[TI] Heb ik dat: Bonita is gedekt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DianneM

Heb ik dat: Bonita is gedekt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 18:14

Bonita is vandaag gedekt door tinkerhengst Indy.. Bonita is ontsnapt uit haar weitje en Indy is door de sloot heen gezwommen naar Bonita toe. Werd vanmiddag om 13.00 uur gebeld door Annelies, die weer gebeld was door de boer.

Bon heeft helemaal een schrale en opgezette doos, omdat ze vorig jaar is dichtgezet. Heb vanmiddag ook meteen de dierenarts gebeld en die raadde mij aan om haar even een paar dagen binnen te zetten om even af te wachten of ze geen ontsteking krijgt..

Over 18 dagen komt de dierenarts scannen op dracht. De kans is zeer klein, maar wil we zeker weten dat ze niet drachtig is, voor ik over 11 maanden ineens verrast wordt met een kleine uk en een uitgescheurde Bonita.

Indy is nu echt helemaal het mannetje, vandaag dus ontmaagd.. Bonita had een zeer tevreden blik in haar ogen en ze stonden vanmiddag lekker samen te grazen, net als het befaamde sigaretje na de sex..

Had vanmiddag echt zoiets van: Heb ik dat!!

Groetjes Dianne

KootMiraDrum

Re: Heb ik dat: Bonita is gedekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 18:27

Heb je zinkzalf of een andere zal voor d'r doos?
Heb jij dat weer??? Knipoog
Is ze nu elemaal uitscheurd dan of niet?

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 18:38

Nee, godzijdank helemaal niet!! Daar was ik heel erg bang voor. Het heeft gelukkig toch goed meegerekt. Mocht er van de dierenarts niks op smeren, maar moest koelen met water, dat had ik al gedaan op het moment dat ik belde. Ik zag haar achterste en dacht echt bij mezelf "Auwtsjjjj", dat moet gekoeld worden..

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 18:39

Hmmm, nou, de d.a. zal wel weten waar hij/zij/het over heeft Knipoog
Mijn eerste gedachte was schraal -> babybillenzalf

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 18:41

Ik was allang blij dat de tinkerhengst over de sloot was gezwommen en niet een van de belgen Lachen Indy is maar 1.35 hoog en niet zo groot geschapen Bloos!

Het moet zo schoon mogelijk blijven, alles wat je erop smeert kan ook weer gaan irriteren..

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 19:25

Toch nog een geluk bij een ongeluk dat het inderdaad een klein hengstje is, zeker als er ook Belgen staan Bloos!
Hopelijk is het niet raak, en geneest de boel netjes Ach gut

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 19:48

Haha, liefde maakt blind. Gelukkig was het maar een pony en geen Belg. Zaak is nu wel die 2 beter uit elkaar te houden anders gebeurt het over 3 weken (mocht ze weer hengstig worden) opnieuw. Enfin, ze hebben wel lol gehad Lachen

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 19:59

nou weet ik niet of ik je moet feliciteren als er een kleine op komst is, maar aangezien ik dat toch altijd vreugdevol vind (zeker nu het tink x tink is Knipoog) zou ik het toch wel doen Haha!

Maar goed, eerst eens naar het hier en nu kijken: auwtsj! maar goed, ze heeft zich mooi laten doen, dus op het moment zelf kan ze niet écht geleden hebben...
Hopelijk helpt het koelen goed en ik ben alvas benieuwd naar binnen drie weken!!!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 21:25

@ Frenia: Je mag me dan best feliciteren, mocht ze drachtig zijn hoor, ben lang bezig geweest met allerlei onderzoeken waarom ze niet hengstig wilde worden en waarom er steeds geen follikel kwam. Had me er net bij neergelegd dat ik nooit een veulen zou krijgen met Bonita, gaat ze even lekker van bil met de overbuurman!! Tink x tink is zeker super, mede omdat het toch wel een bijzondere hengst is, hij is 1.35 hoog en roan (bruin) van kleur. Volgend jaar gaat hij ook naar de hengstenkeuring van het ICS. Alleen wel jammer dat hij dus nog geen goedgekeurde dekhengst is. In ieder geval weet ik wie de mogelijke pa gaat worden.

