[TI] Het is officieel =D!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Het is officieel =D!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 17:27

Voortaan rij ik dus op 'Irish Cob Stal De Mispelhoeve'. *LOL*

Toen ik er vandaag aan kwam, met ons mam Vork, gelijk gewoon héle aardige, normale mensen etc. Even gepraat enzo. Daarna even kennis gemaakt met de paarden in de wei. [5 Irish Cob's, 1 zwartbonte shetlander, en 1 bruinbonte kruising paint.]
Daarna de paarden uit de wei gehaald en ben ik Whimpy gaan longeren. Ging echt súper voor een groen paard. Whimpy is 3 maanden geleden zadelmak geleerd en bereden. Toen ze voor het laatst bereden werd was dat 4 weken geleden en toen ging hetallemaal érg braaf. Uiteindelijk ben ik er zelf ook nog 'ns op gaan zitte nvandaag, Corina [eigenaresse] hield d'r vast aan longeerlijn. Na 3 passen was het al een hoop gestuiter en bokken. Zo hebben we nog 5 minuten rond gereden en uit eindelijk begon ze echt ontspannen te lopen, zelfs een beetje na te geven en kon de longeerlijn al wat losser. Af en toe nog even proberen te bokken en steigeren, maar echt súper gewoon voor een paard wat 4 weken wei rust heeft gehad, en daarvoor alleen maar 2 maanden zadelmak/de basis geleerd heeft.
Daarna nog Bonnie gelongeerd, een pony die echt nog níks kan. Kreeg al de opmerking dat ik op moest passen dat ze niet ónder de draad door zou gaan, maar bij mij was dat niet het geval. Bonnie vond het érg grappig om er gewoon overheen/doorheen te springen. Nagelbijten / Gniffelen maarja, het was echt heel erg leuk. *LOL* en mag nu met trots zeggen dat ik Whimpy zo'n beetje verder mag gaan beleren enzo, in het begin met hulp van Corina. *LOL*

Nouja; hier wat foto's.. Binnenkort zal Corina met rijden ook wat foto's maken en dan zijn ze ook zéker te zien. *LOL*

Afbeelding
Links Bonnie, Rechts [met de bles] Whimpy. Lovers

Afbeelding

Whimpy spreek je overigens uit als Wiempiej. Knipoog

Steef_

Re: Het is officieel =D!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 17:58

aaah mel
kei leuk voor je man
whimpy lijkt me egt een super leuk beestje !
haha zo te horen egt iets voor jou
veel plezier nog met haar Bloos
ik ben erg benieuwd naar de rij foto's die zo te horen dus nog komen Clown

Aukjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 18:17

aaaaah mel echt suuperleeeuk!! ze zien er echt vet uit man!! ik ben benieuwd naar wat meer foto's over een tijdje!!(A) maar ze klinken echt suuperleuk!!
gefeliciteerd met je nieuwe verzorgpaardjes Clown

Oekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 18:43

wat leuk voor je!!!
echt een mooi beesje Lachen

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 18:51

Maar ga je nou een cob verzorgen of een paint? Want volgens mij zijn de 2 op de foto paints. Maar ze zien er wel leuk uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 18:52

een cob. Whimp is toch écht een Irish Cob. Knipoog Bonnie is de enige kruising! paint daar. Lachen

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:00

Wat leuk voor je!!
En ook super leuke paardjes!, k hoop dat je het naar je zin gaat krijgen daar Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:28

Ja dat zal vast wel *LOL* , die mensen zijn zó aardig, had ook gelijk het gevoel alsof het heel normaal was dat ik daar liep enzo. echt heerlijke plek om daar te mogen rijden enzo. *LOL*

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:28

tsja sorry, maar ik ben niet overtuigd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:44

Haha nouja sorry, ze hebben daar toch echt de bewijzen liggen op papier dat het toch echt een volle tink is.

vemrulz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:51

Echt heel leuk voor je Mel! Leeuk paardjes ook ! Lovers
Ik ga wel een keer mee, haha Cool

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:55

Zo gaaf voor je Mel!
Veel plezier &zo daar, maar dat komt vast goed Lachen

puzzeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:40

Proficiat!!

Heb het trouwens even voor je op de site nagekeken, maar als de moeder Whisty is en whimpy op 15 juli 2003 geboren is dan is ze opgenomen in VB2 dat was de oude crossbred sectie. Als ze 3 jaar of ouder zijn kunnen ze worden aangeboden op een premiekeuring en dan bij het behalen van een 2e premie of hoger worden ze opgenomen in het hoofdstamboek, en dus geregistreerd als echte Irish Cob. (Dit even om alle eventuele discussies voor je op te lossen:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:43

Haha dankje. Lachen ik weet niet wie de moeder is, zal morgen ofzo eens navragen. Lachen

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:57

Gefeliciteerd! Lachen

Echt leuk voor je mel! ook omdat de vorige keren steeds niet lukten!
Echt super gaaf! Hopelijk gaat het goed met rijden en dergelijke! Lachen

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 05:12

puzzeltjuh schreef:
Proficiat!!

