarah is een merrie van 6 jaar oud, net ingereden. Ze heeft een dochter Milah, die staat nog bij de eigenaresse en is nog te koop (helaas kan niet alles kopen). Sarah heeft een beetje een raar verleden. Ze is niet echt mishandeld maar eerder gebruikt als grasmaaier op een gazonnetje en daarvoor heeft ze op een klein landje gestaan met geen gras niks. Ze leefde toen op een paar boterhammen per dag en meer niet. Ze werd niet in de hand genomen, helemaal niks. De eigenaar heeft haar drachtig laten worden en hoopte zo dus een merrie en veulen te kunnen houden.

De meiden waar ik haar nu vandaan heb, hebben haar "gered" en drachtig gekocht. Sarah was vel over been en zag er niet uit. Nu is ze nog een beetje mager, dat is nog van het veulen. De meiden hebben haar helemaal opnieuw opgevoed en waren nu dus met inrijden bezig.
De meiden hebben zelf nog 3 tinkers en 2 veulens (Milah meegerekend) en de boer waar ze bijstaan is niet echt aardig. Hij haalt elke keer vreemde dingen uit (zoals schrikdraad bij de sloot weghalen, dan jagers op de weilanden laten en dan raar staan opkijken dat er paarden in de sloot belanden, zoals Sarah) Hij vond dat de meiden teveel paarden hadden en daarom moesten er 2 weg. Dit waren dan Sarah en haar dochter, aangezien zij als laatste waren gekomen. Ik was op MP al een paar keer langs gegaan bij Sarah en iets sprak me aan... Toen ze later nog te koop stond heb ik de gok genomen om langs te gaan (was toch dichtbij) tja das stom natuurlijk Knipoog

Sarah was nog een beetje mensenschuw, normaal als er mensen komen kruipt ze een beetje weg en kijkt de kat uit de boom. Totdat ze dus mijn kinderen zag... Ze was op slag verliefd en ging gelijk achter mijn zoontje aan om te knuffelen. Ze legde dan haar snuit op zijn haar en ging dan snuiven, daarna kroelen en tegen hem aan hangen. Bij Jaimy, mijn dochter, liep ze constant achter haar aan. Elke keer als Jaimy haar in het midden van de bak zette, kwam Sarah weer terug om bij haar te staan om te knuffelen. De meiden keken vreemd op, want dta had ze nog nooit eerder gedaan, ze stond meestal aan de andere kant van de bak te kijken en moest niks hebben van de mensen. Ik heb even met Sarah gefreestyled en dat ging super. Sarah kwam gelijk naar me toe om contact te zoeken en de knuffelen (ik negeerde haar toen ik buiten de bak stond en zij kwam elke keer bij me kijken). De meiden waren het erover eens... Sarah mocht met me mee... Maar dan moest ik even geld regelen want hier had ik niet opgerekend (en alles komt dan tegelijkertijd natuurlijk) Maar het is gelukt en nu staat ze dus sinds gisteren in de wei.

hoe ze zich thuisvoelt, kijk zelf maar:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EYE3MC3P.jpg
Lekker bij de groep

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FZDH6ZTM.jpg
Haar rechterkant

Afbeelding
Haar linkerkant, de 4 beentjes die je erachter ziet, is de shet die is helemaal verliefd op haar en volgt haar overal Lachen

Afbeelding
Deze vond ik erg mooi Lovers

Het hele topic:
viewtopic.php?f=53&t=855211

KootMiraDrum

Re: nieuwe aanwinst (heel verhaal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 00:47

Gefeliciteerd met je nieuwe dame Biancaa, wat een lief hoofdje!

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 06:56

gefeliciteerd, wat een lieverd...
gaat vast helemaal goed komen bij je!

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 07:13

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.Dat ze bij jou maar weer helemaal mag opknappen

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 09:32

Gefeliciteerd voor jou en voor haar! Mooie tinker!!

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 09:48

Super bianca!
Ze ziet er idd leuk uit, hou je ons op de hoogte?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 09:59

Gefeliciteerd Bianca, begrijp ik het nu goed en is ze drachtig???
Je kudde groeit gestaag Haha!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 12:16

gefeliciteerd!

mindim: zoals ik begrijp is ze niet drachtig, maar heeft ze een veulen gehad dit jaar.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 12:26

Aansprekend paardje met mooie tekening. Heel veel plezier ermee!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 13:03

Dank jullie wel allemaal! @Mindim ze is inderdaad neit drachtig. Ik laat haar volgend jaar weer dekken, zo heeft zij nu een jaartje rust gehad en Noa krijgt dan volgend jaar een jaar rust. Ik wilde zo gaan afwisselen. En als de veulens dan groot genoeg zijn, dan gaan de veulens samen en Noa en Sarah samen, zo kan ik ze elke keer een jaar rust geven, dat vind ik een prettig idee Lachen

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 15:59

heb gauw effe in je ITP topic gespiekt Haha!

post maar lekker vaak nieuwe pics, ik ben alvast helemaal fan !!! Lovers

Coco_Calan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 16:07

gefeliciteerd mooie dame hoor

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 19:15

van harte met je mooie dame we zien toch wel haar in bergen op zoom op de keuring?

