[TI] Chamee teruggevonden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chevax

Chamee teruggevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 21:02

Hallo allemaal,

een tijdje geleden heb ik een topic geopend over Tinkermerrie Chamee. Voor wie dit niet gelezen heeft en wil weten waarover het ging: viewtopic.php?f=98&t=640627&hilit=

Zoals bekend, is er een "zoektocht" gestart naar deze merrie. En mede-bokker Puzzeltjuh heeft haar gevonden. Nu is de volgende stap natuurlijk dat we (dat zijn dus Puzzeltjuh, de oud-eigenaresse en ikzelf) Chamee weg willen halen bij de handelaar waar ze nu staat en haar de welverdiende oude dag geven waar ze recht op heeft. We kunnen hierbij alle hulp gebruiken. Natuurlijk is Chamee "slechts" één van de paarden die onrecht is aangedaan en zijn er nog duizenden. Maar in dit geval kunnen we, al dan niet met een gezamenlijke inspanning, wél zorgen dat zij de oude dag krijgt die we allemaal voor onze paarden wensen.
Nogmaals, we kunnen álle hulp, in iedere vorm, gebruiken. Wie helpt?

cavaletti

Re: Chamee teruggevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:05

Super dat je haar gevonden hebt, hoe is het met haar, en wat voor hulp kun je gebruiken... misschien is dat goed om erbij te zetten, of je financiele hulp wilt, of een plek zoekt waar ze kan blijven tot haar dood??

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:06

Wat voor een 'hulp' ben je naar op zoek? Misschien kun je dat iets duidelijker toelichten? Lachen

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:22

Super dat ze heeft geholpen haar te vinden echt tof !! Pling

(pluimm voor puuz Knipoog)

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 23:21

geweldig! nu maar hopen dat huidige handelaar er geen lucht van krijgt en d'r snel wegdoet.

maar inderdaad, welke hulp willen jullie? een donatie ofzo?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 07:36

Ik had gisteren het verhaal ook geplaatst en daarin expliciet om financiële hulp gevraagd, maar dat mag niet via Bokt. Donaties zijn meer dan welkom.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 07:39

heb je de politie ingeschakeld? want dan mag je het toch niet op bokt zetten dat ze gevonden is? want dalijk zit die handelaar hier ook en dan doet hij haar snel weg..

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 07:45

is het een donatie voor aanschaf, onderhoud? hoe zien jullie dat? er is wel weidegang voor d'r etc.?

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 07:46

Pellie schreef:
is het een donatie voor aanschaf, onderhoud? hoe zien jullie dat? er is wel weidegang voor d'r etc.?

hier ben ik ook benieuwd naar..

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 08:01

de bedoeling is (tenminste, dat is mijn bedoeling) dat we haar terughalen van de handelaar waar ze nu staat. Ze komt dan bij mij op stal met dagelijks veel weidegang. Als ze bij mij staat, krijgt ze allereerst een medische check-up en aan de hand daarvan wordt een behandelingsplan opgesteld. Ze kan niet bij mij blijven, dus ga ik op zoek naar een adres hier in de buurt waar ze als gezelschapspaard kan staan. Maar ze zal pas naar een ander adres gaan in overleg met de betrokkenen. Dit zal contractueel worden vastegelegd; ze blijft eigendom van mij/ons, zodat ze nooit weer in hetzelfde circuit terecht kan komen als waar wij haar nu uit willen halen. De donaties zullen in eerste instantie worden gebruikt voor de aanschaf, mocht er geld "over" zijn, wordt dit voor haar onderhoud/medicijnen gebruikt. Ik kan me voorstellen dat sommigen van jullie nu denken "leuk verhaal, maar klopt het ook en weet je ook wat je je op de hals haalt". Ik heb zelf vijf paarden, waarvan twee van een stichting. Die paardjes waren/zijn ziek en krijgen bij mij alle medische verzorging die ze nodig hebben. Even ter verduidelijking: ze zou dus pas naar een ander opvangadres gaan als ze volledig terug op haar gemak is en een goede behandeling krijgt. Ze moet eerst terug tot rust komen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 08:11

sorrie hoor, maar dit is een zaak tussen de oude eigenaar en die handelaar. Die oude eigenaar wist dat ze doodziek was en toch is het paard niet afgemaakt maar is het in de handel terecht gekomen, sneu voor het paard. Fout van de eigenaar!

