[TI] Zelf voorbrengen of laten doen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

supertinkie

Zelf voorbrengen of laten doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 22:13

Heey allemaal,

aangezien hier allemaal tinkermensen zitten kunnen jullie vast mijn vraag wel beantwoorden Bloos

Ik ga dit jaar met mijn tinkie naar een keuring van het NsvT (het is een ruin btw..).
Maar moet ik hem dan zelf voorbrengen of kan ik dat ook laten doen??
Hoor het wel!! Haha!

silas

Re: Zelf voorbrengen of laten doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 22:25

dit kan je laten doen, er zijn altijd voorbrengers aanwezig die tegen betaling van 15 euro je tinker voorbrengen

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 22:26

Dankje!!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 22:51

Ik laat het altijd doen, buiten het feit dat ik dat rennen echt niet volhoud, ja ja ik weet het. Vind ik het veel leuker om te kijken hoe mijn paarden het doen.

ragna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 22:58

en je kunt lekker foto's schietten he Caira!!!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 23:02

En gigantisch staan stressen zaterdag *proest*

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 06:41

mijn bolle laat zich ook beter zien als hij door "vreemden" voorgebracht word, als ik het zelf doe gaat hij helemaal steun bij me zoeken en bij me hangen, stoer peerd he Bloos

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 09:40

ik zou het zelf willen doen heb ik altijd gedaan, en als er iets verkeerd gaat heb ik het zelf gedaan

ik ken hem toch het beste (beetje kinderachtig maar ik zie hem niet zo graag met vreemden Bloos )

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 11:06

Er zijn idd (professionele) voorbrengers op iedere keuring die tegen betaling je paard voorbrengen.

De eerste keer heb ik mijn merrie door hen laten voorbrengen. Dat ging toen erg goed. Ze werd precies genoeg van achteren aangedreven en van voren goed vrij gelaten waardoor ze haar draf goed kon laten zien. Twee jaar later ging dit niet goed bij de voorbrengers. De eerste stappen werd er veels te veel van achteren aangedreven waardoor mijn merrie naar voren schoot en vervolgens door de loper de rest van de 2 rondjes teveel werd ingehouden waardoor ze haar gangen niet goed kon laten zien. Het jaar erna hebben we haar zelf voorgebracht met hulp van een vriend (die zelf regelmatig KWPN-ers voorbrengt). Afgelopen jaar hebben we mijn merrie en haar veulen ook weer zelf voorgebracht. Merrie liet zich qua gangen van geen kant zien maar dat maakte niet uit want het ging om het veulen die wel netjes met mamma in draf mee kon komen Haha!

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:27

Ik heb Jordy altijd laten voorbrengen, en de voorbrengers doen het super. Natuurlijk kun je weleens een puntje van kritiek hebben, maar mijn ervaring is dat als je ze van tevoren zegt wat ze wel of juist niet moeten doen ze daar ook absoluut iets mee doen.
Zo zei ik afgelopen jaar ook in Etten-Leur tegen de voorbrenger dat hij er bij Jordy best goed de pas in kon zetten, hij lijkt heel heet maar is doodsbraaf. Dat deed hij dan ook en het resultaat was super.
Trouwens, ik kan Jordy zelf nooit op dat tempo lopen draven, dat hou ik never nooit bij Haha!

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 17:10

bedankt allemaal voor de reacties!!!
ik denk dat ik King dan ook maar laat voorbrengen want ik weet niet precies wat hij gaat doen, hij is een keer eerder als veulen op de keuring geweest en ik denk dat die voorbrengers wel wat meer ervaring hebben en ik kan hem toch ook niet bijhouden Cool

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:11

Voordeel van láten voorbrengen is in elk geval; je kunt je beestje zien lopen Lachen Je zag wat zijn plus en minpunten waren!

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:27

Ik ga haar dit jaar ook voor laten brengen, Kan je teminsten zien hoe ze erbij loopt en foto's makee Knipoog
En dan weetje zeker ook dat tgoed gebeurt..
En je moet toch +16 of +18 zijn om voor te brenge?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:35

Volgens mij zou ik halverwege het 1e rondje draf al in elkaar storten Bloos Kies zelf altijd voor laten voorbrengen Ja

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:37

ik heb het zelf bij gam gedaan omdat ik het idee heb dat de aanjagers en voorbrengers wat te fel zijn en hun standaard rondje afsjezen ipv op het paard letten en kijken wat er nodig is bij het paard. maar misschien brengt dit werk dat ook wel niet met zich mee.
paardvriendelijk vind ik het in ieder geval niet maar ik weet inmiddels ook wel dat je een behoorlijke geoefende snelheid en stabiele ren nodig hebt om een goed tempo uit je paard te halen. dat had ik in ieder geval niet Haha! en leverde het me zeker minder punten op dan wanneer ik hem had laten voorbrengen.

Henry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:39

Ik doe m mooi zelf. Scheelt weer 15 euro en hij is een beetje 1kennig. Ik laat mijn vrouw met de zweep klapperen dan loopt ie best.

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:41

Leonoor schreef:
Volgens mij zou ik halverwege het 1e rondje draf al in elkaar storten Bloos Kies zelf altijd voor laten voorbrengen Ja

Ik kon na het ere-rondje al bijna aan de beademing Nagelbijten / Gniffelen Rolleyes Bloos

Je moet wel een beetje geluk hebben met welke voorbrenger je krijgt, vind ik Bloos

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:48

Laten doen! Achteraf kun je dan altijd de voorbrengers de schuld geven dat hij niet goed liep Tong uitsteken

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:17

Ja Haha!

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 21:17

Haha nou dat is niet de bedoeling (wel te overwegen Tong uitsteken ), maar wat de meesten ook zeggen ik vind het ook wel leuk om te zien lopen en misschien dat ik het een ander jaar wel zelf doe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:18

Zijn er altijd genoeg voorbrengers?

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:20

nielsd schreef:
Zijn er altijd genoeg voorbrengers?

Ja hoor !

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 08:45

Supertje schreef:
Trouwens, ik kan Jordy zelf nooit op dat tempo lopen draven, dat hou ik never nooit bij Haha!

Ik ook niet maar daar had ik Roy en Tim voor Haha! Ik mocht met het rammelbakje rammelen en Whoosh!

Srtha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:06

cool:D dan ga ik dat laten doen met mijn hengst en ruintje die hebben ervaring dus..

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 00:01

Srtha schreef:
cool:D dan ga ik dat laten doen met mijn hengst en ruintje die hebben ervaring dus..

voor een hengst kan je alleen 2 april naar de keuring he Knipoog