[TI] Even adem halen! embryo's uit Amerika

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Even adem halen! embryo's uit Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 12:51

Even kijken op deze link:

http://www.gypsygold.com/embryobabies.htm

Let wel, je koopt een embryo in een draagmoeder! Die kun je daar voor $250 in de maand stallen. Of zelf meenemen naar huis. Van elke combi zijn dus meerdere embryo's per jaar te verkrijgen voor het luttele bedrag van $15.000 - $20.000.

Ok denk erom: blijf ademen bij het bekijken van de link

Knollehollen

Re: Even adem halen! embryo's uit Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:59

Even een grove vertaling vanaf vermelde site over het draagmoederschap....

De ontvankelijke merries kunnen van om het even welk ras zijn, aangezien zij geen bloed hebben verhouding met embryofoal die zij hebben gedragen. (er is absoluut nr genetische interactie tussen embryofoal en de ontvankelijke merrie; de baby is 100% genetisch opgevat door het is ouders Vanner)

De ontvankelijke merries die bij het Goud van de Zigeuner worden gebruikt zijn onderzocht voor gezondheid, de reproductieve gefundeerdheid en is getest temperament. Equitransfer, wie produceert onze embryo's en levert de ontvankelijke merries, koopt die merries van veilingen die slachthuizen leveren. Op deze wijze, embryo de overdracht programma's hebben het leven letterlijk van honderden goede merries gered.

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:02

Wat een prachtige paarden zeg!!

(ik reageer toch even, ook al heb ik geen tinker )

Zijn dit dan ook Tinkers, omdat ik ergens Vanner oid lees?

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:03

De ontwikkeling vordert, zo ook bij het voortplanten met paarden. Je kunt er wat op tegen hebben, maar dat is denk ik wel de toekomst. Nu nog haast onbetaalbaar, straks een algemeen goed op de markt.

Vanners zijn Tinkers.

topsylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:06

Die Mort en die andere, hebben gewoon 3 eitjes gekocht! Vind het wel erg mooie paarden!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:10

Cer schreef:
Wat een prachtige paarden zeg!!

(ik reageer toch even, ook al heb ik geen tinker )

Zijn dit dan ook Tinkers, omdat ik ergens Vanner oid lees?

Je hebt 4 subrassen bij tinker waaronder ook de vanner.

Maar als je dat koopt krijg je dan een veulen ofzo?

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:14

niet mijn ding...dan mogen het nog kwijlpaarden zijn en van mijn part ook de toekomst
Ik houd het toch liever bij mijn natuurlijk gedekte merrie en een veulen waar niet door mensenhand mee geknoeid is

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:15

In het jaar 1999 gingen ze dat hier in Nederland ook doen. Ik ken toevallig de dierenarts, die zich hiermee bezig ging houden. Ik consulteerde hem vanwege het opvoelen van Nikita op een eisprong, Sissi is toen later uit dat eitje geboren. Hij vertelde dat hij draagmoeders zocht, en dan voornamelijk Tinkers, die waren toen nog lekker goedkoop. Dan werd er een combi gemaakt van een goedgaande sportmerrie en een goedgaande goedgekeurde dekhengst in de dressuursport. Voordeel, er werd toch gefokt met de sportmerrie, maar ze hoefde dus dan zelf niet drachtig te lopen zijn. Kon er gewoon verder wedstrijden mee gereden worden.

Dit is denk ik wel de toekomst van wedstrijdmerries waarmee men wil vermenigvuldigen en de toekomst van het kopen van een combi van overzee.
Laatst bijgewerkt door Knollehollen op 06-01-06 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:15

dan koop je idd het embryo, wat als het goed is een veulen wordt.

je ziet dat op deze manier meerdere veulens per jaar, van dezelfde combinatie gefokt kunnen worden... Eigenlijk zouden ze dus goedkoper ipv duurder moeten zijn, omdat je meer van hetzelfde hebt

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:18

Ja, alleen alles wat nieuw op de markt komt is duur vanwege de kennis en ontwikkeling, zolang er niet heel veel van afgenomen wordt, blijven de prijzen extreem hoog voor de gewone portemonnee.

Ik heb er niks op tegen hoor

Elmooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:26

De hengst Latcho Drom wat is dat een ongelooflijk mooi beest :~
Daar staan trouwens alleen maar mooie paarden op de site zeg.
Latcho Drom staat ook heel vaak in een boekje van mij met alleen maar paardenfoto's. Moest er wel even om denken wel te blijven ademen zooooo mooi.

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:55

oh! wat me trouwens opviel: was dit de Roadsweeper waarover jij het had Nikita? (ahum kan ook iemand anders geweest zijn die zei dat er bloed van dat paard in zijn/haar paarden zat...en kan ook zijn dat het ook helemaal niet op bokt was...er zweeft zoiets over die hengst achteraan in mn hersenen en ik kan de gedachte maar niet te pakken krijgen )

cinny1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:06

Sorry maar ik vind dit dus absoluut absurd. Of het nou de toekomst is of niet.
Je neemt een bevruchte eicel van merrie A en hengst B en implanteert dat is merrie C. Dus je maakt van merrie C een levende couveuse. Echt bezopen. Of het nou mooie paarden zijn of niet. Zijn er ergens ook foto's van inmiddels geboren veulens te zien? Wie garandeert dat er daadwerkelijk een bevruchte eicel van de door jou gekozen hengst en merrie geimplanteert wordt en hoe wordt dat gecontroleerd?
Nee, het hele idee gaat mij echt te ver.

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:24

Cinny, simpel door DNA-testen (ook ontwikkeling en vooruitgang) kan er gecontroleerd worden of het veulen van moeder A en vader B is.