Ik zie echt niet in hoe Bokt hier een rol in moet spelen.

Mijn mening zal wel weer als te hard ervaren worden maar dat moet dan maar.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 08:16

Moderatoropmerking:
aangezien donatie topics niet zijn toegestaan, is dit topic na overleg met mods op deze manier geplaatst. Het is niet de bedoeling dat hier alsnog om donaties wordt gevraagd, gaarne aanbod voor hulp per PB

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 08:23

ik ga met amondi mee, het is sneu dat het paard in de handel terecht is gekomen, maar zo zijn er inderdaad duizenden. We kunnen die niet allemaal helpen redden of weet ik veel wat. Als jullie dat paard graag willen houden, moeten jullie dat in mijn ogen op jullie eigen kosten doen.

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 08:30

Ik ga ok met amondi mee, maar wat ik me afvraag, hoe komt dat paard dan in de handel? Ik kan me niet voorstelen dat al die problemen in een maand zijn op komen zetten. Dat moet de vorige eigenaresse ook geweten hebben....

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 08:32

Ik heb zojuist alle betrokken topics eens goed door gelezen.
Alle lof dat men zover gaat om een paard te redden, soms zijn er dieren die het gewoon verdienen om het nog een paar jaar goed te hebben.

Echter heb ik nu wel mijn twijfels over dit dier. Indien die medische checkup laat zien dat het eigenlijk helemaal mis is, en het paardje chronisch ziek is....laten jullie haar dan ook gaan of moet ze koste wat het kost nog een paar jaar "genieten "op een weide?
Hoe ernstig zijn de aandoeningen die ze heeft?
Kun je die verantwoording erbij hebben, naast de 5 die je al hebt?
Kun je de kosten dragen?

De vorige eigenaar is ook driftig bezig geweest, heb je met hem/haar al contact gehad? Wat willen zij doen?

Hoe wil je dat aanpakken wat betreft een inzameling?
Twee jaar geleden hebben wij een nogal groot topic gehad dat zelfs op de voorpagina van Bokt terecht kwam...( Telegraaf.. Bloos .) en ik heb toen van alle kanten aanbiedingen gehad van Bokkers om geld te krijgen of om acties op te zetten. Daar ben ik niet op in gegaan.
Mijn doel was tips en ideeen te verzamelen om het op eigen kracht te doen, en dat is uitstekend gelukt.
Als je nl. geld aan gaat nemen, moet dat beheerd worden en moet er verantwoording afgelegd worden over uitgaven.
Alles moet worden bijgehouden en aantoonbaar gemaakt worden.

Als het op geld aankomt kunnen mensen erg raar gaan doen, wees heel voorzichtig!!!

Heel veel succes, indien dit paardje nog in een gezondheid kan komen waarin ze nog happy een paar jaar kan genieten is dat het altijd waard om te proberen!!

Groetjes
Cindy

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 08:35

Cindy je hebt gelijk, mensen gaan inderdaad erg raar doen als het om geld gaat.

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:07

Mensen ze hebben haar nu net op kapaza aangeboden voor 1500 euro
http://www.kapaza.be/detail/3338910/Sji ... errie.html
Nu proberen ze in Belgie
Gaan jullie proberen ze te kopen voor dat bedrag, en iemand vreemd sturen om haar te kopen? Of moet ik via kapaza een negatief advies geven en in't kort erbijzetten wat ze heeft?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:09

Als allereerst wat fijn dat er mensen zijn met een echt hart voor dieren!

