[TI] Is jou Tinker precies waar je naar op zoek was?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Is jou Tinker precies waar je naar op zoek was?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 20:08

Ik ben eigelijk wel benieuwd of jullie voor het kopen van jullie tinker speciale eisen hadden, en natuurlijk of je tinker daar ook aan voldoet?
Geen idee of er al zo'n topic hier staat (volgens mij niet),

Toen ik Shak kocht was ik eigelijk nog niet zo bezig met hoe mijn ideale Tink eruit moest zien, maar wou er wel eentje die zeker 1.47 zou worden. Toch is het een ukkepuk gebleven (wel een geweldige ukkepuk voor mij trouwens )

Toen kwam Kyra, een Tinkermerrie die flink aan de maat was, die heb ik wegens niet helemaal klikkende combinatie verkocht.

En ja, toen had ik wel duidelijk voor ogen wat ik wilde;
een merrie, zwartbont, 1.50/1.55
Flink behang, mooi Cobtype, veel zwart..

En waar ik mee thuis kwam was Darlah; bruinbont, heel veel vlekjes, veel wit, meer neigend richting type Grai, en een schofthoogte van 1.42 ...
Ik geloof dat ik nou eenmaal op ukkie's val!

ben benieuwd naar jullie verhalen

_Micha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:11

ik had eerst eissen ik wil geen zwarte wat zie ik een zwarte die heel lief was maar NíEt te sturen viel toen geen eissen meer gehad naar tinker gaan kijken daar stond mijn schatje kop-schuw , kon haar niet aaien, zag er niet uit maar ik moest en zou op haar gaan rijden en zo heb ik nu mijn schatje

Poosje81

Re: Is jou Tinker precies waar je naar op zoek was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:16

Ik was eigenlijk niet op zoek naar een paard toen ik Baggio als veulen kocht.
Ik zag hem toevallig op internet en was op slag verliefd.

Nu riep ik altijd: Nooit meer een tinker met witte staart. Ik zie Mike, mét witte staart en jawel....

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:17

Je moest eens weten hoe vaak dat hier op stal al is gebeurd!Eigen paard...ik wil geen merrie,geen vos,geen hele grote,en geen jong paard...Waar komen ze mee thuis???Je snapt het al,een merrie,vos 4 jaar en 1.80.Je moet op een paard vallen zeg ik altijd maar,dan doet de rest er niet veel toe.....nou jaaaa????

butengeweun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:18

ik was ook niet echt opzoek maar heb altijd van heel stevig gehouden dat was mijn eis.

Wij waren op zoek ook naar een wat oudere merrie die al van alles kon en we kwamen thuis met een 2,5 3 jarige merrie van een maand onder het zadel en later ook nog drachtig dus je weet maar nooit.

je moet er gewoon tegen aan lopen

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:21

Bonita is alles wat ik niet zocht..

Ik was op zoek naar een grotere maat effenkleurige bruine of zwarte tinkerHENGST of een bonte met heel weinig wit..

Bonita is klein, bont met veel wit, brede bles, merrie Tis net als met verliefd worden, met de een heb je een klik, met de ander niet

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 21:40

Ik had geen speciale eisen,wilde alleen maar een lief en aardig paardje.
Op slag verliefd op haar uitstraling,niet omdat ze zo mooi was
Ze voldoet meer dan ik ooit had durven dromen aan mijn verwachtingen,zelfs meer dan dat!!

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 22:14

Ik had eerst een hele mooie merrie op het oog die ik eventueel wel zou willen kopen kopen , zij was echt wat ik toendertijd wou! Een mega mooie stevige merrie met veel behang en dat ze éénkleur was maakte me niet uit. Maar toen ik haar onder het zadel wou uitproberen viel ze me heel erg tegen, de klik er gewoon niet, en besloot haar niet te kopen.

Vlak daarna ging ik naar de twenters toe die apart in een wei met inloopstal liepen. Ik ging voor de stal zitten en er kwam een vies, iel, en erg witte twenter als eerste naar me toe en me vrolijk begroette. Ik ben nog een aantal keren daarna weer terug gegaan naar de twenters en alleen die twenter kwam telkens naar me toe lopen. Ik vond haar toch wel steeds leuker worden. Ik ben gaan informeren bij de eigenaars en wat bleek nou....die twenter had dus als moeder, jawel, de merrie die ik eerst wou kopen! En zo hebben Anouk en ik elkaar uitgekozen .

