Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
terpentijn schreef:Niet, juist Tinkers zijn nogal eens "voorlastig", dus naar mijn idee nodigt dat al gauw uit tot "hangen".
Heb B.J. wel eens een tijdje gelongeerd met flexibele bijzetteugels, maar ook daarmee vond ik toch dat hij juist weer te veel voorover dook, dus ging hangen. Afgeschaft dus.
Vind het niks, juist bij een type zoals een Tinker vind ik ook juist, dat ze op hun eigen benen moeten leren lopen, en die kracht hebben ze er voor, dus inderdaad: minder is meer.

Toen wisselend gaan longeren met alleen halster en met pessoa, focus op actiever maken aan de hulpen en zelf een paar lesjes longeren gehad van meer ervaren vriendin. Vandaag voor het eerst dubbele longe er weer bij gehad (over de rug en beide kanten door longeersingel, iets waarbij ik haar eerder nauwelijks aan het lopen kreeg) . Heb paard tot nu toe nog nooit zo fijn aan het lopen gehad. Zeker veel te verbeteren, maar iig los in de bovenlijn, zelf aanleuning opzoeken en voor haar doen actief op de hulpen
Rijden doen we gewoon zonder iets, beperkingen in manier van lopen liggen meer bij mij dan bij haar, eerder een hulptuigje voor mij dus.

en Dunla d'r uitbreekacties voor een hindernis waarbij ze d'r hoofd in de lucht gooit.