[TI] "Lieve" Tinkers?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

"Lieve" Tinkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 15:32

Gezocht: brave Tinkers, bij voorkeur types die normaal in de wei staan en goed uit de ogen kunnen kijken. Ze zijn zeldzaam, maar een poging ondernemen kan altijd

reden:

Nummer 1:

"Lieve baby" Arwen die binnen 3 dagen 2X dwars door het draad van de bak rent om gezellig bij het baasje te komen gevolg..draad compleet kapot.

Nummer 2:
een dag later komt de arme baas bij de wei waar ooit 5 paarden instonden.. ??? waar zijn de paarden? na een kort onderzoek en het volgen van de ravage tot de conclusie gekomen dat "baby" zichzelf dwars door 4 lijnen schrikdaad had gegooid en gezellig de hele kudde naar de buurwei had verplaatst. gevol: totaal kapot hek en 4 kapotte linten die we uit de bomen ( !!!) konden trekken

Nummer 3

Dezelfde dag als de uitbraak...Eten geven in een wei met 2 Tinkers lijkt makkelijk, maar als je Lowara heet en hoog in de rangorde staat is dat toch wat moeilijker voor de arme baas.
Nietsvermoedend loopt ik achter haar langs om haar emmer te pakken en vergeet dat "zwaan kleef aan" Arwen achter mij aan hobbelt.
Lowara ziet vanuit haar ooghoeken Arwen wel,maar niet de arme baas en na flinke mep nummer 1 tegen de schouder lag de arme baas vol in de modder, flinke klap nummer 2 kwam op haar arme derriere terecht en klap nummer 3 op het been. ( zie foto Clown )
Baasje not happy... en toen die eenmaal opstond en de emmer te pakken had was Lowara ook niet meer happy en zag ze ineens sterretjes? zooooo gek?

Stukje been, het gaat helemaal rondom Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

Nummer 4:
Dag 3: De dierenarts vind Tinkers ook niet meer suf Nagelbijten / Gniffelen de inenting van de schimmelinfectie zal hij zich nog lang kunnen heugen. even Lowara aan het halster vastpakken? no problem.. gaat de arme meneer wel vol vermogen mee naar achteren omdat Lowara geen behoefte heeft aan een spuit Clown
Arwen's spuitje dan? ook geen probleem, Tinkers kunnen ebst steigeren en snel wezen hoor! en sterk? hoe KOM je erbij! die meneer kan best aan het halster en al mee de lucht invliegen hoor, kan ik best dragen Ja

Hoezo met Tinkers beleef je nooit iets? Dit alles is binnen 3 dagen gebeurd Nagelbijten / Gniffelen
Les 1: zet het stroom zo hoog mogelijk ivm lompe Tinkers en les 2.. laat moeder en kind pas bij elkaar als je zelf in veiligheid bent Clown

flettie

Re: "Lieve" Tinkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 15:50

Ach, het blijven ook schatjes he? Tong uitsteken

Anouk13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 15:54

haha ojee:P

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 16:09

haha! ondanks medeleven met je blauwe been, moest ik toch wel erg lachen Nagelbijten / Gniffelen
ja dag hoor, brave tinkers Tong uitsteken

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 16:19

frenia schreef:
haha! ondanks medeleven met je blauwe been, moest ik toch wel erg lachen Nagelbijten / Gniffelen
ja dag hoor, brave tinkers Tong uitsteken

ik ben hier zwaar aan het lijden hoor!! en mij dan uitlachen Clown

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 16:29

Dat moet auw gedaan hebben Nagelbijten / Gniffelen

De mijne hebben? Is vreselijk braaf aan de hand, sloopt geen schriklint, is maar 1x uitgebroken omdat er een op hol geslagen paard bij hem de wei in kwam denderen met de kar (op zijn kant) er nog aan vast, en zelfs toen sprong hij nog over het draad heen i.p.v. er door heen.
Zal nooit meppen met mensen in de buurt, ook al is hij de grote baas op de wei, met mensen in de buurt verroert hij geen vin, ook niet als hij zelf gemept wordt (neemt vervolgens zodra mensen weg zijn de paarden wel te grazen...), en heeft helemaal geen voernijd.
Dierenarts? Prikken maar, is wel eng maar zal nooit wegrennen/omhoogkomen/etc. Zelfs de tandarts kan de klem in zijn mond doen en vijlen zonder dat iemand hem ook maar vast heeft. Spuitjes kunnen overigens ook in de wei gegeven worden, zonder halster Ja

Er zit maar 1 maar aan..... wil je rijden? Fasten your seatbelts, we're ready for take-off Haha!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 16:32

dat klinkt ook al als zo'n schatje Clown wat een brave dingen zijn het toch he, die Tinkers Lachen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 16:36