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 22:35

Ik wilde een rustig paardje, zoeen waar ik gelijk lekker relaxt buitenritjes mee kon maken, van 1.45 / 1.50 hoog, een ongecompliceerd paard. Verder wilde ik graag een paard met hele grillige aftekeningen, ik ben gek op witte hoofden. En een merrie.

En ik kwam thuis met Jordy... Een ruin, een vreselijke neuroot, nauwelijks te rijden, buitenritten waren praktisch zelfmoord. Hij ging alleen maar aan de kletter, ook in de bak, dwars door de omheining in volle galop en al.
Bovendien voor het grootste deel zwart met een heel bescheiden blesje. Hij was toen wél 1.46. Inmiddels 1.55
Bij het proefrijden is hij een aantal keer met me gaan rennen, zowel in de bak als de keer erop buiten. Maar er was gewoon een hele goede klik, ik moest en ik zou hem hebben.
Inmiddels zou ik nooit meer een ander willen, ondanks de problemen die we gehad hebben, en die toch heel wat groter bleken te zijn dan ik had gedacht. Nu is hij superbraaf, en een echte goedzak, maar wel met genoeg pit. Qua karakter kan ik me geen fijner paard voorstellen.

RTM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 22:44

Ik zocht een beleerde, grote zwartbonte Tinkermerrie met 2 blauwe ogen... En kocht een kleine stekelharig zwartbonte ruin, onbeleerd, bang, maar wel met halve blauwe ogen

Inmiddels is mijn ideale merrie wel geboren trouwens, heb er alleen geen centjes voor meer En Kado gaat ook niet meer weg

riona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 23:25

Mijn voornaamste eis was dat ze heel lief moest zijn. We hadden al een merrie en die was het eerste half jaar dat wij haar hadden verschrikkelijk koppig. Bijna niet te rijden. Nu kun je er een klein kind opzetten. Omdat ik gehandicapt ben moest ik dus een makkelijk beestje. Ik heb op heel wat beestjes gezeten en heb soms de grond gekust toen ik er weer afstapte. Toen ik Riona kocht vond ik haar heel lief. Er was gelijk een klik. Ze was nog niet beleerd, had wel een zadel opgezeten maar dat was alles. Maar wat een liefde heeft dit beestje te geven. Ze is zo lief in het rijden. Als ze merkt dat ik scheef ga hangen dan gaat ze rustig stappen of stopt. Zodra mijn dochter er op zit is ze veel vlugger. Ze komt altijd naar mij toe. Als ik haar roep dan komt ze en hinnekt zo lief. Ja, ik ben echt verliefd op deze dame. Hier was het van beide kanten liefde op het eerste gezicht. Nou stop ik want ik kan nog uren over haar schrijven.

wisky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 23:56

Ik zocht een zwartwitte merrie.
Kwam thuis met een zwartbonte ruin.
Later zocht ik een brave zwartbonte ruin voor mijn vriend en we komen thuis met een merrie.
Ik zocht wel grote tinkers en dat is ook gebeurd.
Nu loopt er een klein driekleurtje bij.
Helemaal niet wat ik in een tinker zocht.
Hij is ruin,hij is bruinbont en hij is net 1,45 m hoog.
De mooiste grote zwartbonte tinkers heb ik laten gaan maar die kleine bruinbonte is erbij gebleven.

tinkert_tje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 00:04

ik was op zoek naar een zo zwart mogelijke hengst van rond een jaar oud
ik zag d-jee zijn foto op internet en was opslag verliefd
die aparte streep over zijn schoft en gewoon zijn hele uitstraling
we zijn gaan kijken en daar stonden nog veel meer donkere tinkertjes maar ik had alleen maar oog voor d-jee
hij was 9 maanden oud en nog hengst
dus zo ben ik aan mijn kanjer gekomen
inmiddels een grote lobbes van bijna 4 jaar oud
en ik wil hem nooit meer kwijt

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 00:08

ik zocht een brave 3-kleur, 1.50 gemiddeld en doorgereden... alleen dat laatste vond ik niet in Gammon maar verder is hij alles wat ik in een paard wensen zou

dikke dus!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 00:19

Ik zocht een grote bruinbonte of 3 kleur en kwam thuis met een kleine effen zwarte, ben er blij mee maar er zijn ook momenten geweest dat ik er niet blij mee was. Bij Biggels had ik zeker eisen, moest een groot veulen zijn met grote ouders en moest ook nog een beetje rijtechnisch zijn, en zoals ik het nu bekijk heb ik met Biggels echt gevonden wat ik zocht,
Viane was ik niet naar op zoek maar is ook zeker een heel leuk dier die fijn met je mee werkt.

