handige tips etc voor elkaar ?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ik ga ook met bovenstaande mee!
Die is ietsjes te fanatiek..
Teuntje111 schreef:heb toch best een goed opgevoedde merrie, maar ze wil niet graag meedraven aan het lijntje.. Om haar goed voorwaarts te krijgen, moest ik daar wel behoorlijk voor oefenen

maar na jaren leer je de knopjes kennen 

) en ontwarren met cowboy magic, vingers en oster borstel.
) staart in een staartzak en bovenstuk gebandageerd.

want dan heb je opeens een veel minder dikke voorpluk (ja ik weet het, stom...)

daar stoort het niet, maar angel heeft zo dikke en weerbarstige manen dat het geen doen is als ik het gewoon laat staan 
Angel is idd lélijk met krul
maar haar behang is zo zwaar dat de krullen er op een dikke 15 minuten tijd helemaal uithangen, dus dat gaat prima zo 

ach ik vind het ook gewoon érg leuk om doen 
vandaar de bandages etc, anders kan ik meteen weer opnieuw gaan wassen
) overtollige haar te verwijderen, zoals de baard, het haar uit de oren, en de sokken een beetje te fatsoeneren, staart alvast een keertje wassen en recht afknippen.
). 

frenia schreef:Oorpluimen en baard laat ik eigenlijk altijd staan.
Vind dat haar uit de oren zo mooi

Bij ons staan ze ook dagt en nacht buiten, kan haar wel binnen laten staan. Maar dan alsnog met deken zit ze onder de poepvlekken, ik denk dus dat ik haar voor een keer ook met deken buiten zet. Trailer lopen doet ze zo. Als er maar gras is staat ze stil bij de trailer. Mee draven doet ze. Ga het alleen oefenen over balkjes, zodat ze nog mooier haar beentjes optilt
En voor de rest poetsen en wassen