[TI] Lizzy ;(

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biancaa

Lizzy ;(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 22:08

Nou een aantal van jullie zullen het wel al weten, want die snuffelen veel verder op bokt dan alleen hier bij tinkers Knipoog

Ik heb Lizzy te koop gezet, niet omdat ik haar perse kwijt wil, maar omdat ik niet "verder kom" met haar. Het rijden lukt me gewoon niet met haar, ze schiet steeds weg in rengalop en ik ben niet zeker genoeg om dit op te vangen. Als ze maar iets engs ziet, dan schiet ze al weg. Ik vind het gewoon zo rot voor haar, dat ze door mij juist onzeker wordt. Want qua omgang gaat het super maar met rijden niet. Ik heb gewoon niet zo'n hoog niveau met rijden, dat ik haar bijvoorbeeld niet kan terug brengen als ze weer eens in angst wegschiet in rengalop, en als ik dan weer eens naast lig, dat is nou niet echt bevordelijk voor haar zelfvertrouwen. Mijn haflinger schoot ook weleens weg, dat maakte me nooit uit, die kreeg ik zo weer terug, maar Lizzy doet het uit pure angst en dat maakt haar zo sterk en mij zo onzeker, dat ik niet eens meer in draf durf... dit schiet niet op zo, al denkt iedereen nu maar dat ik "zomaar" mijn paarden wegdoe, maar dat is echt niet zo.

Ik ben wel al "trots" op mezelf dat ik haar daar "gered" heb en dat ze nu al een stuk verder is qua ontwikkeling. Ze kent nu de paardentaal, begint mensen te vertrouwen en zelfs mannen mogen haar nu aanraken. Achterhoeven dan nog niet, maar zelfs daar ben ik nog meebezig, ik geef niet zomaar op. Maar ik vind wel dat ik eerlijk moet zijn tegenover mezelf en tegenover haar, zo gaat het gewoon niet lukken. Ik wil haar niet verpesten doordat ik zo onzeker ben.

Ze hoeft trouwens niet gelijk weg, ze staat niet in de weg, ze heeft het heerlijk naar haar zin op de wei en met de aandacht die ze van mij en de kids krijgt. Voorlopig ga ik met haar wandelen langs de weg, dat gaat ook al beter, lekker oefenen met haar achterhoeven en ook met rijden. Al is het maar in stap, dan bouwen we toch weer aan het zelfvertrouwen...

Ze heeft nu weer een heel lief vriendinnetje, waar ze helemaal gek mee is, de tinker Noa. Een hele lieve goedzak, die nu ongeveer 5 maanden drachtig is. Ik heb haar pasgeleden met Dianne opgehaald, zodat mijn odchter ook kan rijden. Dit gaat trouwens super. Ze heeft zelfs al langs de weggelopen met Noa. En voor mij is het goed dat ik op Noa wat meer zelfvertrouwen krijg, zodat ik ook op Lizzy misschien wat meer ga durven.

Daarom staat mijn onderschrift er al een poosje, waarom maak ik verkeerde beslissingen en moet ik daarna weer moeilijke beslissingen nemen....

Afbeelding

snowdon

Re: Lizzy ;(

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:13

Noa uit Groningen?

Enne je hoeft je hier niet volop te verdedigen he... je bent ons geen verantwoording verontschuldigd.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:22

jammer....

Zowel naar voor jou als voor het derde paardje in korte tijd dat weer naar een ander huis moeten.

Misschien is het verstandig om voor je een ander paard koopt nu eens goed helder te krijgen wat je wilt en zoekt in een paardje, en daarbij rekening te houden met je gebrek aan ervaring op bepaalde gebieden om zo toekomstige teleurstellingen van beide kanten te voorkomen?

Sterkte ermee verder........

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 22:35

Nee Noa komt uit Langbroek. Bij de stoeterij de Gadedijk. Ze is 6 jaar oud en voor de eerste keer drachtig. Ik zal zo bij ITP een topic maken voor haar.

@Vasthi, daar heb je helemaal gelijk in Verdrietig Al was het voor mij wel de bedoeling dat Lizzy zou blijven. Maar dit is niet eerlijk tegenover haar.