Ben dus eigelijk met alle 3 erg blij.

puzzeltjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 07:58

Tja, en ik wilde absoluut geen merrie toen ik ruim 5 jaar geleden op zoek ging naar een tinker. Veel wit vond ik niet mooi en maanogen gewoonweg afgrijselijk. En inderdaad, Puzzel is een merrie met wel 70% wit en een gedeeltelijk maanoog. Tel daarbij op dat ze een vreselijke neuroot was met flink wat trauma's maar het is gelukig allemaal goed gekomen...

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 09:43

hahaha klikt allemaal bekend !!!!

Ik was gek op meer zwart dan wit ..heb er een verzorgt maar het was een verschrikkelijke tinkerruin ...
toen zag ik een zwarte ruin van 5 jaar heel mooi en leek op de naam van mijn zoon ....ik ging kijken naar hem maar nee hoor mijn oog viel op een vos/bonte merrie van 10 jaar !! hellemaal niet mijn type tinker die ik mooi vondt ,maar het was de klik die het h`m deed ,en het was wederzijds ik ben zo blij met haar omdat ze een supersul karakter hebt !!!

dikke groetjes chas

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 09:52

Ik zocht eigenlijk niets bijzonders...had geen verstand van tinkers alleen wilde ik wel een merrie, want ik heb het altijd jammer gevonden dat ik met mn haflingerruin niet kon fokken
Ik heb dus van in het begin ook enkel merries te zien gekregen (en een 2jarige hengst, waar ik nog steeds smoor op ben, maar die kwam gewoon echt niet in aanmerking wegens leeftijd en geslacht )
Had een drietal gekozen. Daarna zijn we gaan uittesten: 1ste zwartbonte merrie zwalpte met dr achterbenen, die dus niet. dan nog getwijfeld tussen tinkerbell en een vosbontje: tinkerbell zwartbont met melk op en dus wellicht drachtig + zwaar type, vosbontje met geschoren sokken, 4jaar oud maar supergereden, heet karakter,...
Uiteindelijk heeft mijn moeder meer gekozen dan ik want zij zag me niet met zo'n hittepetit rijden (moeders )
Achteraf gezien: we hebben behoorlijk wat ups en downs: de ene dag klikt het, de andere dag kunnen we mekaar niet luchten maar desondansk gaat ze nooit meer weg.

Ook bij Angel was ik niet op zoek. En toen zag ik haar... Ik wilde eigenlijk alleen *in gedachten* een minstens even zware merrie als tinkerbell, gitzwartbont of driekleur met zwarte staart en ongeveer 1m55...en liefst goed ingereden (wegens problemen met tinkerbell) Twerd dus een totaal groene qua opleringsniveau, stekelharig zwartbont (wat de meeste mensen dus echt lelijk vinden ) 1m44 (inmiddels 1m46 ) lichter type, heel gevoelig kwa karakter en nogal een racekonijn mét tweeling
En ja: ook met haar ben ik rondom tevree

En toch: als ik nu nog een tink mocht bijkopen: mijn eisen: beleerd, 5jaar oud, merrie, gitzwartbont, 1m50, zwarte staart

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 10:15

Ik ging op zoek naar een brave beleerde ruin en geen wit paard liefst een arabier.
Ik reed 12 jaar geleden op tinkers op de manege en vond ze geweldig zo wilde ik later ook 1. Maar ik was de tinker echt gewoon kompleet vergeten. tot ik de advertentie van Sweety zag. Zo kwam Ik thuis met een 2.5 jarige Tinker merrie zo groen als gras.
Maar Sweety is wel alles geworden waar ik van droomde. Ze is echt mijn ideaal paard en mijn droompaard nu. Ik denk echt niet dat het voor mij veel beter kan.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 10:17

Tja, Fayette is me eigenlijk min of meer 'aangesmeerd' destijds door de ouders van mijn vriendin en eigenlijk was ze alles wat ik niet wilde. Ik riep vroeger namelijk altijd: geen merrie, geen schimmel, geen bonte en vooral geen veulen! En wat kocht ik? Een merrie, bont met 80% wit - 20% bruin en 4.5 maand oud
Ik heb regelmatig met mijn handen in mijn haren gezeten wat makkelijk is ze absoluut niet maar ondertussen hebben we wel een goede band en is ze mijn grote knuffeldoos. Verkopen? Nee, als ik het kan voorkomen dan nooit!

