[TI] Waarom die Snor ..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anouk1993

Waarom die Snor ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 17:37

Heey

Laats vroeg een vriendin van mij Waarom Heeft jouw tinker eigelijk een snor ??? Zolang ik haar heb heeft ze al een " snor "

Eigelijk weet ik het zelf ook niet dient hij ergens voor ?
Waarom hebben ze ze ?

Groetjes

Pellie

Re: Waarom die Snor ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 17:48

oei dat is nou een typische vraag voor willem wever... ik zou het werkelijk niet weten of de snor een andere functie heeft dan bescherming en beter tastvermogen? gam heeft alleen winterdag een klein krulsnorretje dus bij hem ga ik voor de warmte

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:10

aaaaaaaaaahhh! verdikkeme!!! had laatst een superleuk filmpje van het nut van tinkerbells snor gemaakt...maar heb ik gewist...

Ze scharrelt er mee over de grond op zoek naar eetbaars
is moeilijk uit te leggen maar hij dient als penenkuiser, als sneeuwruimer, als tastorgaan om klein eetbaars te ontdekken,...

verdorie had ik dat filmpje maar niet gewist!!! (type: sneeuwruimer)

anouk1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 18:17

Pellie schreef:
oei dat is nou een typische vraag voor willem wever... ik zou het werkelijk niet weten of de snor een andere functie heeft dan bescherming en beter tastvermogen? gam heeft alleen winterdag een klein krulsnorretje dus bij hem ga ik voor de warmte

Ga Jij ?

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:21

Ik ga voor naar het zoeken van iets eetbaars in de winter in de sneeuw.

8nnemiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:46

Ja ik denk ook om te voelen, mijn tink voelt alles af met zn snor, als ik bij em ben gaat ie soms mijn hele gezicht langs met die snor vol zand
Hij heeft em trouwens ook in de zomer, maar dan slijt ie bijna helemaal af door het grazen.

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 23:58

Ik ben er nog niet achter hoor, maar vind het zeer komisch als ik Angel's beginnende snor (jaaaa ze begint nu al ) over mijn gezicht voel gaan om me te onderzoeken

anouk1993

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 20:49

Hahah

anouk1993

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 20:09

Niemand die het weet?

anouk1993

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 20:51

:'(

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 21:19

Blue heeft een beginnend snorretje en zij voelt er mee rond je zakken of ze iets kan vinden.
Nolan heeft nog geen snor maar met die lip rolt ie binnen no time je zakken,en dat hoeft niet per se een snoepje te wezen.
Ik denk dat ik hem verhuur aan de douane om verdachte personen te fouilleren.

Berdien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 18:45

Jessie heeft geen snor

Maar denk dat het ook iets met de tast te maken heeft..

Lydia64

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 12:30

heey anouk..wat leuk dat ik een berichtje van jou tegen kom op bokt!
ja waarom heeft jou tinker een snor en mijn tinker boy niet..zou het echt niet weten.
ligt volgens mij ook aan de genen van een tink..1 ding is zeker,het staat zo vreselijk leuk en lief zo,n snor!
groetjes lydia en boy

iski

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 12:36

Snorharen heeft een paard nodig i.v.m de tastzin. Eigenlijk zou je je meer moeten verdiepen in de manier waarop een paard kijkt, het gezichtsvermogen dus.

Een paard kan niet onder zijn neus kijken...dus wanneer je een stukje wortel op de grond gooit ( en dat doe jij altijd want een paard voer je niet uit de hand) ziet het paard met zijn ogen waar dat stukje wortel ligt...loopt er dan naartoe maar dat stukje wortel verdwijnt uit zijn blikveld zodra dat paard zijn mond er naar toe brengt....en dan heeft ie dus die tastharen om te tasten naar dat stukje wortel en dan kunnen de lippen het stukje wortel pakken.

En bij Tinkers? Ach, sommige paarden hebben wat meer beharing dan andere paarden dus de tastharen rond de mond zijn bij tinkers ook vaak iets langer en meer aanwezig. Maar allemaal met dezelfde functie.

anouk1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 21:47

peer schreef:
heey anouk..wat leuk dat ik een berichtje van jou tegen kom op bokt!
ja waarom heeft jou tinker een snor en mijn tinker boy niet..zou het echt niet weten.
ligt volgens mij ook aan de genen van een tink..1 ding is zeker,het staat zo vreselijk leuk en lief zo,n snor!
groetjes lydia en boy

Heeh Lydia!!!!!!

Wat grappig

jah dat vroeg een vriendin van mij zich laatst af

X anouk

butengeweun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 22:18

het was volgens mij ook zo als je paard meer buiten ;loopt door zand en modder hij sneller een snor aanmaakt. dat is het voor zover ik weet in stal krijgen ze het niet zo snel

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 22:27

Die van mij krijgt hem juist duidelijker op stal, als dat hij dag en nacht buiten staat > dan wordt ie nl afgeschuurd

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 22:37

mijne raakt hem ook kwijt als hij op het land staat, schuurt idd af. Hij onderzoekt alles met zijn snor als een soort verlengde van zijn snorharen/lip. Hij vind het ook heerlijk als ik met de Osterborstel zijn snor borstel, maf dier! Dat ding is ook altijd vol met vlas, modder, voer, wortelprut en natuurlijk nat van het drinken, lekker zo'n Smak van je paard

Berdien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 19:57

Jessie loopt juist altijd buiten, maar niks geen snor hoor! Niet eens een kleintje.. haha.

_Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 19:21

Niet elke tink heeft een snor.. Dus zoo belangrijk is het niet. Maar ik vind het altijd wel erg grappig. Waarvoor het dient... Misschien een soort van mooiheid onderelkaar.

Pauline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:00

Eh..ben ik de enige die dat dus echt vreselijk vind? Ik vind het echt helemaal niks, Mek heeft een inieminiesnor, maar zo'n megasnor (zoals Dublin), nee....

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 22:05

Tinkermuts zou hem ook afscheren als Chuck er een zou hebben dus nee, je bent niet de enige

8nnemiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 22:56

Mare, mag je een snor wel zomaar afscheren? Zit daar geen gevoel in ofzo? Heb ik me altijd afgevraagd!

March

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:57

Pauline schreef:
Eh..ben ik de enige die dat dus echt vreselijk vind? Ik vind het echt helemaal niks, Mek heeft een inieminiesnor, maar zo'n megasnor (zoals Dublin), nee....

Ik vind het echt helemaa afschuwelijk die snorren en kwam vandaag tot de schokkende ontdekking dat Gem in de laatste weken een aardige snor gekweekt heeft Ik kijk het ff aan maar alstie echt nog meer doorgroeid of er van t zomer niet af gaat dan help ik m ff een handje

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:48

oh die slijt wel weer.... gekken, denken ze zelfs aan afscheren... TM, je hoeft toch niet met chuck te zoenen??