Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Ik rij al mijn trainingspaarden ermee, mijn eigen arabier, een fries (een forse), een fjord, een andere arabier, onze oude KWPN'er en haar dochter, en hij zit hééérlijk
Maar ben nog op zoek naar een 2e passende boomzadel hihi
(en denk zelfs dan dat de cherokee ook gewoon blijft hoor
) Juliekeuh schreef:Ik heb ook een cherokee liggen.
We hebben hem enkele jaren geleden gekocht voor Koby (tink) en heb hem toen ook eens op Uranie (bwp) uitgeprobeerd en ooh wat een ramp![]()
Uranie heeft redelijk wat schoft en hoewel de rugspieren mooi ontwikkeld waren bij haar voelde ik toch precies haar ruggengraat door het zadel... Achja was geen aangename rit.
Voor Koby gebruik ik hem nog steeds, en bij haar is het echt een topzadel! Super zacht en comfortabel.
Ik heb hem ook al enkele keren gebruikt om met de tinkers van mijn DA te gaan rijden omdat ik er redelijk 'vast' in zit. Maar in vergelijking met mijn eigen dressuurzadel zit ik er natuurlijk niet echt vast in![]()
Maar vaster dan in een vzh zadel van mijn DA![]()
Tis zo beetje te zien wat je gewoon bent denk ik of je de cherokee of eender welke boomloze zadel goed vind of niet. Voor op een breder gebouwd paard vind ik ze leuk liggen![]()
Nu ze worden wel niet veel gereden hier, diegene die al es vaker mee naar het bos gaat rijd ik met een boomzadel omdat ik van mening ben dat een goed passend boomzadel nog altijd beter is dan een boomlozeMaar ben nog op zoek naar een 2e passende boomzadel hihi
(en denk zelfs dan dat de cherokee ook gewoon blijft hoor
)

(hoewel er altijd mensen zullen zijn natuurlijk die blijven zeggen dat een boomlooszadel de druk even goed verdeeld dan een boomzadel)
Liamssfork schreef:@Shayla, nee morgen waarschijnlijk voor het eerst een ritje op een Cheyenne (als ik me niet vergis).
M'n nieuwe verzorg Tinker heeft zo'n zadel dus ben benieuwd.
@minajtje weet je wat de rede was dat je je benen niet goed stil kon houden?

Whild schreef:Ik heb alleen ervaring met de Cheyenne op mijn Tinker en om buiten te rijden is hij echt super! Mijn paard is buiten van zichzelf veel meer voorwaarts en ik hoef dus bij wijze van alleen te zitten en te genieten.
Het zadel zit lekker zacht, ik voel dat ik redelijk diep kan zitten tussen pommel en achterzijde en ik zit als het ware op een breed vlakje, lekker stabiel als we toch rechtdoor gaan. Ik voel het ook beter als hij zijn rug goed gebruikt of juist niet, ik voel spanning opbouwen als dat bij hem gebeurd etc etc.