Ik moet zeggen dat het heel goed gaat, haar hoeven reageren precies volgens het boekje.
Nou vroeg ik me af of er hier nog meer natuurlijk bekapte Tinkers rondliepen, en de ervaringen hiermee!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
dat hoort ook niet bij n.b. ik snap er nog niks van.Chubby schreef:Die van mij wordt traditioneel bekapt, loopt niet op ijzers en gaat prima over diverse bodems.
Ik vind dat er nog te weinig bekend is over het NB op lange termijn en ga mijn paardje niet als 'proefdier' gebruiken.

abby schreef:Meagan wordt door een gediplomeerde hoefsmid bekapt en vervolgens rondom warm beslagen. Eens per acht weken staat hij voor de deur. Bevalt me uitstekend en Meagan loopt prima. Rolt mooi over de toon en door het midden. Voetas is ook altijd in orde: niet te steil of te laag. Mijn smid is zijn gewicht in goud waard!
Citaat:Ik vind dat er nog te weinig bekend is over het NB op lange termijn en ga mijn paardje niet als 'proefdier' gebruiken.

dorientjuh schreef:Citaat:Ik vind dat er nog te weinig bekend is over het NB op lange termijn en ga mijn paardje niet als 'proefdier' gebruiken.
Niet vervelend bedoeld ofzo, maar wat is er bekend over traditioneel bekappen op lange termijn? Toch helemaal niets? Waar denk je dat al die hoefscheuren, brokkelhoeven en zoveel meer hoefproblemen vandaan komen? Misschien komen wel juist door het traditionele bekappen/ beslaan. Daar is namelijk nooit onderzoek naar gedaan.
Ik vind het dan toch maar een beetje raar om een methode af te wijzen omdat er nog geen goed onderzoek naar is verricht, terwijl er nog veel minder onderzoek is verricht naar het traditionele bekappen.
Maargoed, je wilt het beste voor je paardje, dat is natuurlijk het beste.
Citaat:En vaak is het zo dat ze er ijzers onder zetten omdat het paard brokkel hoeven of scheuren vertoond.