Sjimmie heeft een asociaal dikke wintervacht. Stel je voor een shetlanderbolletje in de sneeuw, zoiets dus maar dan 1.53 m hoog en met sokken en niet op de wei maar in een stal.
Op zich ziet het er heel erg schattig uit, vind ik. Maar ja het is niet echt handig. Hij zweet altijd al heel snel zonder wintervachtje, laat staan met die vacht. Hij stond eerst ook onder een deken van 220 gram om, maar ik heb het idee dat dit geen bal uitmaakt. Omdat hij altijd nat is staat hij nu dan ook dag en nacht onder een fleecedekentje. Hij heeft ook zo'n raar geurtje bij zich als zijn vacht zo lang is. Hij ruikt niet meer naar paard, beetje lastig te omschrijven, en hij voelt een beetje plakkerig aan. Beetje vies dus.....
Maar ondanks dat hij een dikke warme vacht heeft is hij gewoon druk. Niet normaal druk, maar echt dat aanstellerige. Alles eng vinden (zogenaamd), dribbelen tijdens een buitenrit etc etc. Op zich allemaal niet zo erg dus, maar wel apart omdat hij het eigenlijk ook heel erg warm heeft. Enkele jaren geleden heb ik hem geschoren, en toen was er dus geen land met hem te bezeilen. Hij was absoluut niet te houden, ging met alle 4 zijn benen tegelijk in de lucht en na een tijdje durfde ik er gewoon niet meer op. Dus stiekem durf ik het ook niet meer aan om hem te scheren.....
Hoe lossen jullie dat op met jullie tinker?

dat zou denk ik toch veel schelen
dus moesten iets verzinnen omdat we haar toch veel buiten wilden hebben --> nu dus met dun dekentje buiten
Heb het met Noa ook. Wat je dus kan doen is alleen nog de borst scheren, dan krijgt hij toch lucht en hoef je niet met een deken te werken. Dat is mijn idee met Noa, al staat ze nu eindelijk wel buiten (haar wond is eindelijk dicht) maar als ik haar gereden heb, is ze ook behoorlijk bezweet... 
Ik denk dat ik ook maar ga vragen of Noa alleen hooi kan krijgen, dat is denk ik beter. Dan kan ze alleen ff knagen als ze buiten staat met "poetsen" Biks had ik al gezegd dta ze dat niet mocht krijgen, dat wist ik al, daar gaat ze van stuiteren