[TI] Twijfel-twijfel: wil graag nog een keer een keuring doen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DianneM

Twijfel-twijfel: wil graag nog een keer een keuring doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 17:34

Bonita heeft vorig jaar bij het ICS op 25 september in Beverwijk een voor de tweede maal een eerste premie (en 2e bij het dagkampioenschap, kampioen sectie C) gehaald bij het ICS en daarmee is ze toen ook stermerrie geworden.

Ik vond het een ontzettend leuke en vooral spannende dag toendertijd en zou het eigenlijk graag nog een keertje willen doen, maar meer als ster kan ze niet halen..

Wat zouden jullie doen? Bonita is het laatste jaar enorm veel mooier geworden en eigenlijk kriebelt het wel om nog een keer een keuring mee te doen, omdat ik de sfeer toch graag nog wel een keertje mee zou willen maken.. Toch nog een keertje gaan? Of toch maar niet?

Zo was ze vorig jaar op de keuring (foto gemaakt door de fotograaf van het ICS):
Afbeelding

Draf-foto (link) van vorig jaar op dezelfde dag:
http://plaatjes.teuntjes.com/Bonita_Keu ... es/166.jpg

En zo is ze nu:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door DianneM op 20-06-06 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Kytha

Re: Twijfel-twijfel: wil graag nog een keer een keuring doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 17:38

waarom niet? al is het alleen maar voor de sfeer.
kost natuurlijk wel wat geld, maar je kan het altijd proberen. Je hebt iig niks te verliezen
Ik vind haar trouwens een ontzettend mooie merrie!! Nu inderdaad veel mooier al toen!
Ik wil met mijn 2 merrie's ook nog eens terug. Shak heeft een 2e premie gehaald als 3 jarige (140 punten), en is inmiddels ook mooi uitgezwaard. Darlah is alleen opgenomen op een thuiskeuring, maar met erg slechte cyfers voor conditie en bespiering omdat ze er toen zo slecht uit zag..

rommulus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 18:14

ik zou gewoon gaan ik vind keuringen ook leuk helaas kan ik er dus niet meer aan mee doen.
maar als ik kon zou ik er zeker 1 keer per jaar aan mee willen doen de punten boeit me niet echt meer er klopt namelijk ook geen donder van.
het is een leuke ervaring voor jezelf en voor je paardje je leert weer mensen kennen enz enz.

dus gewoon gaan voor de lol

jacky2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 19:07

Ja vind ik ook,
wij gaan dit jaar ook weer,gewoon voor de lol !

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 19:51

Tinkerbell is ook ster en mijn moeder ziet dus ook het nut niet meer in van haar te laten keuren
toch denk ik dat ik haar in westdorpe weer laat keuren (naargelang conditie, haarvreettoestand etc) gewoon voor de lol maar ook omdat ze erg veranderd si en in superconditie is momenteel dus benbenieuwd of de keurmeesters dat ook vinden en ik wil toch ook wel eens heel erg graag kampioen van de sectie worden
dus ja, in jouw plaats zou ik zeker nog eens meedoen (maar niet in westdorpe anders maakt tinkerbell geen kans )

AapjeAstrid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 19:53

Gewoon gaan voor de lol
Waarom zou je het niet doen?

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 19:56

jullie zijn maar bofkonten met jullie Stermerrie's
Kom ik aan met m'n HTK-tinkies

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 20:00

htk?
Ik denk trouwens ook dat een inschrijving van jouw kant nut zou hebben mm shakyra en darlah verdienen nog een kans om zich "te bewijzen" ben er quasi zeker van dat ze mooi scoren!!! (shak had geloof ik 140 punten? die 4 punten meer zijn zeker haalbaar, zelfs ik koester hoop terwijl angel maar 138 had )

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 20:03

@ Mazzelmeid: Whaha HKT tinkers!, denk dat Darlah erg mooie punten kan gaan scoren nu hoor! Ze is erg mooi veranderd in de korte tijd dat jij haar hebt! Zou in jou geval zeker nog een keer voor Darlah gaan!
PS: hoe is het met Shak haar been?

@ Frenia: Westdorpe is toch wel ver weg! Ik ga, àls ik ga 24 september weer naar Beverwijk. Dat is al een klein uur met de trailer. Heb wel een druk keuringsweekend, want de 23e ga ik ook al naar het NSvT met Tinkerloos haar paardjes Inderdaad heeft Bonita nu een hele goede conditie en veel meer spier op de juiste plaatsen, niet alleen een "vreetspier" op haar buik

@ Rommulus: waarom kan jij nie meer mee doen??

@ Jacky: dat is ook leuk! Macho was toch ook sterruin geworden vorig jaar?

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 20:09

vreetspier
rommulus is toch hengst? dus kan niet meedoen aan eender welke keuring en ook niet aan hk gezien niet dalende bal...toch???

opluchting teuntje

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 20:13

Dan kan je toch elk jaar meedoen met de hengstenkeuring/show? Tenminste als hij geen klophengst is

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 20:18

Ga je trouwens niet ook met Tinkerbell naar Torhout zaterdag? Ben benieuwd naar Angel

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 20:18

Ook ik vind Bonita wel in positieve zin veranderd, met eenmaal ster al behaald kan je wel toch nog een hoger puntenaantal halen?

Rommulus is al wel eens met silvius naar de hengstenkeuring geweest... is toen weggestuurd geloof ik ivm die niet ingedaalde bal?

