[TI] kombi tinker x warmbloed

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

POLLO

kombi tinker x warmbloed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 22:13

wie heeft er een combinatie van tinker x warmbloed gefokt.
ik ben benieuwd hoe die uitgroeien nl.
heb je foto's van ouder dan 3 jaar wil ik ze graag zien.
ik wil nl zelf een combi fokken dus ik ben benieuwd.

Chubby

Re: kombi tinker x warmbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 23:06

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 23:32

Nee.. 1 groot verschil.. POLLO is benieuwd naar uitgegroeide exemplaren

(oww... ik maakte me toch een grote typfout net... ik vergat 1 'g' )

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 23:34

Ahhhh, oké....

Uitroeien doen we maar niet.. Gaat om het karakter hé (in geval van mislukte exemplaren )..

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:20

IK zie nu bij Jewel.. Ze was geboren en echt een heel rank rijpaardje!
Maar nu ze gaat groeien zit er een dikke tinker kont in tinker gangen en iets wat sok krijgt ze

Ik denk dat je altijd wel beide rassen ziet terug komen in een kruising.

Ik neem aan dat Baggio de papa wordt * goh hoe gok ik dat zo *
Baggio heeft iets wat minder sok dan offspring,. dus mischien dat het factor minder wordt. maar ja,.,
generatie overslaan kan ook

Iig ikvind ze erg leuk die kruisingen.
Mijnus is rijpaard moeder * die ook grof is met wat vetlokken * met offspring

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:55

persoonlijk snap ik niet zo goed waarom je die twee rassen met elkaar zou willen kruizen. ik zie er geen voordelen aan, en nadelen... het wordt een middellomp paard. maar die mening kan ik herzien in de loop der tijd.

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:22

Persoonlijk ken ik het verhaal achter de keuze van Ilona. En dan is de redenatie zo raar nog niet. Ze zal zelf wel de details geven waarschijnlijk.

_Micha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:27

Ik ga dit topic maar eens volgen, zou zelf ooit ook nog wel zo'n combi willen maken maar ben bang dat er iets heel mislukts uitrolt

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:36

love_lucca schreef:
Ik ga dit topic maar eens volgen, zou zelf ooit ook nog wel zo'n combi willen maken maar ben bang dat er iets heel mislukts uitrolt

Neem aan (kijkend in je profiel) dat je het dan andersom wil doen?

Jouw merrie is redelijk grof, dan is een luxe warmbloed misschien nog niet zo'n daverend succes.

De hengst die op deze warmbloeddame moet is hoog en luxe, dat scheelt al heel veel.

Hopelijk weten we maandag wanneer hij mag springen, ze zijn al maaaaanden verliefd op elkaar

_Micha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:43

Ja, als ik zo iets zou proberen krijg je denk ik gewoon een fors gebouwt warmbloedje met een beetje sok * niet echt spetterend denk ik *
Veel suc-6 met de dekking

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 18:14

dames foto's wil ik graag zien dan kan ik zelf bepalen of het wat wordt of niet.
is er niemand met al uitgegroeide combi's

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 18:23

is niet gekruist met een warmbloed maar met een haflinger, is Chuck zijn proefdekking geweest, hier is hij ongeveer 2 enhalf a drie jaar oud, is best een beetje tinkerig geworden

Afbeelding

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 18:31

oke een haflinger is ook een wat grof gebouwd paard daarom wil ik graag warmbloed kruisingen zien
want daar gaat het in dit geval om.

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:14

bij onze vorige pensionstal staan wat kruisingen met oa een Belg en een Tinker. En 2 kruisingen van een Fries x KWPN. Weet niet of je dat bedoeld en of je er wat aan hebt, maar zet er gewoon wat foto's bij, heb je in ieder geval wat foto's van volwassen "koudbloeden" x een warmbloed (al zijn de friesen in mijn ogen toch al ietsie luxer)

April is als ik het goed heb een kruising tussen een Tinker en wat we later hoorden een Paint (dacht ik). Op de site staat nog Fries, maar dat bleek niet zo te zijn.
http://www.manegenieboer.nl/sandra%20en%20April%202.jpg

meer foto's van haar :
http://www.manegenieboer.nl/April.htm

Edgar is een kruising tussen een Belgische merrie en als vader de hengst Ed King Hill.
http://paardenfoto.fredgols.nl/Winschot ... 19B-bo.jpg
http://paardenfoto.fredgols.nl/Winschot ... 56B-bo.jpg

meer foto's van Edgar :
http://www.manegenieboer.nl/Edgar.htm

Gwen is een kruising tussen een (vrij luxe) Friese merrie en een bonte KWPN hengst :
http://www.manegenieboer.nl/Gwen%20brig ... kleind.jpg

En ook Dewi is een kruising tussen een Fries en een kwpn'er "
http://www.manegenieboer.nl/dewi%20dressuur%206.jpg

hier meer foto's van Dewi (onderste foto's is ze hoogdrachtig)
http://www.manegenieboer.nl/Dewi.htm

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:28

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 21:34

Ik heb een kruizing tinker maal kwpn. Moeder een zwarte tinker merrie van +/- 156 cm en een ongewenst bezoek van een onbekend jaarling hengstje heeft als resultaald gehad:
Pride:
Afbeelding

Afbeelding
(hij is wel mager en heeft weinig bespiering op deze foto's)

Een ruin nu 4,5 jaar oud en bijna 170 cm hoog met super ruime gangen en een super karakter. Wil graag werken maar met het koele gedrag van een tinker.
Heb meer foto's en/of info voor belangstellende.

