[TI] Familie van mijn tinkermerrie cash (ashley van de gadedijk)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cashje

Familie van mijn tinkermerrie cash (ashley van de gadedijk)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 18:44

Hallo,

Ik ben op zoek naar familie van mijn tinker merrie cash
Op haar paspoort heet ze ashley van de gadedijk
Haar ouders staan niet op papier maar zover ik weet heet
Haar vader keltic en moeder sjouke

het lijkt me leuk om im contact te komen met mensen
Die een verwant hebben van mijn topper!

Caira

Re: Familie van mijn tinkermerrie cash (ashley van de gadedijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 18:54

Gebruik de zoekfunctie eens, beide paarden zijn bekend op bokt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 19:08

OV --> TI

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 19:11

Ik heb geen familie van je. Maar mijn Fries Jippe heet ook van de Gadedijk. Komt dus ook bij die Tinkerstal vandaan. En nee is geen tinkie, haha.

(ik heb begrepen dat eigenaresse een Fries wilde om mee te wedstrijd rijden en een drachtige merrie kocht. daar is mijn Jippe uit gekomen en omdat ie daar geboren is heeft hij de stalnaam natuurlijk gekregen)

Dus geen familie maar vond eht wel leuk om Jippes achternaam ineens langs te zien komen.

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 19:30

Als jouw merrie een dochter is van Keltic van de Gadedijk, is zij een halfzus van Briseis.
Brown Sugar's Briseis - STER en Kamp.2011/2012

Bries is van Dianne - DianneM op Bokt :)

Afbeelding

cashje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 22:21

Leuk om een halfzus te zien! Cash lijkt sprekend op haar moeder sjoukr ze is helemaal bruin en heeft aleen een kolletje
Haar vorigr eigenaar heeft me deze namen gegeven het staat nergens pp papier dus Eker weten doe je het toch niet maar ga er van uit dat dat klopt.. Weet je ook hoe oud bries is?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 23:23

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:39

Anouk is inderdaad van dezelfde moeder als Cash. Leuk dat je haar nu hebt. Marion heeft je de hemel ingeprezen als nieuw baasje zijnde :D

Van moederskant weet ik genoeg :P Cash lijkt eigenlijk qua kleur (niet zozeer de bouw) het meest op haar moeder dan Sjoukje haar andere nakomelingen. Alles wat je gehoord hebt over Cash haar afstamming klopt helemaal :)

Ik heb toendertijd bijna Sjoukje (hoe ze toen heette) gekocht (was ong 2002/2003), maar de klik was er niet van beide kanten. Kwam toen Anouk tegen, en wist dus eerst niet wie de moeder was. Anouk heb ik toen gekocht als bijna 2 jarige (ze is nu 11). Sjoukje is toen met een mooi bruinbont hengstveulen richting Gadedijk gegaan, en daar is het veulen blijkbaar overleden (hoe, wanneer of waaraan weet ik niet). Daarna is Sjoukje nog 2x gedekt door Keltic en daar zijn twee veulens uit gekomen. Een daarvan is dus jouw Cash, en de andere is Maylee (eigenaresse zit ook op bokt: xxmayleexx). Cash en Maylee zijn dus volle zussen.

Mijn Anouk:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ORSZUU73.jpg

Dit is het volle broertje van Anouk (dus halfbroertje van Cash), Cupido, die dus helaas niet meer leeft:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GD788VUP.jpg

Cupido samen met Sjoukje:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DR7TLZDZ.jpg

Foto's van Sjoukje:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-M4HSR6IH.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AMR4DXWY.jpg

Mocht je meer willen weten dan hoor ik het wel :D

Edit: Had nog een oudere foto van Cash. Toen stond ze nog bij Gadedijk. Weet eigenlijk niet of ik die ooit aan Marion heb laten zien, of dat ze die zelf ook had :o
Afbeelding

xxmayleexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 20:56

haha leuk zo.... Ja ik heb dus Maylee... Alweer meer dan 6 jaar en ze is nu 7 jaar... Heb haar destijds als 10 maanden oud veulentje bij de Gadedijk gekocht... Mijn zusje rijd haar nu af en toe.. Ben in 2010 bevallen van een zoontje en heb dat jaar niet echt gereden... 2011 ook eigenlijk niet echt fanatiek.. en dit jaar ben ik weer zwanger dus vandaar....
Hier een foto van Maylee
Afbeelding