Clown Wat ben ik blij dat ik een ruin heb... over het algemeen wel een goedsul Ja Alleen soms wat ongeduldig en dan ZEER vast in zijn mening.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 16:58

Nou die van mij is ook zo'n deugniet. Het is wel n ruin, maar zelf heeft ie dat nog niet door Clown
Andere paarden moet ie niet zo, dat is vaak genoeg ruzie..
Ik heb ook al eens een blauw been opgelopen, maar wel vooral mn eigen schuld.. Hij stond met zn hoofd buiten de stal, zag mij niet.. Ik was vanuit de staldeur opzij de hooibak aan t bijvullen.. Al eens geklopt om even te laten weten dat ik er was.. geen reactie.. ik dacht het zal wel goed zijn. Dus ik zet de bak hooi terug, en wil hem even aaien op zn schouder.. En hij schrikt zich een ongeluk, schiet naar de andere kant van de stal.. Bij mij was het donker, dus hij zag alleen de hooibak en trapt vol tegen die bak! Bak tegen mijn been op, dat vieze, stinkende hooiwater van boven tot onder over me heen!! Bah Tong uitsteken

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:08

geweldig he die super brave beesies

hahahahaha
ben benieuwd wat er nog meer komt Haha!
sterkte

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:17

Hahaha, wat een stoute tinkers zeg! Die van mij is eigenlijk superbraaf! KOmt naar je toe als je hem roept, loopt niet weg als hij ziet dat je rijkleding aan hebt. Is altijd blij me te zien, met borstelen is ie geduldig, wassen, geen probleem, rijden super braaf, mennen superbraaf. Soms wil hij wel eens niet in het water, maar gaat dan toch als ik dat wil. Hij heeft maar 1 nadeel, hij kan zo asociaal doen tegen zijn soortgenoten. Bijten en jagen. Vooral als ze in de bak staan en niet in de wei. Maar voor mij is ie super en geen nadelen op zijn gedrag in de kudde na dan.

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:32

dat zal wel een tijdje duren voordat je blauwe plekken weg zijn en jij kijkt voortaan wel twee keer om je heen voordat je iets doet ze wegen zwaar die tinkers en schoppen hard maar ik ben ook een keer geschrokken toen perfect een tinkermerrie van een paar 100 kg tijdens het land mesten op 2 cm achter me stond terwijl ik zeker wist dat ze aan de andere kant van het land stond ik heb haar niet aan horen komen het spook en daar ging mijn kruiwagen en ik kon weer overnieuw beginnen die van ons (pallieter) is superbraaf (tot nog toe)maar het veulen wat erbij staat is echt een monster en heeft al 4 keer alle draden gesloopt en gaat met zijn achterbenen in de waterbak staan stampen kan je weer water verversen en zijn moeder kijkt niet eens op ze zou hem eens moeten opvoeden

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:46

Mijne is redelijk braaf,, alleen een aantal keer onder (!!!) de stroomdraad door geschoven, mevrouw denkt dat ze slank genoeg is, maar helaas komt heel de draad mee als ze er onderdoorschuift.
Wormenkuur is het ergste wat er bestaat, als je het direct in dr mond doet hang je aan een steigerend paard.. nee er moeten eerst hele wen-aan-de-spuit sessies komen voordat mevrouw dat enge ding in de buurt van dr mond laat.
En als je fijn gaat dressuren,, of je zit net in de barage van de springwedstrijd,, rent ze maar o zo graag in volle galop de ring uit, het liefst dan ook nog onder een laag afdak, waar het baasje maar net onderpast.

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:48

'helaas' een herkenbaar verhaal.....ook hier geen 'lieve' tinkers. Heb zojuist nog een beenwond behandeld omdat er een over een hek sprong van 1.60 mtr.......gewoon omdat ie graag bij de ander wilde zijn Tong uitsteken
Gedeelde smart is halve smart zullen we maar zeggen Knipoog
Maar uhh...die blauwe plekken zien er pijnlijk uit Ach gut

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:49

Oei, dat is minder prettig. Hoe is het met je schouder en derriere? I be te moe om het hele topic (Ahum) door te lezen, dus vraag ik het maar. Ziet er wel mooi blauw uit hoor, daar niet van. Nja, veel uhm, tja, sterkte? verder.
Groetjes, mij

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 20:41

Auwww, ziet er niet fijn uit Ach gut !
Ik zou je verhaal een klein half jaartje geleden bijna niet geloofd hebben, TOTDAT Aiden geboren werd ... ook een draak van een veulen op "uitbreekgebied". Verder een schat hoor, maar hij is zo lomp als hij groot is .... heeft zich een paar weken geleden al op een hek gespiesd omdat hij het weitje met kippen/konijntjes/schaapjes 'ns van dichtbij wilde bekijken ... heeft al een keer met z'n voorbeen vastgehangen in een (hoog opgehangen !) hooinet (daarna was het uiteraard exit hooinetten ...), heeft al een aantal planken uit de schuilstal gesloopt .... is met volle vaart op een tractor geknald en er overheen geduikeld .... echt een paardje uit duizenden dus Knipoog