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 22:23

kijk hier heb ik wat aan , leuk beestje hoor.
nog meer mensen met foto's.

Pellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 15:07

Leonoor schreef:
Persoonlijk ken ik het verhaal achter de keuze van Ilona. En dan is de redenatie zo raar nog niet. Ze zal zelf wel de details geven waarschijnlijk.

waarschijnlijk niet, maar bij jullie zullen er diepere, persoonlijke redenen zijn.

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 23:44

Ik ben normaal ook niet zo voor dat soort kruisingen, maar met een paard als Baggio als vader kan ik me er wel wat bij voorstellen. Die is toch meer rijtypisch en hoogbeniger. Een kruising tussen een zware tinker en een rijpaard zou ik minder geslaagd vinden, daarvoor liggen de types IMO te ver uit elkaar en kun je er geen peil op trekken wat voor veulen eruit komt, dan is de gok te groot.

Ik ken 1 kruising Tinker x KWPN, is wel een heel leuk paard uitgekomen wat geweldig kan sjouwen ondanks zijn forse bouw. Sorry voor de slechte kwaliteit foto's, het is de roan-bonte op de foto's, hij is hier 5 jaar oud:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

riona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 10:09

Die van ons is nog niet uitgegroeid, hij is 2. Maar heeft de gangen van een KWPNer.Moeder was een tinker/cob. Foto`s staan in dat andere topic. Hij lijkt steeds meer op zijn moeder alleen de vlekken ontbreken. Hij staat nu bij een andere tinkerhengst in en dan zie je wel het verschil met lopen. Persoonlijk zou ik dit niet weer doen. Het was een foutje van de pesionstalhouder. Maar ik had er liever een tinkerhengst opgehad. Nu is het van alles wat. Wel sok maar niet veel. Geen dikke benen maar wel dikker als van een KWPNer. We hopen dat hij nog meer op moeders gaat lijken want wij houden wel van dikbillen en zij heeft een geweldig cool karakter. Hij is ook heel lief en wij vinden hem ook heel mooi maar het is echt een mixje.

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 16:11

je kan er niks van zeggen zie ik wel. de ene heeft wat meer van een tinker weg en de andere wat meer van een warmbloed.

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:20

Pellie schreef:
persoonlijk snap ik niet zo goed waarom je die twee rassen met elkaar zou willen kruizen. ik zie er geen voordelen aan, en nadelen... het wordt een middellomp paard. maar die mening kan ik herzien in de loop der tijd.

Ik ben heel blij dat Cayusejuhh ze wel gekruist heeft, ik heb Jewel namelijk van haar gekocht!!!
Waarom ? Nou omdat:
-Ik zelf 1.80 ben en me zelf daarom vrij lang vind voor een standaard tinker.
- Ik van alles een beetje wil: mennen, dressuren, springen, en veel buitenrijden. Dus ik zoek een paard dat leuk voor de kar is maar ook onder het zadel (ja dat zijn gelderse en friezen ook, maar dat vind mijn portemonnee niet zo!)
- en ik hoef nergens de beste in te zijn

Daarom heb ik voor deze kruising gekozen

owja, ik wou ook graag een bonte

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:50

naja Jewel IS de beste

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:53

LecyTinker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 17:01

imo is het helemaal niet zo gek. Bedoel, een tinker is zelf bijvoorbeeld ook een kruising rijpaard x shire... Dus het enigste wat je dan doet is meer rijpaard in het bloed pompen. Bij elke kruisingen heb je de kans dat het zowel de positive als negative kant op kan gaan. Je zou bijvoorbeeld op een schattige lieve tinker die niet voorwaard is een pittiger warmbloed kunnen zetten. Of een behoorlijke pittige tinker een duffe trage hengst. Op deze manier kan je allerlei kanten op en het tinkerstamboek staat gewoon nog steeds open. Dat is niet zonder reden. De tinker zit nog steeds in de ontwikkelingsfase en dus kan je zelfs uit de combo twee tinkers nog niet eens zeggen ofdat er een zwaarbehaarde typische tinker uit gaat komen.
We hebben het hier nog steeds over recreatiepaarden. Dus waarom zou je dan niet mogen kruisen? (mijn irish cob blijft kruising vrij, geen "bastaardjes", maar dat is ieder zijn eigen vrije keuze. En durf te wedden dat er zo hier en daar ontzettende leuke kruisingen ter wereld komen).