En mijn zusje op Maylee
Afbeelding

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:01

Wie van jullie kan zich herinneren of er dan 6 tot 9 jaar geleden een Fries veulen/enter/twenter rond liep op de Gadedijk? Want dat is dan mijn Jippe geweest. Heeft iemand ook toevallig nog iets van contact gegevens van de Gadedijk? Ik probeer nml al 3,5 jaar in contact te komen met ze over Jippe. Jippe is van 2003 en zou daar als 3 jarige gekocht zijn door vorige eigenaar.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:03

Wauw tijdje geleden alweer dat ik foto's van Maylee gezien heb! Ze ziet er goed uit! Ze is mooi uitgezwaard!

cashje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 21:15

Wat leuk om te zien en te horen allemaal. Ik heb nog
eer regelmatig contact met marion! Cash is zoon geweldig paard. Zie dat maylee ook
Aanleg heeft voor dressuur..ben cash nu een jaar dressuurmatig aan het traimem
En ze pakt het allemaal super op als jullie fotos willen zien moetem
Jullie me even opzoekem op fb op mariska siebenga weet niet hoe ik hier fotos moet plaatsen haha

mlenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 22:45

Zilfstar schreef:
Wie van jullie kan zich herinneren of er dan 6 tot 9 jaar geleden een Fries veulen/enter/twenter rond liep op de Gadedijk? Want dat is dan mijn Jippe geweest. Heeft iemand ook toevallig nog iets van contact gegevens van de Gadedijk? Ik probeer nml al 3,5 jaar in contact te komen met ze over Jippe. Jippe is van 2003 en zou daar als 3 jarige gekocht zijn door vorige eigenaar.

Ik heb mijn tinkermerrie daar begin 2004 gekocht, toen ik haar ophaalde bleken de papieren niet te kloppen, in haar vacc.boekje ontbraken verschillende blz's en ook haar geboortedatum was met pen slordig aangepast, ze was volgens Louise van de Gadedijk uit 1997 maar achteraf (nadat ik de oude eigenaar had gevonden) bleek dit 1994 te zijn.
Ook beweerde ze dat ze mijn merrie al jarenlang in haar bezit had en dat het een van haar beste fokmerries was, achteraf bleek dat deze merrie hier net 10 maanden stond. Als je hier en daar naar De Gadedijk informeert gaat er een flinke beerput open, alleen maar list en bedrog! Dat is dan ook de reden dat ze gestopt is en op niets en niemand meer reageert, er zijn aardig wat mensen belazerd door Louise!
Ik ben zelf via het chipnummer bij de oude eigenaar terecht gekomen en weet ik nu de geschiedenis van mijn merrie.

Ik wens je veel succes met je zoektocht !

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 23:20

In contact komen met hun gaat ook niet lukken ben ik bang voor... Ik heb ze toen ook een paar keer gemaild over Cupido. Nooit wat teruggekregen, en moest via via horen dat hij dood was. Ook hadden ze afspraken gemaakt over een paar tinkers die ze van een andere stal gekocht hadden en ze zijn die afspraken nooit nagekomen.

Dressuuraanleg heeft Anouk ook :D Klik maar op de link in mijn onderschrift :P

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 07:42

Allebei mijn paarden zijn familie van jouw paard :-)

Briesje is een halfzus, zelfde papa en Boyan is een neefje, de moeder van jouw paard is de oma van Boyan.

Er is nog een volle zus van jouw paardje (zie hierboven) en nog een paar halfbroertjes

Bries is de zwartbonte en Boyan de vosbonte
Afbeelding

Papa Keltic van de Gadedijk. Bries is zowat een kopie van zijn bouw met de uitstraling van haar moeder Noa van de Gadedijk
Afbeelding

Boyan
Afbeelding

Bries
Afbeelding

cashje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 19:59

Wat een mooie foto,s en paardjes! Moet zeggen nu in de foto van keltic heb gezien is cash qua
Bouw echt haar vader is! Ze ia een hele robuuste tinker net haar papa

Ben eerlijl gezegd wel weg van maylee hoor!
Wat een mooi paardje! Hoelang zijn haar manen!
Cash haar manen zijn op het momemt 1.35 heb ze altijd in vlechtjes anders kauwr
Ze erop met eten enzo....
Zijn jullie tinkers ook zo eenkennig? Cash gaat vanaf het begin al voor mij
Door het vuur maar als iemand anders erop stapt word ze wit voor
HaR ogen en gaat ze als een gek door de bak!! Was benieuwd of jullie ookzoon sterke
Band hebben met jullie paardjes!

