[TI] ja ja weer zo'n deken topic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

ja ja weer zo'n deken topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 15:06

ik zet dit bij tinkers gezien het gemiddelde paard niet zo'n dikke hals heeft wat dus precies het probleem is.

oke hier is mijn probleem ik heb iedere winter een deken op mijn tinker liggen gezien hij niet op stal komt en geen beschutting heeft en het mij een geruster gevoel geeft.
maar nu heb ik een deken die hij al die tijd heeft op gehad (op de groei gekocht) maar die past hij dus niet om die dikke stieren nek (gaat schuren op zijn schoft of ik hem nu los of strak zet maakt niet uit)

nu vroeg ik me af of er mensen zijn met het zelfde probleem bij zijn of haar tinker of ander grof paardje en die er een oplossing voor heeft gevonden of een type deken heeft gevondenwaarbij ze hier geen last van hadden.
nu had ik een pagony deken en was hier super tevreden over gezien deze niet verder uitscheuren als er een scheur in kwamen ze ook waterdicht waren.
en om het nog moeilijker te maken wou ik graag dit jaar er ook een hals deken bij op om geen last van inregenen te hebben (bij hevige regenbuien waren zijn schouders en borst wel eens klam/nat).

en om een enige inpressie te hebben van de stieren nek een foto ter illustratie Haha!
Afbeelding

gr deb

Caye

Re: ja ja weer zo'n deken topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:10

jup *LOL* Ik heb een highliner deken * ook merk *
die heeft een hoge schoft rand. en valt OVER de schoft heen. en steekt als waren om hoog.. jeee hoe moet ik dit uit leggen Haha!

Ik heb geen last meer van kapote manen
OOK zitten er loopspliten in.
Hele fijne dekens voor heel goedkope prijs

maar het is een winterdeken.. niet geschikt voor de regen..

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 15:21

Huilen dat gaat dus niet werken straks heb ik een verzopen knol ik het land staan Haha! bedankt voor de tip.
mischien kan ik er nog wat mee

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:24

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 15:46

ik ben even aan het zoeken geslagen op het internet naar zaken die ze verkopen maar ik kan alleen maar zaken vinden in omgeving limburg of het buiten land zijn er ook plaatsen in het noorden ?

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:48

Divoza verkoopt ook dekens van Horseware.
Ze hebben de Amigo, Rhino en Rambo.
En deze allemaal ook weer in verschillende variaties van vulling.
Kort gezegd is de Amigo de goedkoopste en minst scheurvaste, en de Rambo de duurste en dus meest sterke.
Ik heb zelf een Rhino, de middenmoot dus.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:52

op www.deruyterij.nl hebben ze ook hele mooie dekens met een stukje hals, loopsplit en alles erop en eraan. Zijn ook super waterdicht. Ze zijn van het merk goldline!

edit: Zie ze niet meer op de site staan, maar vorig jaar hadden ze die, zou je even contact op moeten nemen met hun.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 16:34

@ Kiara welke heb je precies ?? ik heb er wel wat op het oog maar ik kom eingelijk dan toch op rambo uit de rest is niet waterdicht

@ Anniekskie ik kan geen goldline dekens vinden op de site ben een beetje blond Bloos

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 16:39

Anniekskie schreef:
edit: Zie ze niet meer op de site staan, maar vorig jaar hadden ze die, zou je even contact op moeten nemen met hun.

Zie ze zelf ook niet meer staan, maar had ik hierboven ook al vermeld. Maar maakt niet uit volgens mij zit de eigenaar van de ruyterij hier op bokt onder de naam GeJe.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 16:53

sorry niet gezien ik zal even kijken dankje Haha!

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 17:09

Ik heb de rhino turnout geloof ik.
Prima waterdicht, al enkele jaren!
Hij gaat komende winter het vierde jaar in.

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 18:03

Hoi Deb, ik hou het nog steeds lekker bij mijn Big D western deken. Deze is speciaal gemaakt voor paarden met billen, schouders en deikke halsen (quarters dus). Ik ben hier erg tevreden over en voegt gewoon erg goed. Ook ligt de uitsnijding voor de schoft niet zo idioot hoog (wat vaak het geval is bij niet goed passende dekens) waardoor het begin van de manen ook mooi in tact blijven.
Ik zal ff kijken of ik zo snel ff een foto kan vinden van de deken als ryon hem om heeft.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 19:43

Ik had ook dat probleem inderdaad. Deze lente was er ongeveer een stukje van 3 cm bijna kaal, met daaronder nog wat manen Tong uitsteken De deken heeft lang goed gelegen, totdat hij in de breedte begon te groeien..
De deken zelf is ook al wat kapot gegaan, de ringetjes zijn die laatste winter afgescheurd..
Ik heb wel eens gehoord van een verlengstuk voor bij de borst, voor de brede paarden.
Dit jaar laat ik hem lekker zonder deken staan. Hij kan wel schuilen, maar dat doet hij toch niet zo vaak.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 11:19

Cayusejuhh schreef:
jup *LOL* Ik heb een highliner deken * ook merk *
die heeft een hoge schoft rand. en valt OVER de schoft heen. en steekt als waren om hoog.. jeee hoe moet ik dit uit leggen Haha!

