Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

naomi_rabe schreef:Ja, ik bedoelde dan ook niet in de hoogte, maar die spieren! Wauw! Ik vind ze wel echt hartstikke mooi. Maar als een Tinker aan de kletter gaat... heb ik denk ik een probleem. ik ben niet zo heel groot namelijk
Daarvoor zou ik het dus niet laten.
Dus je hebt veel verschillende soorten tinkers zoals de zwaar gebouwde paarden die meer van de rustige, zware arbeid zijn, en de licht gebouwde, pittige rijdieren tot zelfs tinkers met draversbloed waarmee ook wel races worden gehouden. Maar over het algemeen zijn tinkers juist door die kruisingen ontzettend veelzijdig en kun je er meestal prima mee springen, vrij hoog mee in de dressuur komen en er prima mee mennen en endurance rijden enz enz.
En nu hoef ik mijn tong maar te klikken.. A3a1 schreef:Ken paar tinkers, ze rijden heerlijk, fijne gangen!
Het enige nadeel vind ik hun karakter, degene die ik ken zijn s*****t eigenwijs, lief in stal en met poetsen maar om op te rijden, ze proberen overal onder uit te komen, tot en met steigeren toe.
Nee, heb liever een paard wat met me aan het werk wil.
Misschien zijn die tinkers er wel....maar ik heb ze nog niet ontmoet, HELAAS

) wat minder snel van de kook af dan een warmbloed.
cp112 schreef:A3a1 schreef:Ken paar tinkers, ze rijden heerlijk, fijne gangen!
Het enige nadeel vind ik hun karakter, degene die ik ken zijn s*****t eigenwijs, lief in stal en met poetsen maar om op te rijden, ze proberen overal onder uit te komen, tot en met steigeren toe.
Nee, heb liever een paard wat met me aan het werk wil.
Misschien zijn die tinkers er wel....maar ik heb ze nog niet ontmoet, HELAAS
Heb zelf een behoorlijk aantal tinkers. Geen een is zoals jij beschrijft. Juist erg werkwillig. Je moet ze alleen op de juiste manier motiveren.