Ook heb ik een vraagje: Zijn deze eigenschappen genetisch recessief of dominant?
Sooty
Sabino
Splash
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Maar het blijkt meer voor te komen dan je op het eerste gezicht zou denken.
Lijstje is ook meteen compleet zo geloof ik
Maar op de link die Nuage geeft, staat dat Roan wel hoozygoot kan voorkomen, terwijl jij beschrijft dat het niet kan, omdat de vruchtjes geresorbeerd worden..
Supertje weer een geweldige uitleg 
zal even zoeken of ik een foto van ijslander heb die wildkleurvos is
als ze mooi rood zijn is dit echt een geweldig kleurtje

:

Bedankt
wat is fading black ook alweer (ben niet goed in engelse termen wat betreft kleuren
) die lichte vlekken gingen echt richting geel
beetje als valkkleur of zo
--> erg leuk/ apart
KootMiraDrum schreef:Ik twijfel over 't sooty bij de derde foto.

Teuntje111 schreef:ik denk dat de tinker van Grid's foto's een bruinbonte is met sooty EN Pangare/Mealy.
Tinker van Ariebren kan Sooty of zomerzwart zijn oftewel fading black.. Non-fading black heeft een blauwige glans, fading black een bruine. Heb je ook een foto van de zijkant Henk?
De 2 paarden op de foto van Flettie zijn allebei overduidelijk drager van Sooty.

Papa kan ook wel eens non-fading black zijn!
De foto in de online stamboom van het ICS is helemaal overduidelijk!
frenia schreef:Longacre Bro is ook een gitzwarte
snowdon schreef:Maarre is het voorbeeld van Ariebren geen koffievos? Vos + sooty....
Teuntje111 schreef:snowdon schreef:Maarre is het voorbeeld van Ariebren geen koffievos? Vos + sooty....
Marijke-Marieke van Ariebren is grijs geboren, dus nee
Teuntje111 schreef:Een bruin veulen met sooty wordt ook bruin geboren en kan daarna zo goed als zwart zijn..