Noa heb ik dan ook gekozen zoals jij zegt, met mijn verstand en neit met mijn hart (dat ook wel maar dat kwam op de tweede plaats) Ik heb eerst gekeken naar wat ik nou zocht, niet gekeken naar uiterlijk (3e plaats) en karakter dus (2e plaats)

Ik heb duidelijk een paardje nodig dat bomproof is, waar zowel mijn dochter als ik op kan rijden. Een paardje dat buiten kan rijden, rustig karakter. Goed bereden en kinderen gewend.

Noa heeft meegelopen in kinderlessen, op braderiën en op kermissen. Ze is dus al aardig wat gewend. Jaimy kon er zo opstappen (en ik ook) en ze konden rustig aan haar plukken zonder dat zij zich eraan ergert. Huilend kind ernaast, deed haar niks (Lizzy raakt gestressd daardoor) ze blijft ook rustig staan als ik haar op zadel of haar hoofdstel omdoe.

Er stond daar nog een paardje die er iets mooier uitzag dan Noa (staart dan) maar die had geen ervaringen met kinderen. Deze heb ik niet genomen, ik wilde er echt 1 die dus ook met kinderen kan, dat was toch wel mijn grootste vereiste. Daar voldoet Noa dus heel goed aan.... Ze voelde zich al aardig thuis en kwam gelijk naar me toe lopen toen ze me zag en bleef ook staan in de wei toen ik haar terug bracht. Dit is gewoon een bomproof paardje, waar je dus alles mee kan. Gewoon lekker recreatief mee rijden en vertroetelen...

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:49

Pfew, wat komt die foto triest over, Lizzy achteraf, oortjes in de ruststand.
Ik ga proberen haar uit mijn hoofd te zetten, Lizzy is dus te hoog gegrepen voor je. Ik hoop dat het met Noa wel gaat lukken.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 23:04

Ikj stond op dat moment bij Lizzy, ik was haar aan het knuffelen, dat vind ze altijd wel prettig.

Lizzy is inderdaad te hoog gegrepen voor me, maar ik ben blij dat ik haar in ieder geval een stuk verder heb kunnen helpen...

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 23:06

Misschien was dat inderdaad je taak wel.

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 23:22

Goed nieuws dat Noa is gekocht, mooie merrie, proficiat !!

Slechter nieuws dat Lizzy wordt verkocht, maar ik kan het me wel goed voorstellen waarom...

En ach die Lizzy komt straks ook wel weer heus goed terecht...

Komt tijd, komt raad !!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 06:07

Sterkte bianca Ach gut het is heel moeilijk als verstand en gevoel niet op één lijn liggen..
Succes met Noa!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 06:13

Het moet wel klikken van beide kanten,anders wordt het niks.
Kan me voorstellen dat een probleempaardje in het begin een uitdaging lijkt,maar het is niet voor niks een moeilijk dier.
(niet verkeerd bedoeld,maar ze heeft toch het nodige 'meegemaakt' ?)
Mooi dat je je over haar ontfermt hebt,en ook goed dat je inziet dat dit niks word verder.
Hopelijk kan een ander er wel wat mee,en zijn jullie zo beide beter af.
Sterkte ermee... Ach gut

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 10:44

Heel veel sterkte! Lizzy zal vast wel goed terecht komen. Veel succes met noa

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 10:48

jeetje moeilijk besluit maar ik snap hem volkomen
hopelijk vind een lief baasje voor lizzy
fijn dat je in noa HET paardje hebt gevonden heel veel suc6 en vooral plezier met haar
sterkte met de verkoop van lizzy

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 10:57

ik zou hebben gezegd; ga aan het werk met jezelf en lizzy, angsten zijn er om te overwinnen, en jullie worden er alleen maar sterker van Ja

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 11:24

Ben het met Pellie eens.
Daarnaast zijn er heel veel trainingsstallen die jou en Lizzy op een goede manier verder hadden kunnen helpen.
"Probleem paarden" kosten tijd, het kan heel lang duren eer je het gewenste resultaat bereikt, soms wel jaren...
Soms een stapje vooruit, soms weer twee terug, maar als het dan lukt en je voelt het vertrouwen is dat echt super.
Maar goed, iedereen z'n eigen keuze.
Laatst bijgewerkt door kinsealy op 13-10-06 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Morhwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 11:34

Moeilijke beslissing, maar ik kan me er wel in vinden. Veel succes bij het vinden van een goed tehuis.