Hercules was op 2 kleine dingen na wel alles wat ik zocht. Als gezelschap voor Fayette was ik op zoek naar een bonte Shetlandermerrie van 2-3 jaar oud. Hercules is vosbont, hengst en was 2 maand oud toen we hem 'reserveerden'. Bijna goed, nul punten

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 11:10

ik werd 3x via internet fliefd op gam, alhoewel... de eerste keer trok hij mijn aandacht omdat hij er zo braaf uit zag.
klik
de tweede keer, een paar dagen later zag ik op een andere site deze foto, het leek wel hetzelde paard en na wat puzzelen, ja hoor, het was dezelfde, wat een leukerd!
klik
en op weer een andere site, wat later; bij deze foto was ik verkocht...
Afbeelding

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 13:41

dan zal ik mijn verhaaltje ook nog ff doen

ik had altijd al een wens van een eigen paardje altijd andermans paardje doen was ook niet alles en ik was altijd al gek van bont en aparte kleurtjes.
ik was altijd al ge charmeerd van shires trekpaarden ed maar dat was heel duur.
eerst was ik achter haflingers aan wand daar had ik altijd op gereden en dat was het ras, dus dat ging mis en dacht ik neem een fjord, leuk die opstaande manen en het kleurtje (moest wel een blonde zijn) dus ik op internet aant zoekken naar fjorden kom ik een kruizing tegen en je raad het al een tinker x fjord.
dus ik op zoek naar tinkers op google kom ik chacotay tegen (de eerste tinker die ik zie) ik helemaal om en niet meer te redden.
dus na veel zoekken en kijken had ik wel veel eisen wand het moest een blijvertje zijn.
moet wel eerlijk zeggen dat sommige eisen wel raar zijn en waren

1 : het moest een hengst zijn (het zouden slome dieren zijn zijn het dus niet en mischien de potentie voor dekkerij)
2 : zwart bont en de vlekken zo dat hij mooi is van lelijkheid
3 : een grote zo rond de 1,55 / 1.65 (uit eindelijke maat)
4 : een jong dier (ik wou hem zelf opvoedden en beleren en naar mijn hand zetten)
5 : 1 maan oog (oud indiaans geloof blauw voor nacht bruin voor dag)
6 : veel sokken en manen (kon ik lekker veel tutelen en vlechten)
7 : grof type (een dat als je hem ziet dat je dat dan denkt van zo zo)
8 : een zwart en een wit oor (ook een vorm van geluk)
9 : hij moest een volgzaam karakter hebben (dat was makkelijker voor de western sport)
10: hij moest me wat doen (het bevaamde gevoel)
11: en natuurlijk moest hij lief zijn

dus ik op zoek op internet kon niks vinden natuurlijk wat aan al die eisen voldeed.
toen we gingen verhuizen wethet hem niks en moest ik weer wachten tot ik uit huis ging, ging alles weer jeuken dus ik weer zoekken naar mijn droom paardje.
kom ik na 3 maanden zoekken een advertentie tegen (stond er nog geen uur op) van een hengstje, grijs nog geen jaar oud en zo slank als een tinker veulen van 9 maand maar kan zijn.
ik denk GRIJS nee dat is lelijk.
2 uur later nog es gekeken, jeuk, kriebel, denk, vraag, wel, niet aarg!!! hoe doe ik het met het geld
eh eerst maar eens kijken dus ik maar gebeld afspraak gemaakt voor diezelfde dag.
komen we daar aan met 5 man sterk zie ik daar in het land een redelijk aan de maat veulentje met een enorme moeder +/- 1,60 ik denk hmm das goed.
diertje wou niet komen .
maar het maakte me al niet meer uit dat lelijke grijse veulentje had mij gestolen.
sávonds stond hij al bij ons in het land en mij zus had me het geld voor geschoten

