Van het weekend ben ik weer naar de hengstenshow van het NSvT geweest. Nu weet ik toch wel heel zeker dat ik in de komende jaren Flame eens wil laten dekken. Ik wil mij daarvoor wel wat beter oriënteren op de hengsten die bij haar zouden passen. Zelf ben ik helemaal weg van Janesho en vind ik hem ook mooi aansluiten op Flame. Helaas is het zo dat ze dezelfde opa hebben. Twijfel de twijfel aangezien bij andere rassen vaker met dezelfde lijnen wordt gefokt, maar toch denk ik dat ik beter een andere hengst kan zoeken. Ben toch bang dat het risico nog te groot is, aangezien het toch nog wel dicht bij mekaar zit.
Nou goed, om dan nu even over te gaan op Flame. Zij is een cob van 1.43 hoog, 7 jaar en stamt af van Otis x Jamie(vader the Midget). Ze heeft vol behang. Als twee jarige kreeg ze op de keuring het commentaar dat de borst/schouders nog wat breder mochten, ik denk dat dat nu misschien nog wel van toepassing is. Verder hadden ze er weinig op aan te merken. Echter zoek ik wel een hengst die mooie ruime gangen heeft. Ik zou wel wat meer hoogte willen, dus geen hengst die kleiner is maar ook het liefst niet hoger dan 1.56. Haar ruglengte vind ik prima zoals die is, dus ook geen hengst met een hele korte rug. Verder vind ik het karakter nog erg belangrijk. Het liefst een zachtaardige hengst die ook lekker koel in zijn hoofd is, net als Flame. Het liefst zou ik ooit in de toekomst een apart kleurtje fokken, maar aangezien het eerste veulen waarschijnlijk toch nog niet voor de hou is, is de kleur niet erg belangrijk. Wel wil ik een bont veulen fokken, maar Flame is hoogstwaarschijnlijk homozygoot voor bont.
Verder heb ik nog niet echt een budget in mijn hoofd. Dat zien we tegen die tijd wel. Echter natuurlijk niet te bont maken
De afstand maakt niet zoveel uit, zolang het maar in Nederland blijft. Standfoto

hier kun je haar bouw ook wel zien

voorbeeld van haar draf onder het rijden
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/v/t1.0-9/1016182_484126141671162_829075983_n.jpg?oh=6aae5dafdb99e148ba2411db1c46170f&oe=55E41C6E&__gda__=1436271672_e56caafdd4360b302e674565ba6fa3ad
en los
https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/299045_159091897507923_708116538_n.jpg?oh=a26b3e6b17cd983a0d13c685488521b6&oe=55A8AB4E

).

Ik heb je alleen bij de ingang van de bak zien staan en recht voor me bij de prijsuitreiking van de wintercompetitie
Die heb ik ff gemist want heb hem nog nooit gezien! Is die ook op een site te vinden Lotte?
dan heeft hij niet zo'n beste indruk achter gelaten hihi. Gelukkig is hij normaal niet zo (geen idee wat het was, gok mijn eigen spanning en zenuwen).