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:28

Volgens mij kan je bij inseminatie of zelfs natuurlijk dekken ook niet altijd zeker zijn van de juiste vader...

Een levende couveuse? Nou ja, dat valt wel mee toch? T is een soort draagmoederschap....

cinny1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:54

Bij natuurlijke dekkingen kun je er vrijwel zeker van zijn wie de vader is. Zeker als je 1 hengst in een groep merries hebt lopen. Dus dat is niet zo onzeker.
DNA test, ok, dus naast de minimaal $15.000 kun je ook nog een DNA test betalen om zeker te zijn van de ouders van je veulen.
Mensen kiezen voor draagmoederschap, dieren worden tot levende couveuse gemaakt.

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:55

Als de fokker de waarheid verteld weet je zeker wie de vader is

Wat is er mis met draagmoederschap dan? Of die merrie nu een eigen veulen krijgt, of het veulen van een andere moeder.. dat geeft toch niet? Zij staat er lekker mee in de wei

cinny1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:00

Wij fokken zelf dus ik weet wie de vader is. Zie hem dagelijks zijn hobby uitoefenen.

Jij vind het prima en noemt het draagmoederschap, ik vind van niet en noem het een levende couveuse.

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:01

ja jij fokt zelf, wat wil je daar nu mee zeggen? Ik ga in op jouw stelling dat je bij een natuurlijke dekking altijd zeker weet wie de vader is. Dat is dus niet altijd zo.

Anders zou dat bij embryo transfer ook wel zo zijn. Dan weet je tenslotte ook zelf heel goed van welke combinatie het embryo is.

Noem het lekker een levende couveuse... Uitleg waarom is zeker teveel gevraagd...

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:03

Ik ben er ook niet voor, geef mij maar "the natural way"
maar ik zie er ook wel de voordelen van in!

ik zou de draagmoeders nu ook niet als "levende couveuse" beschouwen! Het is idd zo dat de merrie er niet voor kiest, maar anderzijds beschikt de merrie ook niet over de morele problemen van mensen en heeft ze er dus ook geen problemen mee dat het kind dat ze draagt en opvoedt genetisch niet het hare is.

bovendien denk ik dat dmv draagmoederschap vele merries een betere toekomst kan gegeven worden: dan denk ik bv aan merries met wel een goed karakter, maar geen toevoegende waarde voor de fok, ... door als draagmoeder te dienen, belanden ze dan niet in de salami...

bovendien is de dna test niet zo heel duur hoor

en ook bij ki kan er geknoeid worden...

doeigeenbokt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:06

amerika is leuk maar ik ben daar nooit er heen geweest dus maar wil wel is een keer doen maar hoe is daar de adem lekker toch

doeigeenbokt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:10

jullie praten toch wel want anders kan niemant beantworden maar amerika leugt uhmmm...hoe zal dat praat dan terug;)

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:13

Levende couveuse?

Levende haver zul je bedoelen. Veel merries hadden anders allang niet meer geleefd en waren reeds als paardenbiefstuk of worst geconsumeerd. Het is maar hoe je het bekijkt Cinny.....

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:16

Sodeju als die kopers dan toch geld teveel hebben mogen ze het ook wel op mijn bankrekening storten

Op zich ben ik er niet tegen. Het voordeel is dat van eenzelfde combinatie hengstxmerrie meerdere veulens in 1 jaar geboren kunnen worden.
Levende couveuse? Volgens mij is op deze manier ook al een keer succesvol een veulen met als biologische moeder Ratina Z geboren. Alleen was Ratina Z niet zelf drachtig van het veulen maar een draagmerrie.

Wat is er dan mis met draagmerries? Dan zou jij al helemaal tegen draagmoeders moeten zijn. Vrouwen die zwanger zijn van een embryootje die genetisch gezien niks met de draagmoeder te maken heeft maar die zij in zich draagt om een man + vrouw ook een kind te gunnen. Noem je die vrouwen ook levende couveuses?

En ik meen dat er, in Engeland/Ierland, zelfs Tinkermerries als draagmoeders voor volbloed dravers worden gebruikt. Tinkermerrie wordt geinsemineerd met een embryootje van een bekende draverpappa en -mamma. Dravermamma kan gewoon door gaan met koersen en geld verdienen en Tinkermamma voldraagt draverkind en voedt het op. Ze schijnen hier juist Tinkers voor te gebruiken omdat het (vaak) zulke goede moeders zijn en rijke, volle melk schijnen te geven.

Ach, dit is nou eenmaal het gevolg van onze technologische vooruitgang. De discussie waar houdt dit op of waar moet je ethisch gezien ophouden zal nooit opgelost worden. zei ze heel wijselijk

cinny1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:19

Ja wij fokken zelf, dus ik weet zeker wie de vader is, niet zo heel moeilijk toch ? En alleen via natuurlijke dekking, ook niet zo heel moeilijk toch?
Bovendien heb ik geschreven vrijwel zeker en niet altijd zeker.

Het gebruiken van dieren voor het dragen van embryo's vind ik persoonlijk niet kunnen. Jullie vinden van wel, prima.

Uiteindelijk worden deze merries toch wel geconsumeerd hoor, het is alleen afstel geen uitstel.

Wat is het voordeel van meerdere veulens van dezelfde ouder combinatie? behalve dat de markt ermee overspoeld wordt en dat jouw ene bijzondere veulen er 1 van velen wordt?

Waar het uiteindelijk om gaat is dat er bakken met geld verdient moeten worden, maar of een ras of bloedlijn daar nou echt zoveel mee opschiet vraag ik me af.

Mensen kiezen voor draagmoederschap, wezenlijk verschil met embroy's inplanteren bij dieren.