[TI] Welke Tinkerhengst volgend seizoen op je merrie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Welke Tinkerhengst volgend seizoen op je merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 14:11

Ik ben benieuwd met welke Tinkerhengst merrie-eigenaren komend voorjaar willen gaan dekken?
Hier wordt het zeer waarschijnlijk voor de beide merrie's Maxolo de Mes Amis.
Ik weet niet of er al een topic over is, en of het mag, maar ben erg benieuwd naar jullie keuze

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 14:14

T zal wel nooit zo ver komen denk ik maar mocht het er wel van komen dat vind ik O'Malley wel errug gaaf!

frenia

Re: Welke Tinkerhengst volgend seizoen op je merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 15:01

Hihi
Eigenlijk wil ik nog niks verklappen want ik heb er nog twee topics over lopen
maar ik kan het toch ook niet voor mezelf houden haha

Voor Angel wordt het waarschijnlijk Moes. Vanwege: zwaarder type, hypercorrect beenwerk (zeker vooraan recht en zwaar met veeeeeeel sok), verder goede bouw en fijn karakter.

Voor Tinkerbell denk ik aan Chakotay... Vanwege: erg goede bouw, super karakter

Uiteraard kan daar nog verandering in komen als ik op bezoek ben geweest of na de hengstenshow...maar dit is de momentele tussenstand.

Longacre Bro vind ik ook erg leuk met extreem zwaar beenwerk (en die sokken...) en toch vrij smal lijf en met pittig karakter. Mijn moeder vindt hem helemaal het einde maar ik twijfel nog wat Als dan kies ik Bro voor Tinkerbell. Voor Angel staat mijn keuze al wel erg vast.
Ik heb natuurlijk het bijkomende probleem dat ik graag discussieer binnen het gezin over de hengsten...met allemaal verschillende meningen...Zo vindt mijn moeder Zippo wel leuk, maar niet spectaculair en is mijn vriend er helemaal weg van. Hij is dan weer tegen Bro en Moes... (maar ik doe toch lekker mijn eigen zin )

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 16:04

Eerst maar eens afwachten wat er uit gaat komen komend voorjaar
En dan nog... denk niet dat ik Fayette daarna nog laat dekken. Tenminste dan moet er eerst eens goed over gepraat worden binnen de familie omdat ieder eventueel volgend veulen van Fayette dan wel verkocht moet worden.

Maar ik ben nog steeds groot fan van Gulliver O'Britain. Verder denk ik dat Robin, Boris en o.a. Seamus Diar goed bij haar zullen passen.

KimL86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 16:22

bij ons worden de merries zoals altijd gedekt door maestro. En de merries van de buren zullen ook wel weer gedekt worden door maestro. ben benieuwd of er nog bokkers zijn die voor maestro hebben gekozen.
Laatst bijgewerkt door KimL86 op 21-11-05 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Sharmila

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 16:24

Sjee....als ik een merrie had zou ik voor Raven gaan! Jammergenoeg zit ie bij het ICS....en ben ik meer van het NST.

droom droom droom...

Maar een vriendin van mij die in het bezit is van Sjims zusje gaat haar merrie binnen nu en een paar jaar laten dekken door Raven! Ik kan bijna niet wachten!

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 16:31

Ik wacht met spanning af op de keuring van het NTS in januari, want de hengst van de fokkerij waar mijn merrie staat gaat er dan heen. Zijn naam is Boy van de Asheuvel, 3 jaar, met supermooie gangen, en hij is een mooie vosbonte hengst met een superkarakter. Als hij niet goed gekeurd wordt, dan helaas geen andere hengst, ik heb mijn zinnen echt op boy gezet

Fotootje:
Afbeelding

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 18:42

Ik weet niet of ik Mira ooit laat dekken, we zien wel, maar mocht het ooit zover komen dan zou ik of Drumshambo of Chakotay kiezen.

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 18:45

Sox wordt 12 jaar volgend jaar dus als ik nog een veulen wil mag ik wel opschieten. Ze heeft nooit eerder een veulen gehad namelijk. Ik heb 2 favorieten, Raven en Thunder maar O'Malley mag er ook zijn. Daarbij komt nog dat Ees, waar de laatste 2 hengsten staan, hier niet ver vandaan is. Maar ik sta wel op een pensionstal dus moet het kostenplaatje eerst eens gaan bespreken daar.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 18:46

Geen Falcon meer voor Sox?