Mero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 12:23

Jammer dat je je verantwoordelijkheid niet durft te nemen.
Alle begin is moeilijk; er zijn heel veel mensen die een moeilijke start met hun Tinker hebben gehad. Ik ook, en na ca. 2 jaar en een hoop les kon ik eindelijk zeggen dat het goed zat tussen ons. Heerlijk gevoel, ze was zelf meer geworden dan het paard waar ik van droomde.

Bedenk je dat je met Noa erbij ook een grote steun voor Lizzy erbij hebt gehaald. Een bomvast en stabiel paard kan een zeer gunstige invloed hebben op een nerveus paard. Grote kans dat het Lizzy's vluchtgedrag en nervositeit tijdens het rijden zal onderdrukken.
Geef het tijd, geniet van de pieken en accepteer de dalen!

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 13:03

Moeilijke paarden, het risico van het er afvallen, als je ook nog een gezin hebt met kinderen, zou ik te groot vinden.

Natuurlijk kan het een uitdaging zijn voor sommigen van jullie, maar ik sta toch geheel achter de keuze van Bianca....

Ook ik ken het worstelen met een paard. Nikita daar heb ik ook een paar jaar over gedaan, om nu het fijnste paard te hebben wat ik maar van heb kunnen dromen. Jordy heb ik toendertijd verkocht, omdat ik onenigheid kreeg met de boer, want hij sprong over alle sloten heen en ik kon onmogelijk alles afheinen. Kijk nu eens hoe goed die is terecht gekomen uiteindelijk. Hij is zelfs Nederlands Kampioen geworden dit jaar van het NSvT !!

Ik vind het een verstandige keuze van Bianca....

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 13:31

Nikita_1995 schreef:
Moeilijke paarden, het risico van het er afvallen, als je ook nog een gezin hebt met kinderen, zou ik te groot vinden.

Ik denk dat ze dat ook vantevoren kon weten, ze nam ,voor zover ik het begrijp, bewust een moeilijk paard...
Het kopen van een moeilijk/zielig paard heeft niet alleen het "voordeel van het opknappen" en gaan van het "oh wat een zielig paard" naar "goh wat ziet die er goed uit, knap gedaan"
Het is vooral een hele lange en vaak moeilijke weg die je met zo'n paard moet gaan en het nemen van risico's hoort daar heel duidelijk bij en soms ook het zoeken naar hulp.
Zo'n paard kopen is een bewuste keuze (of zou dat moeten zijn iig.)

Ik denk ook dat het uiteindelijk een verstandige keuze van Bianca is omdat zij zich al die dingen waarschijnlijk niet heeft gerealiseerd...
Wel vind ik dat op deze manier lijkt alsof de verantwoordelijkheid voor zo'n paard niet genomen wordt, wie A zegt moet ook B zeggen. (Maar misschien is B in dit geval wel verkopen...)

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 13:39

Ik ga geheel met de post van Monique_2 mee, je hebt in korte tijd 3 paarden verkocht en in het verleden ook je haflinger al.
Ik hoop echt dat noa bij je blijft, je hebt nu wel wat je graag wilde een drachtige merrie. Ik hoop ook dat het dit keer wel goed overdacht is, maar mijn mening, zo snel naar dat de ander niet is doorgegaan toch weer wat gevonden?

De tijd zal het leren, veel succes verder.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 14:57

kinsealy schreef:
Nikita_1995 schreef:

Ik denk dat ze dat ook vantevoren kon weten, ze nam ,voor zover ik het begrijp, bewust een moeilijk paard...
Het kopen van een moeilijk/zielig paard heeft niet alleen het "voordeel van het opknappen" en gaan van het "oh wat een zielig paard" naar "goh wat ziet die er goed uit, knap gedaan"
Het is vooral een hele lange en vaak moeilijke weg die je met zo'n paard moet gaan en het nemen van risico's hoort daar heel duidelijk bij en soms ook het zoeken naar hulp.