Elke, dien een verzoekje in bij het ICS of in 2007 niet weer een keuring mogelijk is in Etten-Leur

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 20:27

ik ga ook nog een keer met gam, ook omdat we het beide zo leuk vonden. dus gewoon doen.
en wat leon zegt, misschien kun je er nog wat punten bij sjouwen.

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 20:30

Teuntje111 schreef:
@ Jacky: dat is ook leuk! Macho was toch ook sterruin geworden vorig jaar?

Ja dat klopt,mijn vader vond het zo'n gezellige dag dat hij gelijk zei
volgend jaar gaan we weer !

Dit jaar gaan we dus voor de lol en natuurlijk zoals snowdon al zei,nog
hogere punten !
en stiekum een beetje voor de dagoverwinning

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 20:31

Nou, dan ga ik mij toch maar weer opgeven voor de keuring

Moet me wel alleen opnieuw inschrijven vrees ik, had de contributie van dit jaar niet op tijd betaald, kreeg een bericht dat ik geen lid meer was van het ICS, daarna heb ik het ook niet meer overgemaakt, omdat ik dacht dat het toch geen zin meer had

Edit: NSvT doet het handiger, die schrijven automatisch af..

rommulus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 20:47

snowdon schreef:
Rommulus is al wel eens met silvius naar de hengstenkeuring geweest... is toen weggestuurd geloof ik ivm die niet ingedaalde bal?

ik ben nog nooit weg ge stuurd hoor

maar idd voor hengsten keuring zou hij nooit meer voor in aan merking kunnen komen.
een omdat ik niet meer lid ben van het ics (vind het een zooitje om maar een reden te noemen).
en hij heeft niet 1 bal wat niet in wil dalen maar 2 die niet willen dalen (heb toch stiekeme hoop dat ze als nog in dalen maar dan niet voor de dekkerij maar met oog op kanker) ik heb dus een hengst die geen bal aan is.
maar gewone keuring alleen voor zijn exterieur zou ik wel mooi vinden mischien moet ik dan maar mee doen tussen de ruinen maar ik vrees dat dat ook niet mag.

dus conclusie ik mag niet meer mee doen

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 20:51

Even off-topic, maar weet je dat ze tegenwoordig ook kijkoperaties doen om klophengsten te castreren? Dan heb je geen hele operatie meer. Eerst wordt dan wel met een echo gekeken waar de testikels zich bevinden..

Even iets heel anders: Is het niet een idee om Bonita een keer uit te brengen bij het NSvT en kijken wat ze daar kan halen? Moet ze wel uitgeschreven worden bij het ICS helaas...

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 21:01

Nee, alleen met angel. Er kunnen geen twee merries incl veulen op onze vrachtwagen dus gaan we apart
(ook omdat torhout wat druk is, met veulen is westdorpe leuker en rustiger )

vind het echt gaaf dat jullie komen!!! (maak maar lekker veel en mooie foto's ) supporters zijn altijd welkom

ik ben trouwens echt al hypernerveus!!!! ga morgen haar staart nog eens wassen en showkopstukje passen incl nieuwe voorbrenglijn ik heb echt de kriebels als ik aan zaterdag denk

dat is natuurlijk een uitdaging teuntje, maar ik zou het denk ik zelf erg jammer vinden om mijn merrie dan te moeten uitschrijven en niet te weten hoe ze gaat scoren bij het andere stamboek. Nu denk ik niet dat dat met bonita problemen geeft maar toch: zou het denk ik niet zomaar voor de lol doen

rommulus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 21:03

ik moet er niet aan denken hem onder het mes te hebben als het nog niet noodzakelijk is.
dieren arts houd hem wel in de gaten teminste dat moet ie van mij maar dan nog kun je niet in hem kijken.

en eingelijk heb ik hem gekocht om hengst te houden (gaarne geen cometaar daar over )

ik zet dit er op zodat ik niet iedereen hoef te pmen

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 21:09

@ Rommulus: bij mij komt er ook geen ruin in hoor!! Heb daar echt helemaal niks mee! Kan me daarom ook niet eens schelen wat je reden is, ik vind ruinen ook echt niks, op een enkeling na (Quincy bijvoorbeeld). Een operatie zou ik ook niet doen als het niet echt nodig is, maar mocht je toch op aanraden van de dierenats hem moeten laten ruinen, weet je dat die mogelijkheid er is.

@ Frenia: leuk he, die keuringskriebels! Vond het ook helemaal geweldig, net of ik verliefd was, kreeg geen hap door me strot, maar voelde me wel hartstikke gelukkig haha! En wassen-wassen-wassen-wassen!!!
Ik heb dat inderdaad ook met die overschrijving, zonde van haar huidige score bij het ICS en niet weten wat ze bij het NSvT gaat scoren.. Maar toch zou ik het stiekem wel willen weten

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 09:09

klophengst is ook erfelijk bepaald

Dianne. ik heb je gister gepb.

Ik zal het hier ook eens neer zetten

monument

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 09:09

waarom probeer je het niet een keer bij het NSvt?
kijken wat ze daar behaald

wil je zeker niet weg halen bij ics. zo moet je het niet zien
Maar omdat je zegt ze is al ster.
Mischien dat ze bij 2 boeken ster weet te halen
dat is natuurlijk heel wat anders en weer en nieuwe uitdaging

of zie ik het verkeert??

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 09:35

het is zeker een uidaging ja!

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 12:43

Ik had dezelfde gedachte die Nadine ook heeft.
Een nieuwe uitdaging!
Ik vind overigens de foto gemaakt door de ics fotograaf bar slecht.
Vertekent totaal door de stand van het paard en die van de fotograaf.
Jouw eigen foto is veeeel beter!