@ Flicka: ze stonden in eerste instantie ook 100 meter uit elkaar, met scrhikdraad om de merries en dus 100 meter verder een hele brede sloot. Bonita is over het schrikdraad heengesprongen en de hengst door de sloot heen gezwommen of er overheen gesprongen, maar denk eerder toch gezwommen.

@ Mazzel-meid: heel erg zou ik het niet vinden, tis alleen dat ze op de kliniek moet bevallen of op stal onder toezicht van een VA, omdat ze een knipje moet..

Tis inderdaad even afwachten tot over 3 weken, denk niet dat het wat is, maar ik zeg nooit nooit.. Moeder natuur kan toch wel eens verrassingen in petto hebben..

Dit is Bonita's vriendje:
Afbeelding

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 21:28

als ze een veulentje krijgt.. houd je bem dan??

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 21:30

darkmoona schreef:
als ze een veulentje krijgt.. houd je bem dan??

Ja, want het zou wel een wondertje zijn àls dat zou gebeuren.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 21:35

En weet je wat ik eigenlijk het ergste vind? Dat ik het niet eens zelf heb gezien

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 21:36

het zou idd een mooi wondertje zijn omdat de kans zó klein is, maar zoals je zelf al zegt: soms heeft de natuur rare dingen in petto...

tis iig geen misse vent Knipoog je had het slechter kunnen treffen Nagelbijten / Gniffelen

edit: haha, ja, je bent nu iig wel foto's ontlopen Tong uitsteken

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 21:44

Weet je wat ik me net ook zit te bedenken: àls er een veulen zou komen zou Bonita's weidemaatje van 6 jaar oud de oma worden van het veulen, terwijl Bonita zelf 13 jaar oud is.. RAAAARRR

De meest rechtse op de foto is de moeder van Indy, zij is bruin-bont, 1 maanoog en is 1.38 hoog.
Afbeelding

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 21:45

Teuntje111, na de uitslagen dat er geen activiteit in de eierstokken was zou ik proberen nergens op te rekenen.
Mocht het toch iets opleveren dan is het WARE liefde! Lachen

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 21:52

fjordkootje schreef:
Teuntje111, na de uitslagen dat er geen activiteit in de eierstokken was zou ik proberen nergens op te rekenen.
Mocht het toch iets opleveren dan is het WARE liefde! Lachen

Ze hebben elkaar in ieder geval zelf uitgekozen Bloos!

Daarom baal ik er ook best van, omdat ik eigenlijk wel weet dat dit toch niks oplevert. Tis alleen zo stom gegaan.. Meestal ontsnappen de hengsten naar de merries, maar nu was het een merrie die ontsnapte naar de hengst.. Dan moet ze wel erg last hebben gehad van haar hormonen, want ze slaat bijna altijd naar alle paarden die achter haar langs lopen. Heb met evenementen ook altijd een rood strikje in haar staart. Had dus totaal niet verwacht dat ze überhaupt toe zou staan gedekt te worden, laat staan nadat ze dichtgezet is. Het werd me ook door elke dierenarts afgeraden om haar natuurlijk te laten dekken omdat ze zo nauw was en ben met veen KI stations en hengsten bezig geweest informatie in te winnen.

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 21:58

Oei, naja ik hoop natuurlijk voor je dat het wat word maar als de kans zo klein is zou ik nergens op rekenen dan is de tegenslag niet zo groot als het niet komt, komt het wel dan is het natuurlijk dubbel zo leuk!

Gr annique

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 22:00

Misschien een domme vraag maar "dicht gezet" wat moet ik me daarbij voorstellen en waarom doet men dat?
Het zou iniedergeval wel heel bijzonder zijn...!!!En wat vind de eigenaar van de hengst ervan?

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 22:05

De eigenaar van de hengst was even verbaasd als ik! We stonden gewoon perplex van wat er gebeurd was vandaag, zij was ook degene die me belde vandaag.

