Ik ben nieuw hier. Ik verzorg al heel wat jaren drie lieve paarden, maar ben toch op zoek naar een eigen paard. Gezien dit een forum is met allemaal paardenliefhebbers en ik zelf nogal eenzaam de paardenhobby beoefen, dacht ik dat jullie mij misschien wel een handje zouden kunnen helpen.

Ik ben gisteren wezen kijken bij een onwijs mooie 2 jarige Tinker merrie. Zij was samen met drie andere veulentjes redelijk recent geïmporteerd vanuit Ierland, (ik lees hier verschillende verhalen over dus weet niet zo goed wat ik hier van moet vinden), maar ze zag er heel erg goed uit. Haar gebit zag er voor zo ver ik kon zien prima uit, hoefjes waren in orde, ze glansde mooi en de eigenaren hebben haar nog een stukje laten rennen, wat er voor zo ver ik kon zien ook heel netjes uit zag.
Toch heb ik heel erg mijn twijfels, deze mensen deden de (net gekochte) paarden namelijk weg wegens persoonlijke omstandigheden die al langer speelden. Mijn eerste gedachte was, waarom koop je in godsnaam 3 veulens terwijl het al langere tijd persoonlijk niet goed gaat en je eigenlijk zelf al wel kan inschatten dat dat dan wellicht iets teveel hooi op je vork is?
Daarbij had het veulen een aparte kleurstelling (silver dapple) en vertelde de eigenaresse dat zij dit paard makkelijk voor meer geld kwijt zou kunnen, maar dat niet wilde. Toen ik vroeg waarom kreeg ik als antwoord dat ze niet aan de paarden hoefde te verdienen. Ik wil haar heel graag geloven, maar het laat mij toch ergens ook denken dat er wellicht wel iets mis is waardoor dat veulen het geld niet waard is...?
Tot slot kon ze me niet de exacte geboortedatum vertellen omdat in Ierland alle paarden uit een bepaald jaar gewoon 01/01/xxxx op hun paspoort krijgen, kan iemand dit wellicht bevestigen?
Ik zit heel erg in dubio, ik wil geen overhaaste beslissingen nemen, het is immers geen brood wat je koopt, maar het blijft toch wel kriebelen bij het zien van dit paardje.
Jullie advies is van harte welkom!