De eerste keer dat ik een Tinker zag was ook op, ik meen, Paard98 in Utrecht. Die Tinkers die ik daar zag vond ik eigenlijk maar een zielig koppeltje. Nee, ze trokken me echt niet. Het jongere zusje (=Lowara hier op bokt) van mijn vriendin was echter ook gelijk helemaal hoteldebotel op Tinkers. Na een jaar lang zeuren en toen bleek dat Cynthia toch niet zo'n goede combinatie vormde met hun C-pony kreeg ze voor haar verjaardag haar eigen Tinker: Lowara. Een jonge en vooral lompe 2.5 jarige merrie die net uit Engeland kwam. Lowara bleek echter een verrassing uit Engeland mee te hebben genomen die op 21 mei 2000 te wereld kwam: Fayette was geboren. Met Lowara had ik nog steeds niet veel behalve dan dat ik wel zag dat ze voor Cynthia het perfecte brave paard was. Maar Fayette.... tja... het was een lekker pittig ding
Kort na de geboorte van Fayette werd er mij door de ouders van Cynthia al regelmatig op gewezen dat als ik dat wilde ik de eerste keus had omdat ze graag wilde dat het veulen in goede handen terecht zou komen. Ik hield de boot nog wat af want ik was immers student
Maar nadat ik in de zomer 3 weken had ge-babysit omdat Cynthia + fam op vakantie gingen was ik om
Fayette zou van mij worden!
Op 1 oktober 2000 is ze officieel van mij geworden en dat is ze nu, 6 jaar later, nog steeds. Ik heb heel wat kopzorgen gehad omdat Fayette toch niet altijd die brave Tinker was als haar moeder was (meer een warmbloed in een Tinkerlijf) maar ik zou haar echt niet meer kwijt willen.
En het mooie is: ik vond Tinkers dus vroeger niks en ik heb altijd geroepen "Ik wil later geen merrie hebben, geen veulen hebben, geen bonte en geen schimmel" en waar kom ik mee thuis? Met een Tinker, een merrie van 4.5 maand oud en ook nog eens een bonte met veel wit 
Onderhand is mijn paardencollectie uitgebreid met een vosbonte Shetlanderruin (ook als 4 maand oud veulentje gekocht
) en het 1e veulen van Fayette zelf: een effenkleurig merrieveulen van nu bijna 6 maand oud.