Heb het trouwens even voor je op de site nagekeken, maar als de moeder Whisty is en whimpy op 15 juli 2003 geboren is dan is ze opgenomen in VB2 dat was de oude crossbred sectie. Als ze 3 jaar of ouder zijn kunnen ze worden aangeboden op een premiekeuring en dan bij het behalen van een 2e premie of hoger worden ze opgenomen in het hoofdstamboek, en dus geregistreerd als echte Irish Cob. (Dit even om alle eventuele discussies voor je op te lossen:)

Ah duidelijk dus, ik kon me al niet voorstellen dat ze opgenomen is als Irish cob, niets ten nadele van het paardje, maar het IS gewoon geen volle Irish Cob. Neemt niet weg dat het een plaatje is om te zien.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 06:37

He Hallo,

Proficiat he!! (had ik al gezegd maar toch!!)

Ik ben gister ook gaan kijken bij dezelfde privestal!!
Wat een geweldige mensen zeg! En een super plek om te rijden!
We hebben het goed getroffen!! Ik ga daar Dilayla rijden een grote ICS cob van 1.58 m. Zondag ga ik haar voor het eerst proberen dus ben heel erg benieuwd! Haha!

Whimpy is een kruising net als Bonnie. Bonnie is waarschijnlijk gekruisd met een paint ofzo. En bij Wimpy verwachten ze iets met meer bloed... Vandaar ook haar tirade van gister met jou erop hahaha maar dat neemt niet weg dat het een super leuk beestje is!!!

Dus heel erg veel succes en tot snel!!
Kunnen we eens kennismaken!

Groetjes Iris
Laatst bijgewerkt door Iris1702 op 29-06-06 07:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 07:25

We hebben het zeker goed getroffen Haha!, idd ze ging even behoorlijk tekeer toen ik d'r op zat, maar toen ik Bonnie aan de longe had, die was me toch ook bezig. Nagelbijten / Gniffelen Clown

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 07:29

Ah leuk joh Lachen veel plezier nog

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:40

Gefeliciteerd meid! Lachen
Ik vind super leuk paardje & heel veel plezier samen! Lachen

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:42

Lovers
aah keileuk voor je mel Haha! als hij goed is ingereden gaan we wel n keer samen met robin en hem naar het bos he?! Cool

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 22:35

Nagelbijten / Gniffelen hoop gestuiter en bokken en t dan zo súper en braaf vinden Rolleyes omdat ie 4 weken niet gelopen heeft en pas net ingereden Nagelbijten / Gniffelen ...

Mijn vriendin heeft best veel tinkers ingereden en had er (geloof ik) hooguit OOIT 2 of zo die een keer een bok gegeven hebben en 1tje redelijk rodeo (bij 1ste keer erop), en de rest dus NOOIT bokken, hooguit eens wegschieten, willen gaan rennen of door een hekje rammen Nors opkijken , maar t meerendeel zette nooit echt een stap verkeerd Knipoog (wel ook al heel rustig aan laten wennen aan longeren en zadelmak gemaakt, dus niet pats boem enzo, dat scheelt ook al Knipoog )

Dus klinkt voor mij best heftig Nagelbijten / Gniffelen

en dan wel geen echte cob (iniminisokjes), maar daar hoeft t niet minder leuk om te zijn Knipoog Veel plezier en succes Muziek!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 08:58

Ze is in die 4 weken rust gewoon gelongeerd hoor. En daarna was 'ie idd súper braaf, ik zou niet weten waarom een paard dat 6 bokken geeft, de rest van de tijd dat je erop zit niet super braaf zou kunnen zijn Verward ..

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 19:49

Verward Nagelbijten / Gniffelen ik denk dat je het verkeerd begrijpt Knipoog

*probeert t nog eens uit te leggen*

Ik vond het gewoon heel grappig Clown dat jij verteld dat ie zo braaf was enzo, maar ook dat ie zo stuiterde en bokte (wat ik dus bij tinkers nog niet zo erg heb meegemaakt Knipoog )
--> dit klinkt voor mij dus als niet zo braaf Bloos --> ik zou er bv zo niet op durven als ik dit hoor Knipoog
(maar heb dan ook 3jr niet paard gereden door n bepaald paard, dus ben nu af en toe nog held op sokken Bloos )

Maar dus leuk/ grappig dat jij dat nu al erg braaf vond Knipoog en kan alleen nog maar beter worden toch OK dan!

Vriendjes zijn? zie nu ook als ik mijn andere stukje doorlees dat t anders over kan komen Bloos

Veel succes en plezier ermee Muziek!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 20:43

inderdaad gefeliciteerd! en wat is het preceis voor een stal? handel, fok, manege?