vandaag kreeg ik de schrik van mijn leven...
Het zit zo,de stallen waar Connor staat,worden momenteel verbouwt.
Het gebouw en land zijn verkocht aan een man die niet in de paarden bekent is.
Hij is gaan verbouwen om een nieuw bedrijf op te zetten,en mijn paarden mochten blijven staan van hem.
Alles leuk en aardig,hartstikke fijn dat ik op m'n plekkie mocht blijven.
Mijn paarden staan 24u per dag in de wei,want het stalgebouw is volledig plat gegooit.
Gelukkig maar,ik heb goede stroomvoorziening,en dubele draden

DACHT IK

Ik zat vanavond in de auto met mijn moeder,we gingen pizza halen.
Toen hoorden wij ineens op de radio; 'Tussen Doetinchem en Didam lopen twee paarden op de weg,
een tinker en een zwartgevlekte.'
Mijn moeder en ik keken elkaar geschrokken aan; Ík heb een tinker,én een zwart gevlekte tussen Doetinchem en Didam gestalt.
Vol ongeloof,ik heb toch gewoon een goede wei,en bovendien zou er wel iemand naar mij bellen toch?
Toen we thuis waren toch voor de zekerheid de buurvrouw van de stallen gebelt...
En jawel,het waren wél mijn paarden die op de weg liepen

Wij als een gek naar de stallen,daar aangekomen was het pikdonker,en zagen wij niets in de wei...
Mijn hart stond even stil,we waren ze onderweg namelijk ook niet tegengekomen...
Wei leeg,paarden weg...

Net toen we in de auto stapten om de omgeving uit te kammen,kwam de buurvrouw naar buiten.
Zij had onze paarden bij haar neergezet,het is ook een paardenvrouw en had een wei over.
Gelukkig vondt ik mijn paarden ongedeert in haar wei.
Ze waren bezweet van het avontuur,maar hadden gelukkig niks.
Achteraf gingen we door de wei waar ze uit waren gebroken,om te kijken waar ze er dan uit waren??
We vonden één stuk omheining dat kapot was...
Toen we het stal gebouw inliepen zagen wij dat het hele stroomapparaat gewoon wég was!
De man die de stallen aan het verbouwen is,had het ding niet nodig geacht,en dus maar weg gehaald

De vaste omheining die er ook zat,had hij maar vast weggehaald omdat hij nieuwe hekken wilde.
Zo kwam het dat twee hengsten buiten mijn weten om achter een enkel stroomdraadje stonden,zónder stroom erop.
Ja,dan kan je erop wachten....
De politie en buurvrouw van de stallen hebben mijn paarden van de weg gehaald en in haar wei gezet.
Toen geprobeert mij te bellen,maar het verkeerde nummer gebelt...
Ze konden mij niet vinden,ik was bij mijn ouders in duitsland...
Gelukkig zijn mijn paarden veilig,maar ik ben wel een beetje boos op de man van de stallen...
Heel lief dat m'n paarden daar mogen blijven staan,maar hij haalt zomaar het hek weg zonder mij daarvan op de hoogte te brengen,en bovendien haalt hij het stroomapparaat weg

Mijn paarden mogen nu even bij de buurvrouw blijven staan,zij krijgt morgen dan ook een bloemetje en een flinke doos chocolade!
Daarna verhuizen mijn paarden naar mijn ouders,totdat de verbouwing bij de stallen klaar is en we weer VEILIG in de wei kunnen...
Al met al,een happy end,maar er hebben zich heel wat scenario's in mijn hoofd afgespeelt....
Maar mijn tinker is wel op de radio geweest

maar wel erg fijn dat het zo goed is afgelopen