Ik heb geen last meer van kapote manen
OOK zitten er loopspliten in.
Hele fijne dekens voor heel goedkope prijs

maar het is een winterdeken.. niet geschikt voor de regen..

Zoiets hebben ze ook van Weethabeeta en dus wel waterdicht Knipoog
Ze hebben heel veel verschillende modellen en dus ook 1 met soort kraag (dus hoger op schoft) mensen met een paard met hoge schoft hebben dat schuurprobleem ook altijd en dan werkt dit ook echt perfect Knipoog

vb (weet niet of ze daar overal weethabeta hebben ?! maar weet weet ook wel een andere met zelfde hogere model) www.ooteman.nl, www.piafferuitersport.nl , www.divoza.nl ik denk dat er genoeg online shops zijn om ze te bestellen Ja --> weet namelijk zo ook niet of ze dat in jou omgeving hebben?!

zo'n paardenBH --> borstbescherming wil ook wel goed werken Ja maar die moet wel perfect aansluiten anders krijg je daar weer irritaties door ...

Succes !!

(altijd als ik dekentrubbels lees ben ik trouwens weer blij dat Say gewoon zonder staat...)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 11:56

bedankt alvast voor de vele tips meer zijn natuurlijk altijd welkom.
@ grid zo'n paarden bh zoals je ze noemt Haha! had ik ook al aan gedacht maar niet gedaan omdat anders die manen wel heel erg slijten / schuren / jeuken gezien het dek niet iedere dag er af gaat lijkt het me geen slim idee
ik bedenk me net zullen die dingen er wel zijn in xxxxxxxl

gr deb

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 11:57

zo longeren kun je beter niet weer doen.

er zijn trouwens dekens met een uitgesneden schoft, speciaal voor brede paarden.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 12:01

Zelf ben ik erg tevreden met mijn Weatherbeeta dekens voor mijn Tinker.
Ze liggen goed en zijn prima waterdicht. Ik koop ze bij Divoza.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 13:04

nu zit ik dus eingelijk in dubio met Weatherbeeta en Horseware (die komen er toch wel uit bij de posts)

als ik een van Horseware zou nemen dan denk ik dat het deze word
Afbeelding

het voordeel is dat ik deze wel erg mooi vind, in de aanbieding isnog wel prijzig maar goedkoper dan de paarse versie, een hals dek heeft en mij wel erg stevig lijkt en mooi rood is niet lelijk Tong uitsteken .
en hij valt wel enorm op als hij besluit dat het gras van de buren lekkerder is.
het na deel is het is een 370 grams vullig wel erg veel

of deze van Weatherbeeta

Afbeelding

deze is wel prijs gunstiger, minder dik en vuil afstotend.
ik zie net dat het hals stuk niet inbegrepen is.

maar wat ik ook doe ik geloof dat ik daar eerst maar met de dekens in handen moet staan.
meer tips zijn uiteraard welkom Haha!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 14:10

Oeps heb weatherbeeta ff helemaal verkeerd geschreven Bloos

Van de weatherbeeta hebben ze er dus 1 met vaste hals (halve of hele) en die ligt dus mooi ver over de schoft en schuurt absoluut niet, weet niet of dat bij deze (losse hals) ook is?!

--> zal ff zoeken of ik een plaatje kan vinden ...

Vint die van horseware idd ook wel erg dik Pff..

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 14:20

Afbeelding

deze bedoel je denk ik dit is de enige die ik verder nog kan vinden hier zit de hals er aan vast

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 14:27

rommulus schreef:
Afbeelding

Deze bedoel je denk ik dit is de enige die ik verder nog kan vinden hier zit de hals er aan vast

Ja dat is ie volgens mij, was nog aan t zoeken ... stalgenootje heeft die ivm paard met hoge schoft waarbij dus ook de gewone dekens schuren Ja

Verder bedoelde ik dus dekens zoals hieronder met zo'n hogere schoft dus --> die schuren dus ook niet Knipoog

vb Afbeelding

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 14:38

daar had ik ook al aan gedacht ik wist alleen niet of het ook werkte en of er nog meer oplossingen voor waren vandaar ik bokt raadpleegde.
bedankt voor je info
gr deb

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 20:58

ik ben uiteindelijk, mede door die nek/boegpartij, maar opgehouden met dekens maar helaas kan dat voor jou niet. Ach gut

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 23:27

julietink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 09:01

ik had voor mijn tinker ook een deken van rambo met 370 g. vulling. dat is veel te veel voor de mijne, de vanf september met dunne deken stond. hij zweette vreselijk, bij 2 of 3 graden boven nul. pas als het vroor , had ik er wat aan. ik heb dus nog een 200 g. deken erbij moeten kopen. dan kan je dat beter doen, en als het echt -10 is er een dekentje onder doen, dat spaart een hoop geld. een zo dikke nek heeft die van mij trouwens niet, ik heb het gewone model bucas, heel stevig.