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 19:16

mooi verhaal zeg!!
Super leuk beestje! Leuk dat ze al zo lekker bij de groep kan lopen enzo. heel veel geluk met haar!

juultju

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 19:17

Wat een leukerd! Go jij! Go jij!
Mooien maanen!&Lief koppie! Bloos

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 20:37

ooh wat een leuk dier zeg! ze komt echt heel pony achtig op mij over Lachen
fijn dat die meiden haar gered hebben en dat ze nu bij jouw verder lekker paard mag wezen Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 20:58

Van harte met je nieuwe aanwinst!
Deze dame heeft een supertehuis gekregen!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 21:03

Leuke merrie, Bianca!
Ze is nog armbespierd, maar verder vind ik haar nog wel goed er uit zien.
Zo te zien is ze ook wel lekker relaxed Dromen Vork

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 21:48

@vuurtoren, ik kijk nog even hoe ze verder bespierd raakt, anders gaat ze in Beverwijk, maar naar een keuring gaat ze zeker, dus jullie zien haar zeker weten in het echt Knipoog

@Lowara, ja ze is ook echt pony achtig hoor, ze is maar 1,45m hoog(hoog genoeg voor mij Tong uitsteken ) Ze heeft ook echt ene pony hoofdje vind ik, maar dat vind ik wel lief (ze heeft trouwens wel een echt tinker zululipje Tong uitsteken )

@bubblegum ja ze werd gelijk opgenomen. Ze staat nu ook gewoon netjes bij de rest te eten en vandaag kwam ze ook gelijk bij em kijken. De ruinen worden al lekker op hun nummer gezet door haar, dus dat komt wel goed Lachen

@Frenia Bloos dank je wel Ze is ook echt een schatje hoor...

@Snowdon, ja we gaan nu werken aan haar spieren. Ze werd net ingereden dus werd er ngo neit veel met haar gedaan. Maar nu lekker buiten dus heeft ze altijd beweging en we gaan het rijden weer oppakken. Als ze zo rustig blijft gaat ze mee met de strandrit van 25 november, maar ik denk het wel. Ze is zo relaxed en voelt zich al helemaal thuis. Al snapt ze de rituelen nog niet helemaal. De meesten hebben al door, dat als de vrieskist open gaat, ze biks krijgen... zij blijft op afstand staan, maar even later had ze toch ook haar plekje gevonden en werd de shet toch weggemept Tong uitsteken Oiok worteltjes vond ze maar raar, maar na een paar happen, toch wel erg lekker. We gaan woendag rijden, dan gaat ze eerst mee als handpaard om te kijken hoe ze het doet in het verkeer en het bos. Dan gaan we zaterdag op haar rijden... Dus aan de bespiering wordt gewerkt!

De rest dank jullie wel weer!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 21:55

Oef zou je die strandrit dan wel doen met haar? Uiteraard moet je dat zelf weten, maar ik zou haar nog thuislaten ivm conditie.
En misschien is ze op het strand ook wel heel anders, maar dat terzijde.
Veel plezier in elk geval met haar!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 22:06

We kijken ook heel even aan hoor, hoe ze het deze weken doet. Anders gaat er een ander paardje mee, dan maar geen tinker Tong uitsteken Haar conditie valt op zich wel mee, ze deden wel vrij "veel" met haar, maar dan meer met NH en zo. Veel wandelen en dat soort dingen. We kijken het gewoon aan, anders gaan we gewoon een keer samen naar het strand (mijn weidegenote en ik) Ook op het strand zal ik wel rustig doen hoor, lukt het niet dan gaan we gewoon terug. Of we stappen af en gaan lekker met haar baden en lopen. Dat komt wel goed , eerst maar deze weken kijken Lachen

Anita67

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 06:55

wat een mooie TINKERLady!!!
hoest met haar dochter ???

ps ik ben net nieuw op BOKT en ga voor de TINKER!!!!
En dit is me eerste berichtje

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 12:16

welkom op Bokt Anita, ik ben vereerd dat je de eerste post bij mij zet Lachen Als je eenmaal verslaafd ben aan tinkers, dan zit je hier goed Tong uitsteken Iedereen is hier verslaafd eraan en je ziet, helaas (nou ja helaas..., voor mijn man helaas want die is er niet blij mee hihihi) blijft het er meestal niet bij 1 Knipoog

met haar dochter ging het goed hoorde ik, ze was iets meer aan het hinniken maar niet echt aan het zoeken. dat hinniken was dan meer om mams te roepen als ze in een nare situatie zat (die ze zelf veroorzaakt) Dus dat gaat gelukkig ook goed!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 12:59

Gefeliciteerd Biancaa!! Mooie meid ook om te zien. Zag je vraag in het hengstentopic, en vroeg me af of je misschien foto`s hebt van haar veulen (en is bekend wie daar de papa van is)?

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 13:00

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Leuk paardje!