[TI] Tinkers minder snel verkocht?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Tinkers minder snel verkocht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 12:12

Een tijdje geleden, toen wij op zoek waren naar een Tinker voor erbij, was alles nét verkocht (Uiteindelijk wel een hele leuke Tinker erbij gekocht hoor!)
Maar nu valt me op dat op marktplaats steeds dezelfde Tinkers blijven staan en dat er dus weinig meer verkocht wordt.
Ligt dat aan de tijd van het jaar, of zijn Tinkers wat minder populair als voorheen?

Prissiej

Re: Tinkers minder snel verkocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 12:13

ik vraag het me ook af

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 12:48

Nou ik denk ook dat het vooral komt omdat de prijzen niet niks meer zijn, Ze zijn het echt waardt hoor naar mijn mening, maar het valt me op dat er ook veel tinkers op staan die naar mijn mening niet helemaal voldoen en er dan toch een mega prijs voor gevraagt wordt, De echt mooie tinkers worden wel verkocht,

Hoe staad het met je veulen staad die nog te koop of ben je van plan hem te houden

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 12:53

Gisteren viel het mij inderdaad ook op. Er was op de keuring een veulen te koop wat ik al langer op marktplaats heb zien staan en ook een voskleurige Tinker. Tja, het wordt weer winter. Mensen willen hun paard nu kwijt en wachten misschien liever even met kopen. Sommige prijzen liggen ook wel erg hoog.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 13:01

Ik denk dat het ook een beetje ligt aan de economische malaise van de laatste tijd. Toen ik mijn eerste paardje ging kopen in april had ik ook lang niet zoveel mogelijkheden als toen ik dat met mijn tweede paardje deed, want toen hadden ik en mijn partner toch weer een behoorlijke vakantietoeslag erbij. De eerste was dus ook een tweejarige, terwijl ik nu een 1e premie merrie heb, die uiteraard ook veel meer kostte.

De populariteit en de prijzen groeien met de dag! Het is niet meer uitzonderlijk dat voor redelijk mooie tinkers al gauw rond de 4000 euro wordt gevraagd en voor veulens al rond de 2000 euro. Een poos geleden was dat nog wel anders.

Net wat Dobbel zegt, de echte kwaliteits tinkers worden zowiezo snel verkocht, maar ik denk eigenlijk ook niet dat je die vaak op Marktplaats ziet, maar bij een echte tinkerstoeterij, tenzij een particulier zelf een heel erg mooi paardje heeft.

Ik denk dat het met die geheel voskleurige wat langer duurt, omdat ze wel een heel bijzondere kleur heeft, die niet iedereen mooi vindt denk ik.

Groetjes Dianne

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 13:03

Tsja, ik denk zelf dat het ook aan de rpijzen ligt.
Veel mensen zien tinkers te koop staan voor flinke bedragen, en denken dat ook voor hun tink te kunnen vragen.
Soms terecht, dan staat er een juweeltje tussen, maar veelal vraagt men ook voor 'huis-tuin-en-keuken-tinkers' meer dan 3200 euro.
En dat is wat veel. (heb zelf ook zo'n H-T-K-tink overigens )

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 14:02

dobbel schreef:
Hoe staad het met je veulen staad die nog te koop of ben je van plan hem te houden

Die mag gelukkig blijven tot het voorjaar, en dan kijken we wel verder.
Ben ik ontzettend blij mee, want ik ben zo gek op m'n kereltje

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 14:35

He als je in het voorjaar hem wel wil houden maar niet kwijt kan, mag dat eventueel wel bij ons, Ik zoek vanaf het voorjaar een maatje voor Biggels en het liefst een leeftijd genoot,

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 14:37

Hahaha en mag dat ook een KWPN veulen zijn???

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 14:38

dobbel schreef:
He als je in het voorjaar hem wel wil houden maar niet kwijt kan, mag dat eventueel wel bij ons, Ik zoek vanaf het voorjaar een maatje voor Biggels en het liefst een leeftijd genoot,

Dat hou ik even in m'n achterhoofd!
Zou in elk geval wel een superoplossing zijn als we hem niet kwijt kunnen!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 14:47

Ik zag dat die vos nog te koop staat, iemand van TP had naar de prijs geïnformeerd en die schijnt nogal hoog te zijn. Maar wat is hoog.....is allemaal relatief. Maar deze tinker is maar 1.40 en de vraag daarnaar is niet erg groot. Het is geloof ik overal malaise in de paardenverkoop, komt misschien inderdaad door de mindere economie.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 15:03

Dat denk ik ook sox door de mindere economie,

En over dat veulen ik heb het liefst een koudbloed en zowie zo hengst of ruin aangezien Biggels ook een hengstje is,

Hou het maar in je achterhoofd mazzel-meid, Ik ga pas echt op zoek naar een maatje waneer Biggels en Lonan naar huis komen en volgens de planning zal dat rond maart zijn.

Ja ik vind die vos trouwens wel een mooie kleur maar hij heeft nogal een holle rug geloof ik, en ja 1.40 is niet zo heel veel vraag naar,

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 15:57

Die van mij is een warmbloed, wel hengst.

