Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
(een 350 grams geloof ik).
Maar heb dan ook 1 dampig staan en 1 af moeten alten maken aan die gevolgen. Dus ik ben zuinig op de longetjes e.d. van mijn paard.
cp112 schreef:deken = warmte. Maar de vacht reguleert zichzelf niet meer. Maargoed, daarom leg je er een deken op. Om zelf die vacht (aanmaak) te reguleren.
Noedel heb ik een maand geleden al een 100 grams opgegooid. Sinds 2 weken staat hij onder een 200 grams en is afgelopen zaterdag toch geschoren. Stond nog wel dun in z'n vachtje maar ik wou het gewoon eens proberen (hij zweet sowieso altijd heel erg).
Als je dekens op gaat leggen om ze kort in de vacht te houden moet je dat wel optijd doen! Een 100 grams kunnen ze nu prima hebben
, maar ga ik iets anders met ze doen (longeren, grondwerk, wandelen), zou je perse moeten/willen rijden dan zou je het gedeelte onder het zadel kunnen schoonmaken en drogen met een handdoek en de rest droogt dan wel onder het rijden.
Vatte toch echt koud buiten.
Vind het gewoon ook zo'n gedoe iedere keer. Vorig jaar dan wel Noedel een deken opgehad en verder nog 24/7 buiten.
Ideaal! Dona85 schreef:cp112 schreef:deken = warmte. Maar de vacht reguleert zichzelf niet meer. Maargoed, daarom leg je er een deken op. Om zelf die vacht (aanmaak) te reguleren.
Noedel heb ik een maand geleden al een 100 grams opgegooid. Sinds 2 weken staat hij onder een 200 grams en is afgelopen zaterdag toch geschoren. Stond nog wel dun in z'n vachtje maar ik wou het gewoon eens proberen (hij zweet sowieso altijd heel erg).
Als je dekens op gaat leggen om ze kort in de vacht te houden moet je dat wel optijd doen! Een 100 grams kunnen ze nu prima hebben
Deze week was het hier 17 / 19 graden overdag. Een 200-grams opleggen bij een ongeschoren paard zou te warm zijn.
Vroeg een deken opleggen gaan ze ook mooi van glimmen