Mijn Tink heeft nogal klink wat behang, dat heeft hij van zijn vader Djenges. In de zomer laat ik de manen voor zijn ogen hangen want het is een natuurlijk vliegenmasker. Maar nu heb ik het in een vlecht. Wat doen jullie ermee? Gewoon laten hangen of ook in een vlecht?
manen bij de ogen... is z'n voorpluk ik doe altijd het beginstukje invlechten dus niet gewoon vlechten. maar daar waar het 'vast' zit aan het hoofd vlecht ik in, dan maak ik een staartje. maar dat is bij m'n haflinger, wel een redelijk flinke voorpluk ook
grid
Geplaatst: 05-11-11 20:10
Shayla schreef:
Voorpluk van Shay hangt altijd los, die kijkt me anders heel vernietigend aan als ik hem invlecht
haha zou t aan de naam liggen Say houdt er ook niet van gaat schudden met der hoofd en kijkt ook echt beledigd
Lekker los laten hangen. Als ik het invlecht ga ze vaker staan schuren. De hengsten vinden het al helemaal verschrikkelijk zo een ingevlochten voorpluk!, dit maken ze me dan ook zeer duidelijk. (gelijk lekker schuren) Dus alleen wanneer ze naar de keuring moeten vlecht ik hun voorpluk, en zorg ervoor dat ze dan niet kunnen schuren!.(dit is overigens nog een hele toer!)
Bij de merrie's wel eens bij het rijden, maar in de wei lekker weer los.
_Dune_
Geplaatst: 05-11-11 20:24
Ik laat het gewoon hangen. Tijdens het rijden verdwijnt de helft meestal achter zijn oren. Zijn voorpluk komt tot aan zijn neus, langer zal 'ie ook niet worden, dan eet hij straks voorpluk ipv gras.
altijd los, wil t niet dat ik bij eentje gisteren een penny moment had, en de manen uit de vlecht heb gehhald maar z'n voorpluk juist in de vlecht (wilde ff die nieuwe elastiekjes testen van hh)
Gewoon lekker los laten hangen. Ze heeft er geen hinder van.
just_kiki
Geplaatst: 07-11-11 23:11
ik heb dan geen tinker, maar wel een PRE met lange voorpluk ik had er vroeger altijd een vlecht in, maar tegenwoordig maak ik een 'staart' dus gewoon een elastiek erin, houd het toch bij elkaar en eventuele vliegen worden makkelijk weg gehaalt. ( meer gemak zucht zo'n stiek, maar ook voor de wedstrijden, vind vlechten met 'gekrulde' manen (door het vlechten) zo klote vlechten ( snappen jullie hem nog )