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 20:53

mijn been gaat prima hoor Lachen maar ja, Lowara en Arwen zijn van karakter wel ongeloofelijke sullen,alleen ja.. in een kudde even iets minder Nagelbijten / Gniffelen

@ Keevagirl, jouw verhaal.. dat beschrijft die van mij PRECIES Clown

doggiezzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:58

ach ja, hier ook dagelijks gebroken planken in de bak,tinkers die hoger dan zichzelf kunnen springen. gemiddeld 1 keer in de 3 maanden een boze buurman omdat er een kudde (8) in zijn bloementuin staat.blauwe tenen en gekneusde ribben en vingers enz enz..... maar hou toch wel van ze hoor.haha.oja, stallen zelf openmaken kan ook nog.en halsters en dekens???kan je die ook eten???

AnneIrisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 22:11

mijn stink is ook zo'n 'schatje'

ik bok bijt en steigert als iets niet gaat zoals ik dat wil.
uitbreken is het leukste wat er is Clown over hekken heen, door draden heen, onder draden: het is allemaal even leuk.. 'ik moet dan ook bij paardjes staan! 5 weidemaatjes vind ik niet genoeg' Bloos

stal open maken vind ik ook een leuke hobby: de voerkamer heb ik al gevonden.. en jaa ook die deur kan open Haha!

zadelzeep eten is een leuke hobby.. net als stil blijven staan in de stapmolen zodat het hek tegen mijn kont blijft hangen en na 10min maakt de molen heel veel herrie en is hij vastgedraaid! leuk leuk.. baas vind het alleen minder Verdrietig

bij de baas van de privestalling in de tuin gaan staan en de planten eruit trekken en het grind omploegen was erg gezellig. .helemaal toen ik mijn vriendje ging roepen, toen kwam hij ook helpen! Koe
hoefsmid vind ik niet lief dus ik schop hem altijd heel hard Duivel
en dan hoef je me ook niet aan te komen met van die vieze wormkuren of verdovingen want daar ben niet van gediend, als je denkt dat je me toch zover krijgt dan kom je erachter sterk ik ben Tong uitsteken en ik kan hard rennen hoor! Knipoog

ookal vraagt mijn baasje zich wel eens af waar ze aan begonnen is, ik ben toch haar lieverdje hoor..
en lol hebben we zeker! Haha! Bloos

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 22:46

Heb ik toch wel voorbééldige tinkes als ik het zo hoor Haha!
Die steken alleen deugnieterij uit als ik niet aanwezig ben Nagelbijten / Gniffelen en dan nog beperkt zich dat Knipoog

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 23:53

Frenia.. wil je ze ruilen? Clown voor uitbrekende trappende Tinkers die onder het rijden spoken zien en te sterk voor hun geest zijn?

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 04:59

mijn altijd ,ughe, zo brave Chuckie heeft ook zo zijn eigenaardigheden, stal slopen, gebeld worden door het bedrijf verderop dat mijn schat daar het gazon aan het leeggrazen is, ik: nee dat kan niet, hij staat hier in het land, NOT....

als er iemand o0p zijn rug zit die hij echt niet leuk vind dreigt hij achteruit de sloot in te lopen, vorige verzorgster dacht, ach dat doet hij niet, PLONS, beide tot aan de hals in de drek en eendenkroos.....

verder is het een perfect paard haha

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 08:16

net even weer op de stoel gekropen, wat ee geweldige verhalen Haha!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 08:46

Nagelbijten / Gniffelen Haha!

*kucht* ik heb écht een lieve tinker dan! Het enige wat die grappenmaker een keer heeft gedaan is over het kapotte draad stappen, langs de sloot gaan wandelen en er vervolgens indonderen en niet meer uit kunnen. Gevolg: twee volledige brandweer auto's en een overstuur baasje Ja
Verder breekt ze niet uit, trapt ze niet, bijt ze niet, is ze bomproof..

Best wel saai Nagelbijten / Gniffelen Clown

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 11:02

O ja helemaal vergeten te vertellen. Waar Spet staat staan nog een aantal tinkers en 2 shets en 2 bruine paarden. Laatst was ik een stroomdraadje vergeten en toen hebben ze met z'n allen dus wel de boel op de kop gezet. Zelfs in de sloot gelopen en overal natuurlijk gescheten. Eén voordeel was het wel, we hoefden de slootswal niet meer te maaien Haha!