Dichtzetten doen ze bij merries die een "luchtzuigende" vagina hebben. Bonita had nog meer complicaties, ze heeft namelijk ook een vaginaverlamming. Hierdoor verloor ze tijdens het mesten ook haar urine, waardoor ze chronisch ontstoken achterbenen had en erg vervelend te rijden was, omdat ze ook urine tijdens het rijden verloor, zelfs met bokken en rollen verloor ze urine. Ze plaste nooit "los' van het mesten. Nadat ze dicht is gezet, was ze helemaal van dit probleem af. Nu staat ze ook op stal om te kijken of er niks beschadigd is en of ze geen ontsteking gaat ontwikkelen. Ze had een gaatje van ongeveer 5 cm lang. Dat was eerst open tot aan haar anus. Ze is een keer erg uitgescheurd geweest dus.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 22:08

Bonita het is net wat FK zegt, reken er maar niet op, mocht het wel zo zijn dan is dat echt een leuk meegenomen wondertje.

Maar over dat knipje ik weet dat de merrie`s bij onze pensionstal (kwpeners) altijd ingeknipt worden en na de bevalling weer dichtgezet worden, en ze bevallen allemaal goed zonder da. Lees net je laatste post bonita heeft nog meer probleempjes.
waarom dat inknippen is geen idee, Maar daarom kan het dus best goed gaan uiteindelijk.

laten we eerst maar afwachten wat de uitkomst is he.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 10:29

Ja dat inknippen ja.. Zit ik eerst allemaal moeilijk te doen naar hengsten te zoeken die op KI dekken, blijkt ze het natuurlijk ook nog prima te kunnen Clown

Na lang piekeren hoop ik eigenlijk dat ze niet drachtig is, scheelt me een hoop kopzorgen.. Ook richting de bevalling toe, want ze kan echt niet zonder begeleiding bevallen. Dan zou ze er blijvend schade aan overhouden.

KWPN'ers worden vaak minder dichtgezet als wat er bij Bonita is gedaan, die is ook zeker 20 cm naar binnen toe dichtgezet. Vaak wordt het alleen aan de buitenkant gedaan, ter voorkoming van baarmoederontstekingen, maar Bonita heeft ook meteen een vulvawand-correctie gehad.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 10:30

Ja oke dat veranderd de zaak een beetje ja, nou eerst maar afwachten he,

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 12:26

dat was mijn eerste gedachte ook, love at first sight Lovers Haha! ze hebben beide een pleziertje gehad dus.

Enya_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 16:16

ja ja mijn mannetje is ondeugend geweest hij is bij de vrouwtjes langs geweest .
het was idd wel een beetje dom om ze zo dicht bij elkaar te zetten .
heb mijn merrie's inmiddels weer verhuisd en Indy staat weer veilig ver weg van de merrie's vandaan .
ik moet zeggen ik ben er wel een beetje van geschrokken maar weet nu wel dat het een echte vent is die graag bij de meisjes wil zijn .
ik zou het voor bonita wel leuk vinden als ze naar veel onderzoek toch drachtig zou kunnen worden .
we weten het over 3 weken wel .
ik zou in elk geval wel trots zijn als hij papa wordt het was alleen nog niet de bedoeling dat hij dit jaar al zou gaan dekken .

biancavaneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 12:09

He suffies,

Lekkere aktie hoor, de merries (waaronder dus een hengstige merrie) naast de hengsten te zetten. Dat doen jullie dus 1 keer en niet meer.
Toen an het mij vertelde moest ik eigenlijk wel lachen hoor, wat een aktie, maar goed... Ken beuren he zullen we maar zeggen.
Nou Indy voelt zich nu wel het mannetje hoor!! Eindelijk een wippie gemaakt. hahahahaha
He diane ik hoor wel of ze wel of niet drachtig is, hele kleine kans, maar je weet het niet he.
En de merries zijn idd verhuisd naar een ander landje, dus ze staan weer veilig! ihihhihiihi
nou dames, ik hoor het allemaal wel

ciao ciao