Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Tinkerlady schreef:Volgens mij kan dit gewoon. Belangrijker is de nazorg, na het rijden. Uit de wind houden je paard en lekker onder een zweetdeken wegzetten.

nina88 schreef:@ Armaris
Buiten zetten als hij nat is na het rijden in de wind?
Dat lijkt me nou juist niet beter.. Maar waarom vind je dat beter? Misschien klopt het wel hoor,, maar het lijkt mij juist niet goed.... :S
Armaris schreef:Helemaal goed.Een paard zal zweten om zijn temperatuur weer normaal te krijgen,wanneer dit gebeurt is moet het paard zo snel mogelijk opdrogen en gaat dus in de wind staan en alle haren in de verschillende richtingen draaien
Tinkerloos schreef:Armaris schreef:Helemaal goed.Een paard zal zweten om zijn temperatuur weer normaal te krijgen,wanneer dit gebeurt is moet het paard zo snel mogelijk opdrogen en gaat dus in de wind staan en alle haren in de verschillende richtingen draaien
Ik doe het ook hoor,mijn paard nat de wei weer op.
Wel afgekoeld,dus niet meer warm,dan gaat het goed.
Eigenlijk als je nadenkt,is het vreemd om een deken op te leggen als een paard zweet...
Paard is warm en zweet,en dan nog een deken erop,dan blijft ie warm...
Ja,de deken neemt het vocht uiteindelijk wel op,maar de eigen vacht is heel geschikt om al het werk zelf te doen.
.