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 18:52

Falcon heeft een speciaal plekje, ik had hem graag zèlf willen hebben als rijpaard. Maar ik weet niet of het wel een goede combi met Sox zou zijn.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 18:54

Je weet nooit vantevoren of een hengst echt een goede combi is met een merrie

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 19:20

Op dit moment is ze dragend van Chacotay, voor de toekomst zie ik Silas (mits goedgekeurd) en Pablo nog wel zitten...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 19:38

Och jee.... daar moet ik nog eens goed voor gaan uitzoeken. Als er een veulen komt. Moet ik thuis goed overleggen, en er spelen meer factoren mee...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 19:47

ik zou voor een grote en grove hengst kiezen als ik een merrie had en zou willen fokken.

chuckie en drumshamboo zijn me in het echt zeer goed bevallen. de hengsten van Janssen moet ik ook nog eens zien, maar weet al wat voor beebjes er uit O'Malley komen en die vind ik ook mooi grof gebouwd.

maar goed ik heb geen merrie dus....

Mariska_28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 21:17

Tja, ik heb de luxe dat ik op loopafstand een paar van de mooiste hengsten van Nederland heb staan.. (Al zeg ik het zelf )

Ciara is nu dragend van Thunder, en volgend jaar wil ik haar hoogswaarschijnlijk door Rocky Mountain laten dekken. Katinka is nu voor de 3e keer dragend van O`Malley, en hoogstwaarschijnlijk wordt het de volgende keer weer O`Malley. Ik ben zelf namelijk erg te spreken over die combi, mooi zwaar en echt grooooot (net Dipsy weer eens gemeten, en ze is nu met 19 maanden al 1.54 hoog).

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 21:35

Hm ik heb de luxe dat ik volgend jaar ws een tijdje op gipsy-spirit ben hmm iene miene mutte!

99% zeker dat het drum wordt, of raven moet heeeeeeeeel lief kijken, hihi

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 21:40

Dat zijn wel twee hééél andere types

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 21:42

Soxje schreef:
Dat zijn wel twee hééél andere types

O'Malley en Thunder ook

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 21:52

Ja, maar minder verschillend dan Raven en Drum. Raven is echt een heel stuk kleiner dan Drum, zwart natuurlijk en een echte (kleine) cob. Drum is een robuuste vanner. Thunder is een behoorlijk stevige cob van 1.52 en O'Malley een vanner, beide zijn bont.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 21:56

O'Malley is groter als Drum overigens...

Maarre dan nog, niets geks aan als men twee totaal verschillende hengsten mooi/leuk vindt? Of twee typen leuk/mooi vindt...

Overigens is het in het geval van irish_lady toch echt een keuze voor Drum, ipv Raven, voor haar merrie. Maar vind ze persoonlijk Raven ook erg leuk Toch, Lonneke?

Het is dus maar net hoe je iets schrijft en hoe iemand het leest...

xlaurax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 22:10

Geen twijfel mogelijk... Thunder
Ik wil heel graag over en jaar of twee
een veulen van Thunder en Jill gaan fokken...

Pellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 22:15

Mariska_28 schreef:
Tja, ik heb de luxe dat ik op loopafstand een paar van de mooiste hengsten van Nederland heb staan.. (Al zeg ik het zelf )

Ciara is nu dragend van Thunder, en volgend jaar wil ik haar hoogswaarschijnlijk door Rocky Mountain laten dekken. Katinka is nu voor de 3e keer dragend van O`Malley, en hoogstwaarschijnlijk wordt het de volgende keer weer O`Malley. Ik ben zelf namelijk erg te spreken over die combi, mooi zwaar en echt grooooot (net Dipsy weer eens gemeten, en ze is nu met 19 maanden al 1.54 hoog).

kanonnen mariska... stopt dat ook ergens?

Mariska_28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 22:17

Pellie schreef:
Mariska_28 schreef:

kanonnen mariska... stopt dat ook ergens?

Ik hoop bij 1.60

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 22:55

snowdon schreef:
O'Malley is groter als Drum overigens...

Maarre dan nog, niets geks aan als men twee totaal verschillende hengsten mooi/leuk vindt? Of twee typen leuk/mooi vindt...

Overigens is het in het geval van irish_lady toch echt een keuze voor Drum, ipv Raven, voor haar merrie. Maar vind ze persoonlijk Raven ook erg leuk Toch, Lonneke?

Het is dus maar net hoe je iets schrijft en hoe iemand het leest...

hihi je kent me te goed Leon!

Overigens vind ik het niet zo een gekke keuze hoor sox! Zoals je ws weet werkt het ICS niet met typen. Het blijft altijd een raadsel wat eruit komt. Beide hengsten zijn mooie compacte Irish cobs, Al is Drum natuurlijk een behoorlijk stuk groter, ze zijn beiden zwaar gebouwd met veel behang.

Kijk dan naar Ro, ik heb met een zwartbonte merrie en een donkerbruin bonte hengst gefokt en er komt een lichtbruin driekleurveulen uit