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 21:06

Ik heb nog wel contact gehad met louise, zo een 2jr terug heb ik haar aan de telefoon gehad, onze merrie iduna ( daar sully, silvia iets in die trand) komt er vandaan, ze heeft me zelfs nog braaf fotos toegestuurd
dus vanuit mijn kant geen slecht woord erover

xxmayleexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 21:38

cashje schreef:
Wat een mooie foto,s en paardjes! Moet zeggen nu in de foto van keltic heb gezien is cash qua
Bouw echt haar vader is! Ze ia een hele robuuste tinker net haar papa

Ben eerlijl gezegd wel weg van maylee hoor!
Wat een mooi paardje! Hoelang zijn haar manen!
Cash haar manen zijn op het momemt 1.35 heb ze altijd in vlechtjes anders kauwr
Ze erop met eten enzo....
Zijn jullie tinkers ook zo eenkennig? Cash gaat vanaf het begin al voor mij
Door het vuur maar als iemand anders erop stapt word ze wit voor
HaR ogen en gaat ze als een gek door de bak!! Was benieuwd of jullie ookzoon sterke
Band hebben met jullie paardjes!

Mijn zusje heeft ze laatst gemeten... ze waren 130cm...
Tja eenkennig weet ik niet.. ze is wel echt superlief met kinderen en weet ook wanneer die erop zitten... Daarbij rijd alleen mijn zusje haar en laat ik eigenlijk nooit een ander op mijn paardje :D
Ook heb ik tijdens mijn eerste zwangerschap ongeveer 1 jaar niet meer gereden en bij haar is het wel opstappen en aanrijden... Heb haar ook zelf ingereden...
Ze heeft me er ook pas met inrijden 2x afgegooid en 1x tijdens buitenrit met opstappen... Viel er zo aan de andere kant af :P doordat ze wegliep maar voor de rest......

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 21:58

Anouk was in haar jonge jaren wel eenkennig (ze gooide anderen er met gemak af...), nu kan zowat iedereen op haar stappen en wegrijden. Ze is superbraaf en veelzijdig. Ze kan wel behoorlijk pittig zijn, maar ze is altijd terug te rijden. Dressuren, springen, en natuurlijk buitenrijden vind ze geweldig om te doen. Het is echt een paard wat voor je wilt werken. Mijn band met haar is super. Ik heb haar nu al 9 jaar, en zal haar ook echt nooit verkopen. Ze hoort gewoon bij mij :D

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 23:01

Briesje is echt een allemansvriendin, Boyan daarentegen is erg eenkennig en moet de mensen echt kennen wil hij zich geven. Hij is vrij nerveus in nieuwe omgevingen en dat duurt een tijdje voor hij op zijn gemak is.. Briesje maakt het niet echt heel veel uit, zo lang er maar eten en vriendjes zijn. Wie er op haar zit maakt haar ook niet uit.

Briesje en Boyan hun manen zijn trouwens ook heel lang en ook dik! Hier ook altijd in vlechten..

Angelique, dan is ze echt super veranderd, want laatst heb ik met mijn dochtertje samen op haar gereden :-)

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 23:10

Ze is ook behoorlijk veranderd! Heb verscheidende mensen letterlijk van haar af zien vliegen toen ze jonger was...blijkbaar stonden die haar niet aan :') Toen jij en Julia op haar zaten hield ik haar ook goed in de gaten, dat is nog de nasleep van haar gedrag van vroeger dat ik dat doe. Ze vond het vreemd, maar ze was echt braaf he! Ze weten ook wel wie er op zit natuurlijk.

cashje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 19:12

Afbeelding
proberen of ik een foto kan plaatsen...

cashje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 19:29

oke het is me gelukt haha.
Ik zal nog een paar foto's van cash erop zetten dan kunnen jullie ook even zien
wat er van haar geworden is. Op die foto dat ze nog bij de fokker was is ze nog zo klein en jong.

Deze foto is genomen in een fotoshoot die ik afgelopen januari met haar heb gehad.
Afbeelding

cash met foto shoot
Afbeelding

ook foto van de shoot
Afbeelding

laatst zijn we op buitenrit bij een meer geweest in appelscha. Cash is gek op water!
Afbeelding

begin juli organiseerde onze club een horsefair we werden gevraagd een pas de deux de rijden.
Afbeelding

ook deze foto is van de pas de deux
Afbeelding

zo nu hebben jullie vast wel een beeld van mijn cash haha.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:43

Wauwww, die lijkt qua bouw ook veel op Briesje! Alleen heeft ze wat lichtere benen en een fijner hoofdje

cashje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 20:02

klopt ze heeft een hele zware en robuuste bouw maar een heel vrouwelijk hoofdje!