Ik denk ook dat het uiteindelijk een verstandige keuze van Bianca is omdat zij zich al die dingen waarschijnlijk niet heeft gerealiseerd...
Wel vind ik dat op deze manier lijkt alsof de verantwoordelijkheid voor zo'n paard niet genomen wordt, wie A zegt moet ook B zeggen. (Maar misschien is B in dit geval wel verkopen...)

Ik heb er niet bewust voor gekozen, ik vond waar ze stond, dat ze daar niet goed stond. Er werd daar gezegd dat ze al wat kon en heel mak was... Tja dat bleek dus van niet. Ze gaf niet eens haar hoeven. Ik heb haar 8 weken lang "weggebracht" naar een trainingsstal, daar is ze ook verder ingereden, ik heb daar ook proefgereden en daar ging het goed. Maar zo gauw Lizzy ergens anders is, of iets anders op haar rug voelt, dat soort dingen, dan valt ze weer terug in haar oude gedrag. Blijkbaar werkt mijn methode van rijden niet, mijn methode qua omgang wel. Wat Nikita ook al zegt, het risico is te groot met mijn kinderen, ik beland nou eenmaal niet graag in het ziekenhuis. Dus aan de ene kant wist ik waar ik aan begon, maar aan de andere kant niet helemaal omdat er niet het juiste verhaal bij was verteld.

@Dobbel, mijn haflinger moest weg aangezien ik een buikoperatie heb gehad die compleet is fout gelopen. Het liep toen tegen de winter en op de stal waar hij stond, moest hij volledig stal. Dat wilde ik hem niet aan doen, aangezien ik niet eens kon longeren (ik kon niet eens normaal lopen) Ze lieten hem daar niet eens ene paar uur eruit, dat moest ik zelf doen, wat dus onmogelijk voor me was. Nadat ik wat verder was, ben ik dus begonnen aan een veulen, het verhaal daarna kennen jullie. Het is een beetje oneerlijk om te zeggen "ach je hebt er al 3 weggedaan" 2 hebben er dus een goede reden (Max vanwege het niet klikken, hij viel ontzettend in en was aan het wegkwijnen, moest ik hem dan maar weg laten kwijnen en dood laten gaan, want een paard is voor het leven? Zelfs de DA heeft gezegd dat deze omstandigheden niet goed voor hem waren, en dat het beste was om hem naar een goed tehuis te doen.. Lizzy dus om deze reden... Angel is inderdaad een hele andere reden, dit meisje was zo ontzettend verliefd op haar en ik wist dat ze een superhuisje kon krijgen, dus waarom niet. Nu kon ik mijn aandacht op Lizzy en het nieuwe paardje richten (waar ik dus al naar op zoek was, want ik zou er eigenlijk 3 krijgen) Nadat ik dus weer van Lizzy ben gevallen, Lizzy compleet in paniek was, heb ik dit dus besloten. Toen had ik het nieuwe paardje al.

Ik heb trouwens nadat het paardje niet doorging, meerdere tinkers bekeken, dat is het voordeel van part time werken, je hebt nog altijd de tijd om te reizen en tinkers te bekijken.... Ik heb er in totaal (met sunny mee) 5 gezien waarvan Noa dus de liefste, zachtaardigste en makkelijkste was (en duurste) Het ging mij niet dat ze drachtig wa,s anders had ik haar het volgend jaar altrijd zelf kunnen laten dekken. Dat maakte dus niet uit, karakter was het belangrijkste (nou ja bomproof dus) en dat ze zwrt-bont is, blauwe ogen heeft en drachtig is, is voor mij alleen maar meegenomen.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 15:50

kinsealy schreef:

Wilde niet reageren maar kan het natuurlijk niet laten....

