Mijn Yarah is momenteel drachtig van prachthengst Deaglán Snorremans van Germania, wie kent hem niet!
Prachtcombi in mijn ogen, maar ik wil toch iedere keer dat ik ga fokken een andere hengst proberen, die mogelijkheid hebben
we omdat we genoeg mooie goedgekeurde hengsten hebben in mijn ogen.
Ik heb voor deaglan gekozen om; zijn mooie verfijnde hoofd, zijn mooie stevige body, zijn uitstraling, zijn kleine compacte lijf 1.45,
hoeveelheid behang, bovenlijn, stand van de benen, vooral gezien Yarah weke koten heeft. Zijn schoftschouder gedeelte omdat dit ook een zwak puntje is van Yarah, dit komt van moeder vandaan. En als laatste de kleur!!
Hengsten die mij op het moment erg aanspreken;
Toffee van de langendijk (er zijn geen mooie foto's van hem, ik ben in het najaar bij hem wezen kijken en hij is erg mooi uitgezwaard, had
als 3 jarige al 145 punten op de keuring) hij heeft erg mooi zwaar beenwerk, is ook 1.46 groot, mooi kleurverdeling, erg mooi aansprekend
hoofd, veel behang prachtige schouder (had hij een 10 voor) en een erg mooie achterhand (ook een 10) stand van de benen zijn erg
goed, voorbenen werd hij ook met een 10 bekroond.
Ruslo Raklo Deze hengst heb ik nog niet gezien in het echt maar vanaf de foto's spreekt hij me erg aan, mooie bloedlijnen net
als deaglan, mooie bovenlijn en erg aansprekend hoofd, ook het beenwerk ziet er vanaf de foto's erg mooi zwaar uit, schouder en borst spreken mij ook erg aan!
O'bryan van de kendelhoeve Hier ben ik altijd al weg van geweest, erg mooie zware hengst, alleen zijn nakomelingen zijn allemaal niet zo extreem zwaar (enkele uitzonderingen natuurlijk!) ook een erg mooi hoofd, hij is wel wat groter dan de rest maar dat
is geen ramp, mooie bovenlijn zwaar beenwerk en prachtige borst en achterhand!
An Rua deze hengst zou ik heel graag eens in het echie bewonderen!
Ik zoek; een hengst met uitstraling, kleur is onbelangrijk maar wel een beetje meegenomen omdat mijn merrie voor 75% wit is,
klein hoofdje is ook een vereiste, merrie heeft geen groot hoofd maar zeker geen klein hoofd en moeder van de merrie heeft een wat groter hoofd, iets wat ik graag eruit wil fokken. Mijn merrie staat week op de koten, dus het is erg belangrijk dat de hengst dit niet heeft. Mooie kortere bovenlijn met kleinere schoft, mijn merrie en haar moeder hebben een wat paardachtige hoge schoft. Een mooie korte hals met mooie brede borst! Ook liever geen hengst boven de 1.50 ik wil wat kleiner fokken en aangezien er grote
ouder dieren achter mijn merrie zit (moeder 1.52 vader 1.55) ze is overgens van Collin vd gorterstraat, een wat luxere cob, en moeder is ook een wat luxere cob, vandaar dat ik een kleine stevige cob als hengst zoek, ik zie ze graag wat kleiner en wat steviger

Tips?

)