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 16:00

Tinkers zijn opzich best wel duur.. En je hebt er wel heel veel aan maar je ziet ook niet echt vaak een tinker die in hoge klassen lopen ofzow.. De meeste mensen die op hoog niveau uit zijn hebben vaak een leuk wamrbloedje ofzo.. Maar bij mij word het iig en tinkerof fries iig een koudbloed

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 17:31

Een tinker is een sterk paard met goed hard beenwerk. Over het algemeen ideaal voor buitenritten. Niet iedereen "is uit op hoog niveau ";) . Ook kunnen tinkers het hele jaar buitenstaan in tegenstelling tot veel warmbloeden, scheelt voor veel mensen weer in de kosten. Daarbij is het een aparte verschijning. Dus alles bij elkaar vind ik een tinker zijn geld in alle opzichten waard!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 17:44

Dat absoluut, ik wil niet anders meer
Maar de prijzen vind ik wel absurt, gezien de achtergrond; je weet meestal vrijwel niks van de afstamming.
Hoe duur zullen Tinkers worden over een aantal jaar mét stamboom?

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 17:53

ik heb niet alles gelezen, maar dit is wat ik ervan denk:

1)het wordt winter en dan koop je normaal niet zo gauw een paard erbij, in voorjaar en zomer zijn er meer mensen op zoek.
2) vele tinkers die ik op het internet zie worden aangeprezen als "supermooi" maar zijn eigenlijk de vraagprijs niet waard
3) ik denk dat de echt mooie tinkers wel verkocht raken voor mooi geld hoor. Ik heb al meerdere eventuele kopers voor mijn veulen van volgend jaar en mijn 3 veulens waren ook heel snel verkocht (zonder overmoedig te willen lijken, maar ze zijn idd wel mooi) en als ik mijn merries zou willen verkopen zouden die ook zó weg zijn voor een hoge prijs

Ik denk dat het aan de tijd van het jaar ligt en ook aan het feit dat mensen zich beter gaan informeren. Een slechts middelmatige of zelfs mindere tinker komt dan algauw niet meer aan de bak....
Voor mij mogen de prijzen wel nog even aanhouden of de hoogte ingaan kan ik lekker verder fokken met mijn merries zonder me zorgen te moeten maken over de finaciele kant van de zaak

Prissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 17:56

haha dat vraag ik me dus ook af,,
en dan vraag ik me ook af voor hoeveel mensen dan zeg maar[voor de grap;)] uitgeven aan een Tinker
want nu nog M2 loopt maar over een tijdje Z

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 17:59

Dat vraag ik me dus ook af Mazzel-meid.
Wat ik ook vind is dat er te weinig onderscheid is in prijzen. Ik heb het idee dat veel mensen die een tinker te koop zetten denken 'Het is een tinker, dus zoveel waard'. Ongeacht of het paard premies heeft behaald, correct gebouwd is o.i.d.
Ik zie af en toe tinkers te koop staan voor prijzen rond de €3000,- die écht niet bijzonder zijn.
Naar mijn idee mag er voor een goed paard best een aardig bedrag bedrag worden betaald, maar het verschil in prijzen moet groter worden.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 18:03

ben het volledig eens met supertjes: en dat bedoel ik dus ook: die tinkers waarbij de prijs in overenkomst is, die zullen snel verkocht zijn want daar is behoorlijk vraag naar. Maar diegene waarvoor ze veel geld vragen maar die dat (sorry) echt niet waard zijn, die blijven en blijven te koop staan...

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 18:42

Ach Supertje, het is maar wat de gek ervoor geeft. Er zijn echt heel veel tinkers die nooit naar een keuring zijn geweest en prachtig zijn. Die eigenaren interesseert een keuring niet, die hebben een tinker voor hun plezier. Premies zeggen ook niet alles, er is, heb ik gelezen, de afgelopen jaren door een van de twee Nederlandse stamboeken illegaal gekeurd. Door zelf benoemde keurmeesters dus. Wat is zo'n uitslag dan nog waard?

De mooie tinkers zullen hun geld echt wel opbrengen en de mindere gaan voor minder weg, of niet, maar dat ligt aan degene die zijn portemonnee trekt

Verder ben ik het eens met Frenia.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 18:47

Ik ben het er ook mee eens dat er meer verschil in prijzen moeten komen, helaas is dat nu nog niet het geval, ik zie vaak tinkers op internet waarvan ik denk jeetje noem je dat een tinker, en dan zie je het prijs kaartje en schrik je helemaal,
Maar goed ik ben van mening dat de mooie tinkers wel voor goed geld weggaan,

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:05

ik sluit mij bij wat mensen aan...de tinkers zijn idd niet goedkoop hoor...de betere en slechtere tinkers staan door elkaar heen...veel zijn er niet goed gefokt...en daar word de goedgefokte tinker de dupe van...mijn tinkertje klein van maat met goedkloppende bouw is voor bijna 3000,= verkocht...en ja liefhebbers voor dit rasmoet je zoeken...vaak valt de aftekening ook erg tegen...

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:23

sommige vragen echt fantasie prijzen, ik was degene die naar die vos geinformeerd had, ze vroegen 3750 en dachten dat ze wel ster zou worden op de keuring, hmm, right

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 11:33

Behoorlijk aan de prijs ja, hebben ze haar in Houten nog laten keuren dan?