Ik denk dat dit iets is wat mensen zich heeeel goed moeten realiseren.
Mijn hart gaat heel erg uit naar dit soort paarden..ik heb er een zwak voor MAAR ik ben me ervan bewust dat het een lange weg is het is een keuze die je moet maken en Biancaa jij bent er nu (hopelijk) achter dat dit een lange lange weg is waar je erg stevig voor in je schoenen moet staan en vaak je eigen wensen wegcijferen voor je paard(enne dat is heeeeeel moelijk)
Is verdomde moeilijk maar zoals ik al eerder schreef het is een keuze die je maakt op dat moment.....
Ik heb ook idd de advertentie zien staan van Lizzy en eerlijk gezegd was mijn eerste gedachte"wat ben ik blij dat ze Sunny niet heeft gekocht" Bloos ...mischien erg hard maar deze merrie heeft een speciaal plekje in mij hart en ik zou het niet kunnen aanzien als ze binnen korte tijd op MP zou staan(en ik heb haar niet gekocht omdat ik wist dat ik haar nu niet kan geven want ze nodig heeft....100% aandacht en tijd ).

Ik hoop dat Lizzy een baasje vind die af wil maken waar jij aan begonnen bent want je was echt wel op de goede weg met haar.....

riona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 21:58

Ik wilde niet reageren maarja, kan het niet laten. Heb met verbazing iedere keer je verhaal gelezen. Ook van de afgelopen weken. Het verhaal van dat andere paardje en wat toen weer niet door ging. Ik zal maar niet zeggen wat ik dacht toen ik las dat lizzy te koop staat. Je hebt nu een bomproof paardje gekocht. Heb je je wel gerealiseerd dat dit paard drachtig is en dus anders is dan dat ze niet drachtig is. Wij hebben 4 jaar geleden Claire gekocht. Een draak was het totaal niet te rijden. Mijn dochter heeft er menig traantje om gelaten. In galop niet te sturen gewoon gevaarlijk. Ze heeft de bak van alle manieren gezien en toch zijn we door gegaan. Het heeft ons een half jaar bloed zweet en veel tranen gekost maar met behulp van een goede instructeur is het gelukt om Claire zover te krijgen dat ze ons vertrouwde. Nu 4 jaar verder kun je er een klein kind op zetten.
Toen ik Riona kocht was ze ook drachtig. Echt een bomproof paard. Tot het veulen er was. Ze was veel voorwaartser en kon goed bokken. Buiten zijn we nu ook nog niet alleen geweest, Claire gaat voorop en dan is er niets aan de hand. Riona was niet zo moeilijk als Claire maar toch kost het veel tijd om ze zover te krijgen dat ze je vertrouwen. Ik ga nu door het vuur voor mijn paardjes en zij voor mij. Maar het kost tijd en veeeeeeeeeeeeeel geduld. Ik hoop voor Lizzy dat ze een lief baasje krijgt en voor Noa dat het een blijvertje is.

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:04

Biancaa schreef:
Ik heb haar 8 weken lang "weggebracht" naar een trainingsstal, daar is ze ook verder ingereden, ik heb daar ook proefgereden en daar ging het goed. Maar zo gauw Lizzy ergens anders is, of iets anders op haar rug voelt, dat soort dingen, dan valt ze weer terug in haar oude gedrag. Blijkbaar werkt mijn methode van rijden niet, mijn methode qua omgang wel.

Fijn dat je manier van omgaan met haar wel z'n vruchten heeft afgeworpen,
maar dat "8 weken naar een trainingsstal brengen" is precies wat ik niet bedoel met geduld hebben en stap voor stap gaan.
Je kunt van een probleem paard niet in 8 weken tijd een super braaf paard maken, sterker nog, ook bij een "normaal" paard lukt dat niet in 8 weken, ze moeten dan altijd nog veel leren.
Met hulp bedoel ik dat wanneer het niet lukt je alle tijd neemt om met begeleiding (b.v.rijles of begeleiding in grondwerk o.i.d.) het vertrouwen van zo'n paardje te winnen tot het wel gaat en dat kan jaren duren, zoiets kan echt niet in 8 weken, misschien gaat dat even goed, maar later gaat dat dan toch weer mis, zeker met een probleem paard, zoals wel blijkt.
Geduld is geen vastgestelde periode van 8 weken, maar gewoon de tijd die zoiets nodig heeft, langzaam aan...
Mensen hebben vaak geen geduld...

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:16

Ik kan me herrinnerendattoen ik opzoek was naar een tinker ik jouw topics ook volgde omdat je ook zoekende was,datwas in januari.
We kochten volgens mij allebij rond die tijd onze tinker [jij lizzy ik boi]klopt dat ongeveer?