Opvallende wat ik aan de advertentie zag van Quinzy:
Geplaatst » 6 dagen geleden
Gewijzigd » vandaag 10:03 uur

Ik vraag me nu echt af waarom het nodig is om na 6 dagen een advertentie te veranderen.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:11

Nu moet je mij iets uitleggen hoor Verward
in je oude topic schrijf je dit : vanochtend zijn wij bij een handelaar in Zeeland naar een Tinker wezen kijken. Ik had gehoord dat hij een kleine merrie had staan, die niet al te duur was en aangezien wij er nog een merrie bij willen,
Dus je wilde een tinker KOPEN

Dat kost JOU geld.

Jij heb de koop ontbonden. Maar je wilde niet dat andere mensen opgezadeld worden met een ziek paard

Nu wil je donatie doen. Waarom? : TOEN had je wel geld om op zoek te gaan naar een tinker. En nu wil je geld in zamelen??
Snap het verband niet.

Je wilt haar opknappen... en dan goed baasje vinden.
narcolepsie gaat niet over. blind heid ook niet. Dus je blijft iemand op zadelen met een ziek paard.

naja vind het beetje onnozel allemaal..
Goed mijn mening..

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:12

Dat is heel makklijk te verklaren. Net als op bokt schuift op Kapaza je advertentie terug naar beneden. Als je er iets aan wijzigd schuift die meteen terug boven aan de lijst.
dus als je er wat te koop hebt wijzig je je ad om de paar dagen zodat die terug bovenaan komt. simpel

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:16

Eerlijk paard zeggen ze dan, alleen geen eerlijke eigenaar vrees ik zo. Maar advertenties mogen geloof ik niet op bokt besproken worden enzo. Knipoog

Ik deel dus ook de mening van amondi, maar buiten dat.. Succes in ieder geval!

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:17

Ik heb alvast een mailtje gestuurd met de vraag waarom ze zo goedkoop is. Ik verwacht geen antwoord maar je moet de verkoper eerst mailen vooraleer je een negatief advies kunt geven.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:27

Er belanden zoveel pony's in de handel op deze manier. We kunnen ze onmogelijk allemaal 'helpen' en of je een pony met dusdanige gebreken echt helpt...
Dit is financieel toch echt iets van jou en (misschien) van de vorige eigenaar. Je was zelfs bereid een groter bedrag voor de pony te betalen als zij wel in orde was en omdat zij dit nu niet is... moeten wij daar aan bijdragen Verward
Help me out here? Ik snap het niet.

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:45

Nobel hoor allemaal. Maar voor opvang alleen kan toch ook prima beroep gedaan worden op vrijwilligheid of paardenopvangadressen? Wie red eigenlijk al die andere paardjes, die hier niet genoemd worden.

Mijns inziens is dit geen paard wat een kwalitatief goed leven tegemoet kan gaan met deze toch wel ernstige aandoeningen.
Ik zou het paardje verlossen en daarmee ook voorkomen dat ze weer in verkeerde handen raakt, een lijdensweg doormoet
et cetera.

Succes met je plannen!

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:49

Citaat:
Er belanden zoveel pony's in de handel op deze manier. We kunnen ze onmogelijk allemaal 'helpen' en of je een pony met dusdanige gebreken echt helpt...

Jhaa ! Das natuurlijk t makkelijkste he oogjes hard dichtknijpen en doorlopen.
Ik zeg zeker niet dat je alle paarden van de wereld kunt helpen dat zou naief zijn. Maar ik weet zeker dat de paardjes uit mijn profiel wel dankbaar zijn.
En "helpen" kan op verschillende manieren. Het kan best dat het beestje best geholpen word door haar te kopen en laten in te slapen als het niet anders kan. Maar zo in de handel belanden is een hel. Deze weg kan voor het dier zo nog jaren doorgaan.

Maar ik vind het wel erg als je dit paard gekend hebt en je zou er niks aan doen. Ergens blijft t je verantwoordelijkheid. Dus ik vind t niet meer dan normaal dat TS iets eraan wilt doen.
En de manier waarop ik wil helpen is gewoon door een negatief advies te geven op de verkoopsite zodat eventuele kopers weten waaraan ze beginnen.
Maar dan moet ik eerst weten of TS niet zelf eerst wat wilt ondernemen.