nu 3 jaar later

hij is dan wel hengst maar laat zijn ballen niet in dalen
is grijs ipv zwart maar heeft wel de vlekken alhoewel die wel redelijk normaal zijn (op zijn hoofd niet)
hij zou wel groot worden maar hij is bij de 1,41 blijven steken
hij was zeer jong dus dat klopt wel zij eerste verjaardag was bij mij (groots gevierd)
hij heeft ook 1 maan oog dus dat klopt ook
de sokken en manen komen zo langzamerhand al meer
hij word ook al grover (de deken past voor geen meter meer)
zij oortjes zijn beide half om half komt in de buurt
volgzaam is hij niet helemaal (eigenwijs en brutaal zijn is veel leuker)
nog steeds is het zo dat als ik hem weer zie dat hij mij iedere keer weer wat doet
en het is een enorm lief dier

dus gedeeltelijk voldoet hij wel aan mijn eisen maar of hij dat nou wel of niet zou doen hij is een blijvertje

leintje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 16:01

Ik was op zoek naar een tinkermerrie, het liefste een zwarte met witte sokken of een 3 kleur! Het moest een lieve brave merrie zijn die goed te hanteren was omdat het mijn eerste paardje zou zijn

Op internet stond een leuke merrie te koop, het was een zwart bonte!! Toen we gingen kijken vond ik haar meteen al erg leuk, wat me meteen opviel was dat ze donkerbruin bont was ipv zwart bont, uiteindelijk had ik dus toch mijn zin. Eigenlijk is het stiekem een 3 kleur .

Ze had wel een litteken op haar been, maar dat vond ik niet erg.
Met proefrijden was ze echt ontzettend druk en snel. Ik wilde iegenlijk een wat rustiger paardje, maar ze reed zo ontzettend lekker dat ik het wel wilde proberen. UIteindelijk is alles goed gekomen en is ze nu ontzettend rustig bij mij. Aan het begin was dat wel anders, de enige stand die ze had was hard! En dat kon natuurlijk niet altijd. Uiteindelijk bleek het ook een merrie te zijn die precies wist wat ze wilde, niet de makkelijkste tante dus. Maar door wat NHs oefeningetjes is het nu een heel fijne merrie om op te rijden.

Qua hoogte was ze wel ongeveer de maat die ik zocht. Dus op zich ben ik erg tevreden. Er zullen altidj wel dingen zijn, maar dat heb je met elk paard wel denk ik.

Nu hinnikt ze ook regelmatig als ik op stal kom, dat doet ze nog niet zo heel erg lang, het is echt een paardje wat je moet gaan vertrouwen, ze vertrouwt gewoon niet iedereen en dat merk je aan haar als je ermee rijd. Als ze ontzettend druk en snel is dan vertouwd ze die persoon niet echt en zal ze je ontzettend uit gaan proberen

Cars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 19:11

Ik zocht een makkelijk te onderhouden ,relaxed,recreatie paardje waar ik urenlange bosritten mee kon maken....
Ik reageer op een advertentie van het ICS over een tinkerruin.
Ik hoor heel het verhaal aan van de eigenaar ....Lief MAAR,niet te rijden,angstig,ongecontroleerd, flippen,bang van smid,bang van enzenznenz.
Ik ga toch kijken uit nieuwsgierigheid......en toen dat langharig koppie met die mooi ogen boven de staldeur uitkwam...VERLIEFD.

Op zoek naar een sulletje ,2 dagen later staat er een gestoorde Tinker op het erf

Het is nu wel een braaf sulletje(het grootste deel van de tijd ....)
En de urenlange bosritten zijn ook helemaal goed gekomen..het is mijn maatje en die gaat nooooooit weg(heb ik ook beloofd aan zijn oude baas).

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 19:47

Wat herkenbaar allemaal!
Ik was op zoek naar een grote gezonde merrie, goed doorgereden en een driekleur.
Liefst met lange manen en een volle zwarte staart.
Ik kom thuis met een middelgrote zwarte merrie met zomereczeem (zonder manen en met een verminkte staartwortel-dus ook zonder staart) en nauwelijks bereden......
Tsja, kan gebeuren he....