Ook met Boi lukte sommige dingen niet maar wat wil je we kunnen elkaar nog niet eens een jaar,maar hoe langer hij bij me is hoe sterker de band hoe meer hij zich zelf geeft hoe meer vertrouwen ik in hem krijg.

Hiermee wil ik alleen zeggen: heb je Lizzy wel genoeg tijd gegunt zich te bewijzen naar jou toe en zich aan jouw te hechten zodat ze voor je door het vuur wil gaan en andersom?
Want wat is nou nog niet eens een jaar?

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:36

Hier nog iemand die het niet kan laten om te reageren.

Als ik heel eerlijk ben, en dit gaat best hard klinken, maar zo bedoel ik het absoluut niet!
Maar ik vind het eigenlijk heel zwak van je.
Dat was gewoon mijn eerste gedachte. Ik kan natuurlijk niet over je situatie oordelen. Maar zoals ik er nu tegenaankijk, nadat ik je verhaal heb gelezen, vind ik dat je moet doorbijten. Een paard moet getraind worden, moet liefde en aandacht krijgen. Dan gaat een paard je vertrouwen. Zo'n band komt er niet vanzelf!

En je weet van jezelf dat je een gebrek hebt, je hebt te weinig ervaring. Of iig niet genoeg capaciteit om Lizzy te rijden. Zorg dan dat je het wel kunt! Zoek hulp of wat dan ook! Verwacht geen ideaal paard na een half jaar. En ook niet na een jaar! Alles op zijn tijd, alles stap voor stap.

En ik ben echt niet de enige die uit ervaring kan zeggen dat je op die manier zo'n paard helpt. Dat je echt die band krijgt met je paard, als je er maar lang genoeg je best voor doet.
Denk je dat al die mensen die nu dolgelukkig zijn met hun paard, dat die er niet een keer zijn afgevallen? Dat die nooit met hun handen in hun haar hebben gezeten hoe ze nou toch verder moesten?
De mensen die in die moeilijke tijden doorzetten, en uit die put kunnen klimmen. Die mensen die krijgen een band met hun paard. Samen met je paard uit de diepe dalen klimmen, dat geeft vertrouwen! Voor het paard, maar ook zeker voor jou!

En echt, ik bedoel dit niet gemeen. Ik snap aan de ene kant je keuzes ook echt wel. Ik snap wel waarom je die stappen onderneemt, waarom je Lizzy wil verkopen. Maar ik denk dat je aan haar een geweldig paard kan hebben, een paard waar je mee kan lezen en schrijven, als je je er maar voor inzet! Als je nu 2 jaar doorzet, gewoon rustig aan, stap voor stap. Dan verwacht ik dat je een paard krijgt dat voor je door het vuur gaat. In de omgang gaat het toch goed? Als het echt niet had geklikt tussen jullie, dan hadden jullie in de omgang ook al wel enorm met elkaar gebotst.

Verder wil ik je idd waarschuwen. Ik kocht bij dezelfde stoeterij waar Noa vandaan komt mijn tinker. Braaf, bomproof, rustig.
Totdat ik hem 2 maanden hier had. Bokken, steigeren, rennen! Ik heb tijdenlang met mijn handen in mijn haar gezeten. Bij de hoefsmid heeft hij al wel eens op de grond gezeten, terwijl wij hem met 3 man rustig probeerden te krijgen, zijn achterbenen waren niet aanraakbaar meer! En nog zo veel meer problemen.
Dat had ik niet verwacht in de eerste maand dat ik hem had!

Ik wil hiermee niet zeggen dat het met Noa ook zo gebeurd, ik wil je er alleen wel voor waarschuwen dat het mogelijk is.
Alsjeblieft, zet door. Geef niet op. Ik weet zeker dat je aan Lizzy en Noa 2 geweldige paarden kunt hebben! Maar zoiets kost veel tijd en moeite. Ik hoop echt dat je dat ervoor over hebt.
En echt, als de moeilijke tijden overwint samen met je paard. Dan heb je een paard voor het leven gevonden!

Lachen