[TI] Geen een beenbeschermer past goed bij tinker?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MyrtheJoepie

Geen een beenbeschermer past goed bij tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 15:08

Hallo allemaal!

Ik zit echt met een dilemma. Ik wil toch wel graag beenbescherming voor mijn tinker, alleen past er echt niks. Gewoon HH peesbeschermers full past niet, Pagony dressage boots passen niet, HH 3-in-1 beschermers passen niet, de HH flextrainers zakken af (heb het klittenband laten verlengen bij de schoenmaker, maar zijn benen "zweten" dus zakken ze af. Kan er 3 keer tijdens het rijden af gaan omdat ze afzakken en doe ze dan ook echt strak!) en de HH Elite-R gaat de onderste net niet dicht en beschermt het ook niet de hele kogel. Sokken van mijn tinker zijn er op dit moment afgeschoren, omdat hij veel last had van mok. Zijn haren op zijn benen zijn nu al weer een aardig stukje aangegroeid, zo'n 3 cm.

Heeft iemand DE gouden tip?
Alvast bedankt

xSlvna

Re: Geen een beenbeschermer past goed bij tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:20

En paste die beschermers niet mét sokken of ook niet zonder sokken?

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:25

Ik had bij mijn fries altijd Pagony Pro Pees-en Kogelbeschermerset (Divoza). Zij had ook flinke sokken en aardige brede benen. Misschien is dat wat?

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:26

Hier een tinker met toch flink wat sok, ik gebruik nu pees en kogelbeschermers van Pagony in maat Full. Wel het klitteband laten verlengen maar passen nu erg goed! Ook een paar BR peesbeschermers maat Full gehad, deze paste bij die van mij ook goed.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:26

Heeft hij ze echt nodig, omdat hij zich aantikt?
Of is het meer voor de mooi, dan zou ik lekker de zoektocht laten zitten.

Is wel lastig hoor denk ik, denk dat je bij andere merken uit gaat komen, voor bredere benen, die niet heel lang zijn.

_Steffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:29

Ik gebruik voor die van mij ook Pagony's. Zijn best heel groot, want die van mij heeft ook dikke benen. BR past zij bijvoorbeeld maar net, terwijl de pagony's super passen.

MyrtheJoepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 13:51

Hij past deze beschermers allemaal zonder sokken niet.. Ik heb pagony peesbeschermers maat full ook al geprobeerd.. Ook niet. Ik ga meer springen daarom beschermers

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:57

Misschien eens kijken in het gamma van de cross/eventing beschermers? Misschien weten de eventers op bokt wel raad.

MyrtheJoepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 15:28

MyrtheJoepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 15:29

Klittenband kon niet dicht :D

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:32

Dan kan je het klitteband laten verlengen :)

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:32

En als je nou inrijd zonder, totdat ie wat bezweet is, en ze dan omdoet als het echte werk begint?

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:38

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:40

ik denk niet dat er een oplossing is:(
ik had een kruising haflinger arabier, door de dikte van zijn benen had hij full nodig maar die waren te hoog en drukten in de knieholte.
uiteindelijk heb ik de 3-1 beschermers van epplejeck gekocht en die pasten redelijk maar als ik naar de benen van jou pony kijk zullen ook deze waarschijnlijk te klein zijn.

MyrtheJoepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 17:12

Inderdaad 3-in-1 beschermers passen niet. Vinden jullie de pagony beschermers echt dramatisch slecht zitten? Als ze er nog meer door kunnen dan verleng ik het klittenband.

Over de beschermers pas op doen als hij wat zweet, dan zakken ze dus nog steeds af.. :(

Dayxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:53

Dit is echt PRECIES wat ik ook heb. Afgeschoren sokken door mok en alles dat afzakt.. ik heb de zoektocht laten zitten maar heb binnen kort een cross wedstrijdje, dus wel fijn als iets zou passen.. dus aan de mensen die er iets van weten en misschien als hulp voor de topicstarter; zouden bandages goed zijn?? Of zit dat in de weg..

MyrtheJoepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 18:24

Onder bandages kan het erg warm worden.. Misschien dat ik toch deze pagony peeskappen doe, en dan klittenband verlengen. Het zit niet super, maar iets is beter dan niets toch? Tenzij iemand zegt dat het echt VRESELIJK zit?

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:04

MyrtheJoepie van de foto af te zien lijkt de hoogte wel goed, hopelijk passen ze als je het klitteband laat verlengen!

Dayxx bandages zou ik zeker met crossen niet doen, geeft geen bescherming en kan eronder inderdaad erg warm worden, ook als je er mee in een warerbak gaat worden de bandages vol met water gezogen.

MyrtheJoepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 19:20

Over de breedte twijfel ik nog een beetje. Maar ik ga er zeker over denken om het klittenband te laten verlengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:05

Ik lees even mee, wil voor mijn Tinker (1,60 en flinke benen) voor de zware paden in het bos toch iets van bescherming hebben. Heb laatst de BR's van mijn andere paard gepast, maar dan zal ik het klittenband een heel stuk moeten verlengen.

MyrtheJoepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 18:43

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=upload&a=20

Ik heb de 3 cm sokken er bijna helemaal afgeknipt. Heb de elite-R beschermers van HH nu om. Zit beter dan de Pagony peesbeschermers want die beschermen nog minder kogel. Die lijkt vanaf deze kant goed te zitten, maar als je naar de andere kant van je paard loopt, zit hij scheef (scheef getrokken). Bij deze is dat een stuk minder. Wat vinden jullie ervan? Het zijn dan wel wat prijzige beschermers, ik geloof 45 euro, maar als er voor de rest niks is heb ik het er voor over. :j Als ze goed zitten dan..

CollinICS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:30

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:33

Ik had ook een het zelfde probleem, heb gezocht naar een beschermer die goed past bij de kogel.
Daarna heb ik het elastiek van de beschermers opgerekt.
Nachtje in de bankschroef doet wonderen. :D
Nu passen ze gelukkig gewoon

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:42

Toen ik nog een merens had had ik dat probleem ook, enige die hij paste waren eskadron cross country, prijzig maar gingen wel erg lang mee!

MyrtheJoepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 17:07

De Horze brighton beenbeschermers heb ik ook al gepast.. De onderste past net niet dicht. Heb toch het liefst een harde beschermer, zodat het het best beschermt bij springen en aantikken wat hij vooral in stap doet.