Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
HannekeS schreef:Op zaterdag 11 maart om 09.30 uur vindt de herkeuring plaats van de volgende hengsten:
- Allart van de Asheuvel (v. Crosby)
- Boy van de Asheuvel
- Drumshambo van Gipsy Spirit
- Smithwicks van Gipsy Spirit
- Premie
De juryleden zijn de heren L. Linders en J. Claes en als veterinair treedt op drs. J. van der Scheer. Namens de FTC is de heer B. Platvoet aanwezig.
De plaats van de keuring is Paardenkliniek de Veluwe, Sprengenweg 4a in Heerde.
Mariska_28 schreef:Ik snap het alleen niet helemaal... Kijk als een paard kreupel is ofzo, en daarom niet doorkomt okey dan zou hij bij een herkeuring misschien wel doorkomen. Maar neem nou Premie, die is echt niet veranderd in die paar weken. Zou het heel vreemd vinden als hij er nu opeens wel doorkomt (alhoewel ik het zowiezo al niet snapte dat hij er de 1e keer niet doorkwam).
Snapt iemand wat ik bedoel?
irish_lady schreef:en Premie was net de dag voor de keuring bekapt! Dat zal ook meegeteld kunnen hebben.
irish_lady schreef:Tsja de smid kon niet eerder, ik vond het idd ook niet echt handig, de hengsten van Jean zal ik vantevoren even onderhanden nemen dat ze lekker soepel zijn.
maar onderhanden nemen met wat? 
HannekeS schreef:Mariska_28 schreef:Ik snap het alleen niet helemaal... Kijk als een paard kreupel is ofzo, en daarom niet doorkomt okey dan zou hij bij een herkeuring misschien wel doorkomen. Maar neem nou Premie, die is echt niet veranderd in die paar weken. Zou het heel vreemd vinden als hij er nu opeens wel doorkomt (alhoewel ik het zowiezo al niet snapte dat hij er de 1e keer niet doorkwam).
Het is heel simpel. Er keurt nu een andere jury, we zijn bijna een maand verder en in die 4 weken kan je een hoop veranderen aan een stap of een draf.
Van de 5 hengsten waarvoor een herkeuring is aangevragd zijn er 3 uiteindelijk o het allerlaatst in de tweede bezichtiging uit gegaan. Misschien lieten ze nét hun draf niet zien of hun stap. Kan altijd, het is per slot een moment opname. De eigenaren hebben 4 weken de tijd gekregen om daar aan te gaan werken. Dus wie weet laten ze net dat beetje extra zien.
En Premie is inderdaad een mooi paard. Maar blijkbaar vond de jury die toen stond te keuren hem nét niet goed genoeg om goed te keuren. En de juryleden hebben allemaal de offciele juryopleiding van 5 jaar gevolgt, keuren al jaren bij het NST en diverse andere stamboeken en zien nét dat beetje meer dat jij en ik niet zien.
Dus de hengsten hebben zeker kans om er nu wel door te komen.
Bij andere stamboeken is het volgens mij zo dat een herkeuring alleen is voor dieren die kreupel/ziek waren, of waar de eigenaren door een ernstig feit (bijvoorbeeld een sterfgeval) niet konden komen op de gewone keuring. HannekeS schreef:Mariska_28 schreef:Ik snap het alleen niet helemaal... Kijk als een paard kreupel is ofzo, en daarom niet doorkomt okey dan zou hij bij een herkeuring misschien wel doorkomen. Maar neem nou Premie, die is echt niet veranderd in die paar weken. Zou het heel vreemd vinden als hij er nu opeens wel doorkomt (alhoewel ik het zowiezo al niet snapte dat hij er de 1e keer niet doorkwam).
Het is heel simpel. Er keurt nu een andere jury, we zijn bijna een maand verder en in die 4 weken kan je een hoop veranderen aan een stap of een draf.
Van de 5 hengsten waarvoor een herkeuring is aangevragd zijn er 3 uiteindelijk o het allerlaatst in de tweede bezichtiging uit gegaan. Misschien lieten ze nét hun draf niet zien of hun stap. Kan altijd, het is per slot een moment opname. De eigenaren hebben 4 weken de tijd gekregen om daar aan te gaan werken. Dus wie weet laten ze net dat beetje extra zien.
En Premie is inderdaad een mooi paard. Maar blijkbaar vond de jury die toen stond te keuren hem nét niet goed genoeg om goed te keuren. En de juryleden hebben allemaal de offciele juryopleiding van 5 jaar gevolgt, keuren al jaren bij het NST en diverse andere stamboeken en zien nét dat beetje meer dat jij en ik niet zien.
Dus de hengsten hebben zeker kans om er nu wel door te komen.
Bij andere stamboeken is het volgens mij zo dat een herkeuring alleen is voor dieren die kreupel/ziek waren, of waar de eigenaren door een ernstig feit (bijvoorbeeld een sterfgeval) niet konden komen op de gewone keuring.
en rich had last van zn knie. maar moest zelf rennen 

Rianavaplu schreef:Hoi,
Het kan ook zijn dat voor de eigenaar van een hengst het niet helemaal duidelijk is geworden waarom die hengst is afgekeurd. En vindt zelf dat hij wel degelijk in aanmerking zou kunnen komen voor de goedkeuring. Dus als er dan een andere jury en veterinair, en ook nog iemand anders van de ftc komt keuren kan dat een andere (hopende betere) uitslag geven.
groetjes Rian & Caitlin
Dienie schreef:FTC geeft toch wel een advies naar de jury toch? Dus lijkt mij dat die stem meetelt wel of niet door. Zou dan eigenlijk ook een andere afgevaardigde moeten zijn van de FTC om de uitslag niet te beinvloeden van de vorige keer inderdaad.